Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Katta på lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-10-10, 00:05   #126
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Har som tidligere nevnt tenkt å gå til slakter og få innmat. Men vi har ingen skikkelig slakter her i ingenmannsland. Vi har en ferskvaredisk på Mega'en 14 km unna, men det er nyttesløst å spørre dem om noe eller å bestille noe der... Jeg har prøvd to ganger. Jeg kom tilbake senere, og personen i fersvaredisken ante ikke noe om de hadde fått svar på det jeg spurte om. Så da ga jeg opp det. Og da er nærmeste slakter 40 km unna, tror jeg. Jeg tror absolutt at kattene har godt av innmat, ja.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 00:08   #127
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Aeryth, har du noen dyrebutikk i nærheten? De har frysetørret vom beregnet på hunder. Men katten min elsker det, og holder hundene hos foreldra mine unna med labben og forsyner seg i matfatet deres

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 00:23   #128
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Katta på lavkarbo

De fleste frysedisker jeg har frekventert over hele landet har hatt okselever, noen også blod i plastspann. Kalvenyrer har jeg også sett tror jeg.

Omtrent alle loppemarkeder jeg har vært på de siste årene har sånne store gamle kjøttkverner, det kan være en hjelp for å få nok bein i katta siden mange av de beina vi får tak i er vanskelig for katter å spise. Kyllingbein f.eks. Jeg regner med at det går an å kverne kyllingvinger og fisk slik at de får i seg nok bein. Det er VIKTIG at de får nok bein og det er så innmari vanskelig å få tak i ferske mus på Kiwi

Og - ja, mange dyr kan se OK ut på elending for - bare se så mange som overlever helt greit på tørrfor... Jeg skjønner ikke hvordan så mange oppegående mennesker som f.eks veterinærer har klokkertro på at ingredienser oppvarmet under høyt trykk slik at det tørker og blir til sprø små kuler og deretter oversprøytet med fett av tvilsom opprinnelse skal være sunnere enn ren mat - om det er koteletter, kylling, biff eller fisk... Men klart, de selger jo store sekker med tørrfor

Vær forresten oppmerksom på at dyr som går over fra tørrfor til mat med mye bein kan få diare en stund før magen blir fast og mengden avføring avtar dramatisk. Noen prøver en "tilvenningstid" med litt tørrfor og litt rå mat, men det kan faktisk være en stor belastning på systemet og mange dyr reagerer best på en brå overgang - altså tvert imot det som anbefales for bytte av tørrfor. Men igjen - dette er individuelt

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 01:06   #129
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Aeryth, har du noen dyrebutikk i nærheten? De har frysetørret vom beregnet på hunder. Men katten min elsker det, og holder hundene hos foreldra mine unna med labben og forsyner seg i matfatet deres

Jeg må like langt til dyrebutikk som til slakter. Det blir enten til Flekkefjord eller til Egersund.

Opprinnelig lagt inn av aatinka, her.

De fleste frysedisker jeg har frekventert over hele landet har hatt okselever, noen også blod i plastspann. Kalvenyrer har jeg også sett tror jeg.

Hm, kanskje Mega'en min har det? Jeg har ikke sjekket kjøttfryseren så nøye egentlig.

Opprinnelig lagt inn av aatinka, her.

Omtrent alle loppemarkeder jeg har vært på de siste årene har sånne store gamle kjøttkverner, det kan være en hjelp for å få nok bein i katta siden mange av de beina vi får tak i er vanskelig for katter å spise. Kyllingbein f.eks. Jeg regner med at det går an å kverne kyllingvinger og fisk slik at de får i seg nok bein. Det er VIKTIG at de får nok bein og det er så innmari vanskelig å få tak i ferske mus på Kiwi

Jeg har lyst på kjøttkvern! Og pølsehorn! Hm, huff da, de har ikke fått i seg så mye bein fra maten jeg har gitt dem. Kotelettbeina er litt for store. Ga dem kylling i begynnelsen til jeg leste at de ikke skal ha så mye kylling. Kanskje gi dem en kylling i ny og ne da. De spiste mange av de beina.

Men de er flinke jegere hele gjengen. Legger stadig fra seg noe i tunet. Til og med kattungen fanger mus. Hun har også drept noen lemen. Jeg så at hun lekte med en en kveld. Det er døde lemen overalt ute hos oss. Skulle trodd noen hadde spilt en dårlig runde med "Lemmings".

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 01:09   #130
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Jeg har lyst på kjøttkvern! Og pølsehorn!

Jaaa! Jeg også! Har sett flere manuelle norske kjøttkverner på nettet til bare et par hundrelapper, som du fester med skrustikke i kjøkkenbenken, men INGEN av dem har pølsehorn . Har ønske meg i evigheter!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 14:52   #131
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Jeg fant faktisk lammelever på coop markedet i bygda! Så nå ligger en pakke og tiner i lunkent vann, så skal pusene få kose seg med lammelever i kveld.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 23:26   #132
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Det var ikke så lett å lure lever i kattene. Jeg hadde trodd at de skulle digge det, men så feil kan man ta. Tror mest det var uvant for dem. Klippet opp leveren i små biter, men de ville ikke røre den. Så blandet jeg en saus av blod, CF og rå egg og da gikk leveren ned på høykant.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 21:55   #133
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Men kan det være fordi det var lam? Vet endel katter er mer skeptisk til lam enn til annet kjøtt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 10:36   #134
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Kanskje. De har ikke fått noe lam før. Men det var den eneste leveren de hadde der. Får sjekke på Mega neste gang jeg er der.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 12:00   #135
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Katta på lavkarbo

Hunden min er også skeptisk til en del nye smaker. Noen ganger hjelper det å koke/steke det litt, og så koke/steke det litt mindre til han spiser det rått. For mange år siden gjorde jeg det med Vom og hundemat. Lover at vom ikke lukter godt når det blir kokt!!

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Funker lavkarbo på katta tro? terry Generell diskusjon 47 12-06-08 20:55
Hvordan du IKKE skal ta bilde av katta di Albertine Livets lyse side 11 13-11-05 21:40
Katta til Nille og Carbokiller Carbokiller Livets lyse side 4 24-05-04 14:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no