Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Hva har du spist til frokost i dag?

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 28-08-05, 14:32   #226
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

hei alle sammen !!

i dag har jeg spist

en slags vaffel/brød laget av ett egg, en ss havregryn, en ss soyaflak , og en dæsj melk ( skulle nok hatt litt cc eller no men hadde ikke ..)

spiste et hjerte med meierismør og fire med gulost ... ganske godt egentlig , perfekt lav karbo ( ble det litt dumt med havregryna ??? ) søndags frokost. koste meg stort jeg

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen.
Gammel 28-08-05, 14:35   #227
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

må bare si at det var glutenfrie havregryn ... veit ikke om det er noen forskjell men ...

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen.
Gammel 29-08-05, 11:25   #228
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Smoothie av:

bringebær, tofu, soyamelk, 1 ss vaniljekesam og Atkins Shake mix vanilla. Med nesten denne fargen.

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger
Gammel 29-08-05, 12:18   #229
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Gryterett fra meny, med biffkjøtt og grønnsaker

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto
Gammel 29-08-05, 14:15   #230
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Skulle vært frokost, men siden jeg skulle ta blodprøver på "fastende hjerte" i dag, ble det lunch isteden:

Smoothie av: 2 egg, 1 dl usøtet FitLine yoghurt, 1 ss MCT olje, 100gram bringebær og litt Splenda (pleier ikke ha splenda i, men måtte nå pga yoghurten).

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 03-09-05, 02:31   #231
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

2 speilegg og 3-4 strimler bacon, måtte skjære av alt fettet på dem, var jo bare fett jo. :grøsse:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer
Gammel 03-09-05, 03:44   #232
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

I dag? Hmm... Jo, en syltynn skive Ingers rugbrød med masse skinke. (Og en anelse sylteagurk - ikke si det til noen, da...)

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse
Gammel 03-09-05, 22:35   #233
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

2 skiver Nabo-soyaprotein brødskiver med meierismør, italiensk salami, cherry tomater, paprika, agurk.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 07-09-05, 22:50   #234
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

fitline youghurt og 1 skive med kiwis lavkarbobrød m/ ost og salami.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen
Gammel 25-09-05, 13:57   #235
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Den oppskriften så god ut...
kan jeg som er på atkins spise den?
Isåfall.. hvor kjøper jeg splenda? hva er det?

-----------------

Min frokost idag: MHM's pannekake med 100g bringebær
* 3 egg (srt L)
* 100g Cottage Cheese
* 1ss Store havregryn
* 2 ss avokadoolje
* 2 ts kanel
* 1ss splenda
* 1/2 ts vaniljesukker
* Stekt i 2ss smør

Herlig! [/quote]

__________________
No gut's no glory

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen
Gammel 25-09-05, 18:04   #236
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Elena

Den oppskriften så god ut...
kan jeg som er på atkins spise den?
Isåfall.. hvor kjøper jeg splenda? hva er det?

Neeei, du kan nok ikke spise denne på induksjon. Ikke før et godt stykke oppp på vedvarende lista. Den inneholder altfor mye karber. Den inneholder også cottage cheese og havregryn, vaniljesukker som absolutt IKKE er tillatt på induksjon.

Splenda er kunstig søtstoff som ikke fås kjøpt i Norge. Bruk Natreen isteden når den tid kommer !

Hvis du har lyst på pannekake kan du lage av:

2 egg
50 gram philadelphia kremost
15 gram proteinpulver med vaniljesmak
1/2 - 1 ts kanel
1 ts Natreen

Visp allt sammen til en jevn røre (stavmixer eller hurtigmixer), og stek i liten stekepanne eller evt.i en liten form i mikroen (2 min) -

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 25-09-05, 18:41   #237
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Jeg får visst ikke sagt det nok Nille... takk for at du passer på meg.

Men vet ikke helt hvor jeg er i prosessen.. har jo vært i induksjonsperioden i 4 uker...
kanskje jeg skal lage pannekake en dag til uke. Må kjøpe proteinpulver først.

Hvor kjøper jeg slikt?

__________________
No gut's no glory

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen
Gammel 25-09-05, 19:37   #238
Lara
Medlem
 
Lara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 390
Lara har en fantastisk aura rundt segLara har en fantastisk aura rundt seg

Frokost idag ble 2 stekte egg med halv pakke bacon+en veldig liten salat bestående av 2 små salatblad,5 tynne skiver agurk,4 båter tomat og ca 20 gr fetaost.

Jeg lurer også på hvor man får kjøpe protinpulver..Er det dyrt?

__________________



1.delmål nådd:- 7kg
2.delmål:ned 3kg
Lara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 25-09-05, 19:43   #239
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Proteinpulver fåes kjøpt på helsekosten - koster 2-300 kroner, og varer en evighet

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -
Gammel 25-09-05, 19:50   #240
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg
Question

protein pulver

protein pulver..
jaja...
jeg får vel få det i hus, når lønna kommer...

er det et spesielt merke som er bra?

__________________
No gut's no glory

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen
Gammel 03-10-05, 13:14   #241
Lara
Medlem
 
Lara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 390
Lara har en fantastisk aura rundt segLara har en fantastisk aura rundt seg

I dag har jeg hatt roastbiff med rå løk og majones til frokost

__________________



1.delmål nådd:- 7kg
2.delmål:ned 3kg
Lara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 04-10-05, 14:49   #242
chanelle
Nytt Medlem
 
chanelle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 6
chanelle er på en erverdig vei

Sv: Hva har du spist til frokost i dag ?

Kan denne spises i Introduksjons-fasen? og hvor mange karber er det i èn ?? SPENNENDE )))))

__________________
Hilsen meg

chanelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ATKINS
Gammel 04-10-05, 14:51   #243
chanelle
Nytt Medlem
 
chanelle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 6
chanelle er på en erverdig vei

Sv: Hva har du spist til frokost i dag ?

Denne altså Har tydeligvis ikke så peiling på hvordan man legger inn innlegg med vedlegg etc her, men håper dere forstår )))

KOOOOOS

Opprinnelig lagt inn av Nille

Neeei, du kan nok ikke spise denne på induksjon. Ikke før et godt stykke oppp på vedvarende lista. Den inneholder altfor mye karber. Den inneholder også cottage cheese og havregryn, vaniljesukker som absolutt IKKE er tillatt på induksjon.

Splenda er kunstig søtstoff som ikke fås kjøpt i Norge. Bruk Natreen isteden når den tid kommer !

Hvis du har lyst på pannekake kan du lage av:

2 egg
50 gram philadelphia kremost
15 gram proteinpulver med vaniljesmak
1/2 - 1 ts kanel
1 ts Natreen

Visp allt sammen til en jevn røre (stavmixer eller hurtigmixer), og stek i liten stekepanne eller evt.i en liten form i mikroen (2 min) -

__________________
Hilsen meg

chanelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ATKINS
Gammel 04-10-05, 15:11   #244
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Hva har du spist til frokost i dag ?

Opprinnelig lagt inn av chanelle

Denne altså Har tydeligvis ikke så peiling på hvordan man legger inn innlegg med vedlegg etc her, men håper dere forstår )))

KOOOOOS

Det vedlegget ble bra det.

Og ja, du kan spise den oppskriften i induskjonsfasen.

(Velkommen forresten)

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt
Gammel 05-10-05, 15:01   #245
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Hva har du spist til frokost i dag ?

Jeg har "spist" proteinshake - som jeg gjør hver ENESTE morgen...
Protein DeLITE fra www.proteinfabrikken. no + 3 dl soyamelk.
Det er det eneste proteinpulveret som virkelig er GODT, synest jeg. Kjører i blender med 10-12 isbiter, blir som tykk McDonalds-shake. mmm.

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert
Gammel 05-10-05, 18:40   #246
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva har du spist til frokost i dag ?

Opprinnelig lagt inn av chanelle

Kan denne spises i Introduksjons-fasen? og hvor mange karber er det i èn ?? SPENNENDE )))))

Den har 4 karber

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 05-10-05, 18:42   #247
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva har du spist til frokost i dag ?

Jeg drakk smoothie til frokost, med banan og yoghurt... Litt for mange karber, men jeg har spist veldig lite karber utover dagen nå da. Så jeg er vel ikke oppi mer enn ca 40 gram totalt fordelt over hele dagen, og det er helt greit.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer
Gammel 06-10-05, 10:20   #248
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Hva har du spist til frokost i dag ?

Ca 1 dl finskåret purre, vårløk og ruccola stekt i smør.
Litt salt,pepper og tørket urter.
Når det var nesten ferdig stekt hadde jeg på 2 sammenpiskede egg og 2ss vann, -det ble en nydelig omelett!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold
Gammel 06-10-05, 10:58   #249
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva har du spist til frokost i dag ?

Eggerøre med krydder (masse indisk rød peppersaus), purre, bacon og fløte.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer
Gammel 06-10-05, 11:38   #250
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: Hva har du spist til frokost i dag ?

Pletter laget av 1 egg, 100g cottage cheese, søtning, salt og 1 1/2 måleskje Atkins bake mix. Disse plettene laget med hvetemel er nydelige, smakte dritt med Atkins mix

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja....
Lukket tråd

Emneord
frokost


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva har du spist til kveldsmat i dag? mofe Frokost og kveldsmat 724 07-08-14 02:59
Hva har dere spist i dag? karoks Ketolysekuren 55 02-07-09 00:59
Nå har jeg spist frokost Bianca Spis deg ned i vekt med Skaldeman 6 01-02-06 18:18
dette har jeg spist i dag elinej Induksjonen 2 20-12-04 04:36
Har jeg spist for mye i dag? Janis Induksjonen 5 02-12-04 11:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no