Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Lavkarbo etter hjerteinfarkt

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-14, 23:22   #1
Sjokoladebananen
Medlem
 
Sjokoladebananen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Nordland
Alder: 46
Innlegg: 65
Sjokoladebananen er på en erverdig vei

Lavkarbo etter hjerteinfarkt

Et nært og kjært familiemedlem har nylig gjennomgått ett lettere hjerteinfarkt i en alder av 43 år. Vedkommende har fått vite at kolesterolverdiene er litt for høye og blodtrykket er bittelitt for høyt. Han er blitt anbefalt å ikke følge noe lavkarbo kosthold. Jeg er veldig for lavkarbo men blir litt usikker når legene ikke anbefaler dette. Før infarktet spiste han vanlig tradisjonell mat. Hva tenker dere om å legge om til lavkarbo mat etter en slik sykdom?

__________________
Du blir hva du spiser!


Sjekk ut bloggen min: http://matpaetfat.blogspot.no/
Sjokoladebananen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 23:30   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: lavkarbo etter hjerteinfarkt

Opprinnelig lagt inn av Sjokoladebananen, her.

Et nært og kjært familiemedlem har nylig gjennomgått ett lettere hjerteinfarkt i en alder av 43 år. Vedkommende har fått vite at kolesterolverdiene er litt for høye og blodtrykket er bittelitt for høyt. Han er blitt anbefalt å ikke følge noe lavkarbo kosthold. Jeg er veldig for lavkarbo men blir litt usikker når legene ikke anbefaler dette. Før infarktet spiste han vanlig tradisjonell mat. Hva tenker dere om å legge om til lavkarbo mat etter en slik sykdom?

Den beste "innvesteringen" du kan gjøre for helsa di er lchf kosthold Jeg hadde ikke brydd meg om hva legen sa!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 00:37   #3
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: lavkarbo etter hjerteinfarkt

Opprinnelig lagt inn av Sjokoladebananen, her.

Et nært og kjært familiemedlem har nylig gjennomgått ett lettere hjerteinfarkt i en alder av 43 år. Vedkommende har fått vite at kolesterolverdiene er litt for høye og blodtrykket er bittelitt for høyt. Han er blitt anbefalt å ikke følge noe lavkarbo kosthold. Jeg er veldig for lavkarbo men blir litt usikker når legene ikke anbefaler dette. Før infarktet spiste han vanlig tradisjonell mat. Hva tenker dere om å legge om til lavkarbo mat etter en slik sykdom?

Åh herregud infarkt i en alder av 43 år?!? Da bør han snarest legge om til lchf og spise seg frisk.
Grunnen til i farkt er jo åpenbart elendig livsstil og kosthold når man er så ung. Legene har jo ikke peiling dessverre.

Er personen overvektig og dårlig trent så er jeg ikke i tvil: Lavkarbo!

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 00:47   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: lavkarbo etter hjerteinfarkt

http://authoritynutrition.com/how-to...-nutritionist/

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 09:11   #5
Sjokoladebananen
Medlem
 
Sjokoladebananen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Nordland
Alder: 46
Innlegg: 65
Sjokoladebananen er på en erverdig vei

Sv: lavkarbo etter hjerteinfarkt

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Åh herregud infarkt i en alder av 43 år?!? Da bør han snarest legge om til lchf og spise seg frisk.
Grunnen til i farkt er jo åpenbart elendig livsstil og kosthold når man er så ung. Legene har jo ikke peiling dessverre.

Er personen overvektig og dårlig trent så er jeg ikke i tvil: Lavkarbo!

Han har ikke spist super usunt, men vært mye pølser, servelat og brødmat. Han er ikke noe stor sukkerspiser eller brusdrikker (eller lignende). Ikke er han overvektig og ikke i superdårlig form heller... Nå er det jo arvelige hjerteproblemer i familien hans, så kan jo være der det ligger...

__________________
Du blir hva du spiser!


Sjekk ut bloggen min: http://matpaetfat.blogspot.no/
Sjokoladebananen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 10:13   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo etter hjerteinfarkt

Onkelen min fikk hjerteinfarkt rundt den alderen. Han var ikke overvektig, spiste ikke usunt, røyka ikke. 20 år seinere lever han i beste velgående, spiser ikke lavkarbo, alt foregår likt som før. Bortsett fra at han har begynt med golf da.

Så man dør ikke nødvendigvis i morgen om man ikke legger om til lavkarbo. Om det skader vet ikke jeg. Er ikke legen hans og kjenner ikke til akkurat hans kropp.

Dette er en vurdering han selv må ta. Å kutte ut pølser og brød skader uansett ingen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 17:47   #7
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: lavkarbo etter hjerteinfarkt

Opprinnelig lagt inn av Sjokoladebananen, her.

Han har ikke spist super usunt, men vært mye pølser, servelat og brødmat. Han er ikke noe stor sukkerspiser eller brusdrikker (eller lignende). Ikke er han overvektig og ikke i superdårlig form heller... Nå er det jo arvelige hjerteproblemer i familien hans, så kan jo være der det ligger...

Arvelig belastet så er det enda større grunn til å spise ren mat og leve veldig sunt mht mosjon og slikt.

Vet ikke hva superusunt betyr eller hva superdårlig form faktisk innebærer. Man må nesten måle fettprosent, måle fysiske arbeidskrav og gå gjennom kostholdet for å statuere en tilstand ut fra et middels gjennomsnitt for en aldersgruppering.
Erfaringen til de som står i fare for eller har hatt hjerteinfarkt i alderen 40-50 kan ofte tillegges livsstil, men det finnes jo selvsagt unntakene. Både alkoholmisbruk, narkotika, doping er typiske årsaker. Skjulte sykdommer i hjertepose og andre abnormaliteter er også årsaker. Toppidrettsutøvere dør jo av hjertesvikt, men disse utgjør nok ikke majoriteten av antallet årsakssammenhenger med hjerteinfarkt i vestlig befolkning. Det finnes utrolig mye bra forskning på årsaker til hjerteinfarkt for menn i alderen 35+, men svært lite om hjerteinfarkt i alderen under 30.

Uansett så vet man jo aldri, men 43 år synes nå å være vel ungt for å få hjerteinfarkt så håper det går bra med din slektning og som andre sier, han kan jo etter all sannsynlighet leve et svært godt liv uten noen flere infarkt da.

Dog så er det jo aldri feil å ta hensyn til at man faktisk har hatt et og derfor vil det være lurt å forebygge gjennom å være bevisst kostholdet og livsstilen generelt uten å måtte leve som en munk de neste 40 år

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo = lavt stoffskifte = hjerteinfarkt?! arvid gerhard Lavkarbo generelt 5 01-05-12 21:28
Døde av hjerteinfarkt? Sjokoholiker Ketolysekuren 8 23-03-11 19:06
Hjerteinfarkt kamp Fysisk og mental helse 2 22-02-11 02:03
Hjerteinfarkt på Ketolyse?! karikins Ketolysekuren 21 21-08-10 04:09
Lavkarbo og hjerteinfarkt Janevel Fysisk og mental helse 6 17-03-10 21:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no