Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Vaniljefudge (myke karameller)

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-12-10, 21:01   #176
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av CosiFanTutta, her.

Ja, nå har jeg gjort et forsøk. Laget (desverre) dobbel porsjon
Røren både smakte og luktet nydelig, den stivnet derimot ikke. Kokte i 1 1/2 time, har stått 1 time i kjøleskap, men like rennende. Noen tips?

Det får bli iskonfekt da. Hvis det ikke stivner i fryseren, så har du virkelig gjort noe feil. Men det tar lengre tid enn en time for mine å bli harde. Mine måtte stå over natta.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 21:03   #177
CosiFanTutta
Juniormedlem
 
CosiFanTutta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 48
CosiFanTutta er ny på veien

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Det får bli iskonfekt da. Hvis det ikke stivner i fryseren, så har du virkelig gjort noe feil. Men det tar lengre tid enn en time for mine å bli harde. Mine måtte stå over natta.

Okey, da får jeg ha tålmodighet Takk for tilbakemelding!

CosiFanTutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 21:28   #178
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

har fått to runder med vellykka og tre med misslykka til nå. det virker som om det er når jeg rører mye at det går dårlig, så nå har jeg ny runde på komfyren og prøver så godt jeg kan å ikke røre får se hvordan det går. blir det bra så skal jeg ha i grovhakka paranøtter og pynte med litt mørk sjokolade

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 12:56   #179
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Jeg prøvde i dag og det skilte seg

Men det gjør sjokoladeglasuren jeg lager til kake også og den samler seg alltid ved å røre inn 1 ss iskaldt vann.

Så hvorfor prøve?

Tok den av platen, vispet som en gal mens jeg helte oppi 1 ss kaldt vann.

Og den samlet seg helt fint!

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 13:50   #180
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Jeg prøvde i dag og det skilte seg

Men det gjør sjokoladeglasuren jeg lager til kake også og den samler seg alltid ved å røre inn 1 ss iskaldt vann.

Så hvorfor prøve?

Tok den av platen, vispet som en gal mens jeg helte oppi 1 ss kaldt vann.

Og den samlet seg helt fint!

DETTE tipset må dere skrive ned, ramme inn og henge over komfyren. Jeg har akkurat kokt en porsjon som skilte seg, gjorde dette og den samlet seg perfekt! Ingen mere bortkastete dyre ingredienser! Takktakktakk!

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 14:06   #181
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Den stivner nok til slutt. Det går ann å legge den i fryseren. så blir de både kalde og gode. (Om de ikke stivner i kjøleskapet)
Harde skal de ikke være.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 14:52   #182
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Hihi. Mitt første forsøk ble mislykket, for høy varme. På andre forsøk ble jeg litt paranoid og tok det muligens av platen liiitt for tidlig, men det ble i alle fall en fin masse, som nå står og stivner i kjøleskapet.... og jeg har spist opp det som hang igjen i kjelen. Ååå, så glad i vanilje! Må lage mer av dette!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 21:24   #183
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

De ble stive og fine her men falt dessverre ikke i smak

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 21:46   #184
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Tomt for sukrin melis på helsekostene mine i dag...


MEN, jeg VILLE prøve. Så her står det en kjele å varmer seg med Splenda i i stedet. Håper det går greit. Røra ble iallefall god!

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 00:02   #185
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

De ble stive og fine her men falt dessverre ikke i smak

Smakte for kaldt eller for mye smørsmak? Jeg ble ikke så begeistret for den rene sukrin varianten jeg prøvde. Jeg forsøkte igjen med blanding av sukrin og natreen, og litt stevia. Jeg skal smake på de i morgen. Og jeg bruker ikke bare saltet meierismør, men tar halvparten usaltet. Det smaler bedre syns jeg.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 09:52   #186
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Mmmmmm! Deilige!

Jeg kokte de sikkert litt for kort tid, men de ble sånn halvfaste. Fint første forsøk, synes jeg

Ikke tror jeg har klikket eller noe nå. Men jeg synes nesten smaken var litt lik som fyllet som bruker å være på suksessterta. Eller gulkaka som jeg sier. Det er favortittkaken min! Ganske sikker på at denne fudgen er god på en sånn kake, bare den ikke blir kokt for lenge

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 11:05   #187
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Smakte for kaldt eller for mye smørsmak? Jeg ble ikke så begeistret for den rene sukrin varianten jeg prøvde. Jeg forsøkte igjen med blanding av sukrin og natreen, og litt stevia. Jeg skal smake på de i morgen. Og jeg bruker ikke bare saltet meierismør, men tar halvparten usaltet. Det smaler bedre syns jeg.

alt for mye smør.. de mente det var en smør klump i munnen

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 13:14   #188
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Hehe, det var litt moro prøvesmake på en ferdig stivnet bit i går - jeg utbrøt "oi, det var nesten litt for søtt!", mens ikke-lavkarbo-familiemedlem stirret vantro på meg og mente de kaanskje kunne smake godteri hvis man hadde sukker oppi.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 16:10   #189
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

alt for mye smør.. de mente det var en smør klump i munnen

Samme her, de smakte FRYKTELIG mye smør!! Ikke salt smør, bare smør.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 16:47   #190
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Jeg har lagd de 2 ganger. Første gang lot jeg de koke for kort tid. De var lyselyse gule, bare såvidt brune. Det må bli brunt for at karamellsmaken skal komme fram.

Å ha oppi mere sukrin, eller helst en mix av sukrin, splenda og natreen er bedre enn å knipe inn på søtstoffet. Jeg hadde peanøtter oppå røren før den stivnet, skar i biter og dyppet i smeltet mørk sjokolade. Da ble de livsfarlig gode. Denne bakehelga har fått meg til å gå opp i vekt, hehe. Jeg har fått i meg altfor mye fløte, peanøtter og mørk sjokolade.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 21:24   #191
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Har satt på to kjeler nå..
En med matfløte og en med kremfløte.
Den ene har jeg vanilje essens i.. Gadd ikke bruke 199 kr på pulveret.
Den andre røra skal jeg prøve meg litt frem med litt forskjellige smaker av div essenser og sjokolade.
Håper det smaker godt, da blir dette MITT julegodteri i tillegg til atkins sin endulge melke sjokolade som jeg er avhenig av.

Hjelpe meg, kommer til å stå ved grytene i kveld. Risgrøt til riskremen står på og ribba venter på sin tur til å få komme ut av skyllevannet for å bli kokt.

Resten av familien koser seg med film.

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 15:30   #192
noraa
Juniormedlem
 
noraa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 41
noraa er ny på veien

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Holder på å lage denne nå, med lakrisrotpulver (smaker som hockeypulver) og litt kvernet chili (chili explosion fra Santa Maria).

Har prøvesmakt litt, og det smaker herlig!

noraa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg/Kjernesunn Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 22:00   #193
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av noraa, her.

Holder på å lage denne nå, med lakrisrotpulver (smaker som hockeypulver) og litt kvernet chili (chili explosion fra Santa Maria).

Har prøvesmakt litt, og det smaker herlig!

Herlig! Gleder meg til å høre resultatet!! Elsker lakris!
Kan man "maule" lakrisrotpulver?

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 00:56   #194
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Blir disse sånn som de man får kjøpt i løsvekt fra candy king?

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 18:11   #195
cillesnuppa
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 123
cillesnuppa har en fantastisk aura rundt segcillesnuppa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Idarull: nei, egentlig ikke. Men de er laget fordi jeg fyste sånn på de fra candy king Jeg pleier å ha nøtter og mørk sjokkis i de, og savner ikke de andre lenger

__________________
Min blogg: www.fristendelavkarbo.wordpress.com
cillesnuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 22:53   #196
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

okei

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 17:32   #197
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

De smaker mer som smørbukk!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 17:39   #198
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

De smaker mer som smørbukk!

De smaker smør ja, men ikke smørbukk!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 17:43   #199
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

De smaker smør ja, men ikke smørbukk!

I min munn smaker de mer som smørbukk enn som vaniljefudge ala Candyking

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 17:53   #200
noraa
Juniormedlem
 
noraa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 41
noraa er ny på veien

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07, her.

Herlig! Gleder meg til å høre resultatet!! Elsker lakris!
Kan man "maule" lakrisrotpulver?

Det kan du nok! Jeg har iallefall gjort det.. (det står på boksen at anbefalt dagsdose er 25 mg, så det er nok lurt å holde seg innenfor dette) Smaker som hockeypulver, og jeg har bl.a laget lakrisrotkuler etter oppskrift fra Kjernesunn Familie.

Karamellene ble helt fantastiske. Jeg er mer glad i sterke/sure/salte enn søte ting, og som deg elsker jeg lakris. Disse ble derfor perfekte for meg. (Men neste gang skal jeg ha i mye mindre sukrinmelis, så de får enda mindre søtsmak.)

noraa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg/Kjernesunn Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Myke sponplater Sandrine Bakst 6 24-05-04 17:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no