Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Gastric bypass operert?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-06-08, 17:38   #1
kokkeline
Medlem
 
kokkeline sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 65
Innlegg: 60
kokkeline er ny på veien
Question

Gastric bypass operert?

Hei , da jeg vet at jeg tidligere har lest om noen her inne som er fedme operert og går på lavkarbo kosthold, håper jeg dere vill gi meg noen tips . Både om det er noen sider der det står noe om dette , og kanskje noen som har gått igjennom dette i det siste . Jeg ble operert på Aleris for 2 uker siden og spiser fortsatt flytende , men neste uke kan jeg gå over på mere findelt mat . Ville vært bra å få noen gode råd . Ser vell for meg et kosthold ala lindberg , da mann ikke kan spise mye fett .

__________________
kokkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vekt operert, ,,,,,,,,, Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 19:43   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Gastric bypass operert ?

Lindbergh er ypperlig for oss GBP-opererte. Riktig type fett i moderate mengder, frukt og grønt i skjønn forening med deilig protein og belgfrukter etter behov. Prøv deg forsiktig frem med grønnsakene og belgfruktene, jeg reagerte på erter og tar det litt pø om pø. Er bare åtte uker siden jeg ble operert. Hvilken dato ble du operert?

  Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 19:58   #3
kokkeline
Medlem
 
kokkeline sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 65
Innlegg: 60
kokkeline er ny på veien
Smile

Sv: Gastric bypass operert ?

hei og takk for svar , det er så lenge siden jeg har skrevet noe her ,men har vært innom og titter litt . Nå kan det bli litt mere for å utveksle erfaringer med andre som er operert. Jeg ble operert den 5 juni så dette er ganske ferskt.Tidligere har jeg spist en del etter skaldermann , men det er utelukket nå, Lindberg er også veldig greit, vet du om det er noen andre sider jeg kan slå opp på her inne ?

__________________
kokkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vekt operert, ,,,,,,,,, Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 20:53   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Gastric bypass operert ?

Jeg er 1,5 år postop (Aleris) og har hele tiden levd på et kosthold ala Lutz (kanskje mer som Lindberg men med mer fett). Har ikke vært "manisk" men prøvd å leve sånn. Jeg tålte ikke så mye fett i begynnelsen, men etterhvert har jeg tålt mer. Jeg mener at fett er såpass sunt og bra for meg at jeg ikke følger Aleris sine kostholdsråd (som går på SEF sine anbefalinger), men jeg prøver selvsagt å unngå raske karboydrater (som jeg uansett får dumping av når jeg spiser for mye av det, heldigvis).

Lykke til videre.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 23:10   #5
kokkeline
Medlem
 
kokkeline sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 65
Innlegg: 60
kokkeline er ny på veien
Wink

Sv: Gastric bypass operert ?

Hei Iset , takk for svar , høres bra ut at du kan leve bra etter Lutz metode, da er det vell egentlig bare å prøve seg fram etterhvert........prøvde meg på en liten diskusjon med ernærings spesialisten på Aleris , men skjønte fort at det ikke var noe vits i.

__________________
kokkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vekt operert, ,,,,,,,,, Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 07:33   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Gastric bypass operert ?

Haha nei jeg har gått på den "smellen" jeg også. Fnis.
A.B var forresten først veeldig for Lindberg (da vi snakket om å gå ned noen kg før operasjonen) men nå har hun visst snudd helt om og mener omtrent det er FARLIG. Ei fikk jo kjeft fordi hun ville spise Lindberg-kost.
Så jeg bruker mitt eget hode heller.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 11:51   #7
kokkeline
Medlem
 
kokkeline sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 65
Innlegg: 60
kokkeline er ny på veien
Talking

Sv: Gastric bypass operert ?

he he hu sa ikke så mye til meg da jeg sa jeg var utdannet innen ernæring og jobbet som kokk. Skal jo på mestringskurs om noen mnd. så da håper jeg at jeg har på plass et greit lavkarbokosthold .Det ser jo ut som det har virket bra for deg med 66 kg ned.

__________________
kokkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vekt operert, ,,,,,,,,, Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mitt liv etter Gastric Bypass-operasjonen i januar Iset Livets lyse side 102 26-09-11 19:17
Bukplastikk-ferdig operert! Kanel Generell diskusjon 53 24-08-06 09:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no