Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sprakk i dag med 2 boller

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-05-11, 09:22   #1
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sprakk i dag med 2 boller

Uff må bare skrive det her, jeg var på fest i går på jobb og hadde ikke spist siden 06:00 festen begynte kl 16.. Tror jeg drakk 4 cider (lavkarbo) og spiste 50 gram ca med kylling ... kjempelite

Jeg kasta opp og kasta opp og hadde verdens verste hangover i dag, kasta tilogmed opp i bilen til svigers i går og var helt uten kontroll...

I dag reiste vi på jobb 06:30 og jeg kjøpte 2 boller på bensinstasjonen hadde ikke tid til å steke noe kjøtt før jeg gikk og hadde nok ikke klart å holde på det heller...

Da er det vel bare å fortsette som før men med lite fett i dag siden jeg har spist så mye karbo? eller?

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 09:25   #2
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Sprakk i dag med 2 boller

lat som ingenting har skjedd! Bare fortsett som før så havner kroppen i rutine igjen ganske snart, og du slipper stresset ved å justere alt mulig.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 09:32   #3
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Sprakk i dag med 2 boller

Jepp,shit la gå!!
Ikke tenk over det mer og gå videre

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 09:33   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Sprakk i dag med 2 boller

Move on

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 12:07   #5
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sprakk i dag med 2 boller

Det ble 58 karbohydrater da i dag, jeg går forhåpentligvis fort inn i ketose igjen

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 12:47   #6
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Sprakk i dag med 2 boller

Pyttsann ! Butten spiste en schwææææær Stratos i forgårs ! Og se på 'a nå, - like blid !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 12:56   #7
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Sprakk i dag med 2 boller

Spist er spist, livet går videre

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 13:25   #8
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Sprakk i dag med 2 boller

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Pyttsann ! Butten spiste en schwææææær Stratos i forgårs ! Og se på 'a nå, - like blid !












Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 14:05   #9
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sprakk i dag med 2 boller



Noen som vet - hvor lenge varer blodsukker-stigningen, og insulinutskillelsen og dette? Tenker at hvis man sprekker må man holde seg unna fett? Men kanskje like godt å fortsette på kuren

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 17:01   #10
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sprakk i dag med 2 boller

Det beste er jo å bare fortsette. Det dummeste man gjør er å tenke "nå har jeg sprukket, så da kan jeg like gjerne stappe innpå". Da er man på karbokjøret igjen før man får sukk for seg.

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 18:04   #11
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sprakk i dag med 2 boller

Ikke vert fristet til mer karbo så det går bra...

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 21:20   #12
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sprakk i dag med 2 boller

Jeg er jammen i ketose igjen

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 21:21   #13
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sprakk i dag med 2 boller

Metode, faktisk! Nå måtte jeg le litt for meg selv

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 22:10   #14
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sprakk i dag med 2 boller

Opprinnelig lagt inn av mama67, her.

Metode, faktisk! Nå måtte jeg le litt for meg selv

Ipaden retter ordene hehe så når jeg skrev ketose endret dendet til metode

Men du er kjapp for jeg endra det rett etter jeg postet innlegget

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 01:43   #15
Perleblomsten
Medlem
 
Perleblomsten sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 74
Perleblomsten er på en erverdig vei

Sv: Sprakk i dag med 2 boller

Opprinnelig lagt inn av mama67, her.

Det beste er jo å bare fortsette. Det dummeste man gjør er å tenke "nå har jeg sprukket, så da kan jeg like gjerne stappe innpå". Da er man på karbokjøret igjen før man får sukk for seg.

Veldig godt råd den skal jeg ha i bakhodet om det sniker noe høykarbo inn i mitt system

Perleblomsten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 09:00   #16
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sprakk i dag med 2 boller

Opprinnelig lagt inn av Perleblomsten, her.

Veldig godt råd den skal jeg ha i bakhodet om det sniker noe høykarbo inn i mitt system

Enkelte ting lærer man seg "the hard way", så da kan en jo advare andre mot å gjøre samme tabbe

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 06:06   #17
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Sprakk i dag med 2 boller

Og, det er ikke nødvendig å bli sint på seg selv, skuffet osv bare fordi man spiste noe man ikke burde ha spist. Det hender jeg også gjør det, jeg er meget svak i visse øyeblikk (særlig sjokolade)..men, det er så sjeldent og så lite at det påvirker ikke kroppen min i særlig stor grad i lengden. Det er bare der og da, den dagen.

Det er verre med alkoholen hvis man føst skal prate om hva man bør og ikke bør gjøre Jeg trener relativt mye (hver dag, styrke(veldig tungt og ikke sånn der "åh, jeg løfter 15 kg), hadde jeg da vært på fylla eller bare tatt et glass vin ei helg så vil det "skade" meg over lengre tid enn hvis jeg plutselig får det for meg at NÅ vil jeg spise 200-300 gram sjokolade over en kveld. Den sjokoladen sitter bare der og da..dagen etterpå er en ny dag, men alkoholen vil sette meg tilbake til start

(Men når det er sagt, med tida vil de "anfalla" hvor man plutselig spiste noe man ikke burde skje sjeldnere og sjeldnere..jeg spiser så og si aldri noe jeg ikke burde spise, men så stresser jeg heller ikke med at det, det og det kan jeg ikke spise, for da vil jeg jo ha det hele tiden. Jeg tenker derimot at det bør jeg ikke spise, hva annet kan jeg ta istedenfor?)

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 07:08   #18
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Sprakk i dag med 2 boller

Leste 'sprakk i dag med 2 baller'

Må ha lest litt for mye i både flørte og krangletråden

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 09:02   #19
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Sprakk i dag med 2 boller

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.


Det er verre med alkoholen hvis man føst skal prate om hva man bør og ikke bør gjøre Jeg trener relativt mye (hver dag, styrke(veldig tungt og ikke sånn der "åh, jeg løfter 15 kg), hadde jeg da vært på fylla eller bare tatt et glass vin ei helg så vil det "skade" meg over lengre tid enn hvis jeg plutselig får det for meg at NÅ vil jeg spise 200-300 gram sjokolade over en kveld. Den sjokoladen sitter bare der og da..dagen etterpå er en ny dag, men alkoholen vil sette meg tilbake til start

Akkurat det avhenger hvor strengt lavkarbo en spiser og hvor hard treningen er. I et ketogent kosthold vil alkohol, såfremt inntaket er innenfor karboregnskapet, forbrennes på bekostning av fett. I det øyeblikk man er promillefri vil kroppen gå tilbake i fettforbrenning. Karboer fra 200 - 300 g sjokolade gjør verre ting med en kropp i ketose. Mener nå jeg da.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 09:24   #20
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Sprakk i dag med 2 boller

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Akkurat det avhenger hvor strengt lavkarbo en spiser og hvor hard treningen er. I et ketogent kosthold vil alkohol, såfremt inntaket er innenfor karboregnskapet, forbrennes på bekostning av fett. I det øyeblikk man er promillefri vil kroppen gå tilbake i fettforbrenning. Karboer fra 200 - 300 g sjokolade gjør verre ting med en kropp i ketose. Mener nå jeg da.

Jeg er både enig og uenig
Enig i det du sier i forhold til alkohol+sjokolade+ketogent kosthold.. MEN jeg kommer aldri til å si at alkohol er mer ok enn sjokolade

(Heldigvis drikker jeg ikke alkohol eller spiser 200-300 g sjokolade, så da slipper jeg jo å teste ut mine tanker om det ene og det andre)

Men i utgangspunktet gjaldt jo denne tråden sprekk med to boller..snakk om avsporing! Uansett utskeielse: spist er spist, gjort er gjort. Fortsett som vanlig ikke ha dårlig samvittighet for at en har gjort litt feil langs veien!

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 09:44   #21
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Sprakk i dag med 2 boller

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Jeg er både enig og uenig
Enig i det du sier i forhold til alkohol+sjokolade+ketogent kosthold.. MEN jeg kommer aldri til å si at alkohol er mer ok enn sjokolade

Deg om det. I forhold til lavkarbokosthold (alle kosthold?) er alkohol bedre enn sjokolade (og nå snakker jeg anbefalte mengder alkohol i forhold til "vanlig" usunn sjokolade). Men, som du sier, nok avsporing.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 17:56   #22
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Sprakk i dag med 2 boller

Hadde en skikkelig sprekk i går, jeg også. Lever til vanlig lavkarbo, er ikke så opptatt av ketose, men holder meg trolig rundt 40-50 karber pr dag (anslagsvis). I går var vi hos svigers. Fikk servert pizza, den var god, med tynn bunn og masse fyll, spiste 3-4 stk, så en halv bolle med rørt jordbær og så 10 konfektbiter! Drakk et par glass juice, og da jeg kom heim, drakk jeg en øl!

Idag var det på med lavkarbo igjen; egg, majo, avokado, pølse og røkt laks og knekkebrød. God og mett i flere timer. Spiste middag ca 6 t seinere, da hadde jeg også vært på fjelltur (en liten en). ;-) Middagen var også innfor lavkarbo; kyllinglår med stekte jordskokker og masse fenikkel pluss masse annet - og salat.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 19:06   #23
Mika27
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 16
Mika27 er på en erverdig vei

Sv: Sprakk i dag med 2 boller

Må le litt. Kjenner meg godt igjen. På kvelden med et par glass vin innenfor på en god restaurant klarte jeg ikke motså sjokoladefondant med is. Toppet det med hjemme 200 gram firkløver og et par lakrispiper.
Den satt.
Frister lite å "sprekke" på denne måten igjen. Kroppen tok det ikke godt i mot!!! Lykkelig tilbake til det vante i dag. En erfaring rikere,
og neste gang blir det kos med lavkarbo dessert i stedet

Mika27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low Carb Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Frokostbrød/boller Gerd Frokost og kveldsmat 108 03-06-15 13:12
Punsjboller Mum 4 2 Lavkarbo generelt 7 18-01-12 21:34
Boller til fastelavn lb1962 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 23-02-09 11:29
Boller til fastelavn lb1962 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 20-02-09 17:40
Oppskrift på boller? beginner Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 25-01-09 18:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no