Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

PCOS og hud

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-08-05, 04:45   #1
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

PCOS og hud

Etter at jeg sluttet med Diane, har jeg fått så uren hud. Er det noen som har noen gode forslag til hva jeg kan gjøre??? Er litt fortvilt, for det ser ikke pent ut. Før jeg begynte på Diane hadde jeg ikke det problemet (ikke som tenåring heller) så det er ikke sikkert at det har noe med at jeg sluttet med de å gjøre. Fikk en antibiotikakur (tetracyklin) av legen, men det hjalp kun når jeg tok pillene, og ikke da kuren var over.

vet at dette er et "kjent" problem når det gjelder PCOS, men jeg har ikke vært plaget med det tidligere, og det er veldig plagsomt!
takknemlig viss noen hjelper meg

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 30-08-05, 10:23   #2
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Lavkarbo hjelper meg. Spiser jeg for mange karber, så blir huden kvisete og rødflammet. Men du spiser jo allerede lavkarbo da. Er usikker på om Metformin hjelper.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-05, 10:29   #3
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Jeg har aldri vært plaget med uren hud, så jeg aner egentlig ingenting om dette. Men jeg har funnet et tips til deg, så kan du jo prøve?

Til 100 ml jojoba olje blander du i: 2 dr grapefruktolje, 2 dr sitron, 1 dr tea tree olje, 1 dr sandeltreolje, 2 dr ylang ylang olje.Smøres på hver dag.

  Svar med sitat
Gammel 30-08-05, 14:15   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Tusen takk! har heller ikke hatt dette problemet tidligere, så det er litt fortvilt å se ut som en eksplosjon på peppes pizza nå plutselig... skal prøve tipset ditt Albertine

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 30-08-05, 17:23   #5
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Jeg vet jeg ikke har PCOS, og jeg er egentlig ikke noe særlig plaget av uren hud, MEN jeg har da noen tips likevel
Clinique har en 'anti blemish control' liten tube, hudfarget creme som fungerer dritbra. Du smører litt på når du kjenner du får en kvise også vips så kommer aldri kvisa
Ellers er jo aloe vera bra, det kan du smøre på ansiktet hver dag etter dagkremen...
Og tee three oil.. men det selges vel kanksje ikke i norge?

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 30-08-05, 17:57   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

Etter at jeg sluttet med Diane, har jeg fått så uren hud. Er det noen som har noen gode forslag til hva jeg kan gjøre??? Er litt fortvilt, for det ser ikke pent ut. Før jeg begynte på Diane hadde jeg ikke det problemet (ikke som tenåring heller) så det er ikke sikkert at det har noe med at jeg sluttet med de å gjøre. Fikk en antibiotikakur (tetracyklin) av legen, men det hjalp kun når jeg tok pillene, og ikke da kuren var over.

vet at dette er et "kjent" problem når det gjelder PCOS, men jeg har ikke vært plaget med det tidligere, og det er veldig plagsomt!
takknemlig viss noen hjelper meg

Hei
Du kunne velge slanking med kostindusert ketose, det normaliserer hormonforandringene som gir vektøking og den urene hud.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-08-05, 21:36   #7
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei
Du kunne velge slanking med kostindusert ketose, det normaliserer hormonforandringene som gir vektøking og den urene hud.
Vennlig Hilsen
Torkil

Jeg har tenkt på Atkins induksjon eller ketolysekuren, men jeg lurer på hvordan jeg ser at jeg er i ketose... Har utslag på ketose på stix så å si uansett hva jeg spiser, og det er vel så vidt jeg vet eneste måte å se om man er i ketose på?
Ha gått til legen til kontroll pga PCOS siden jeg var 18, og har fått beskjed om at jeg har mye ketoner i urinen hver gang jeg har vært der. har prøvd selv også med stix, og fått utslag (det var riktignok mens jeg har fulgt lindberg sin filosofi da...)
sikkert litt dumt spørsmål, men jeg har ikke lest hverken ketolyse-boka eller Atkins bok...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 30-08-05, 21:59   #8
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

Jeg har tenkt på Atkins induksjon eller ketolysekuren, men jeg lurer på hvordan jeg ser at jeg er i ketose... Har utslag på ketose på stix så å si uansett hva jeg spiser, og det er vel så vidt jeg vet eneste måte å se om man er i ketose på?
Ha gått til legen til kontroll pga PCOS siden jeg var 18, og har fått beskjed om at jeg har mye ketoner i urinen hver gang jeg har vært der. har prøvd selv også med stix, og fått utslag (det var riktignok mens jeg har fulgt lindberg sin filosofi da...)

Hei
Dette var rart. Det er forskjellige muligheter:

1. dine stix er for gamle, har fått varme eller annen uheldig påvirkning.

2. Når man går til legen, bringer man jo ofte MORGENURIN, og den kan være falsk positiv for ketoner, selv hos helt normale.(Induksjon i løpet av natten)

3. du har diabetes??? som er ubehandlet ?????? ( lite sannsynlig)
Vennlig Hilsen
Torkil


Sist redigert av Summer : 30-08-05 kl 22:38. Årsak: fikset quoten
Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-08-05, 23:07   #9
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei
Dette var rart. Det er forskjellige muligheter:

1. dine stix er for gamle, har fått varme eller annen uheldig påvirkning.

2. Når man går til legen, bringer man jo ofte MORGENURIN, og den kan være falsk positiv for ketoner, selv hos helt normale.(Induksjon i løpet av natten)

3. du har diabetes??? som er ubehandlet ?????? ( lite sannsynlig)
Vennlig Hilsen
Torkil

Tror ikke jeg har diabetes, men jeg har vært til legen til forskjellige tider på dagen, både når det er en stund siden jegf har spist, og når jeg har spist like før, men aldri fastende, og jeg har ikke tatt med urinprøve, men fått kopp til å tisse i på legekontoret... så det er ikke snakk om morgenurin.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En kort innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 96 14-02-15 21:30
For mye hud? Chriz Mer enn 30 kg overvekt 16 15-07-11 01:28
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 01:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
Pcos jeef-micro PCOS og karbohydratkontroll 13 14-05-05 10:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no