Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Noen som har tips?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-06, 20:16   #1
Turban
Nytt Medlem
 
Turban sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Innlegg: 5
Turban er ny på veien

Noen som har tips?

Min samboer skal legge om kosten, da er det jo naturlig for resten av familien å være med. Om ikke kommer det nok ikke til å gå så bra..

Hun som gjorde analysen (eller hva det heter) på min samboer skulle lage en liste over saker, men det han fikk beskjed om når han var der var at han skal blandt annet holde seg unna mel, meieriprodukter, sukker og svin..

Så da har vi gått til innkjøp av speltmel.

Noen som har tips til hvordan i allverden man gjør dette her? *Jeg regner med dere her inne har litt mer kunnskap om slike ting enn meg*



*Hei til alle forresten :neier pent:*

Turban er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ikke noen for øyeblikket. Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 20:58   #2
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som har tips?

Hei Turban, er det på grunn av gikt eller allergier. hvilken analyse var det?
Uansett er jo ett lavkarbohydratkosthold gunstig. Du kan jo lete på oppskriftdelen så finner du sikkert mange gode ideer til mat dere kan spise.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 21:19   #3
Turban
Nytt Medlem
 
Turban sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Innlegg: 5
Turban er ny på veien

Sv: Noen som har tips?

Etter 3 år har han fått diagnose Psoriasisleddgikt. Han var hos ei som gjør kostholdsanalyse og akupunkut (på Den Ene i Bergen).

Håper dette kan hjelpe han. Prøver å få han inn hit og, kanskje det hjelper på motivasjonen.

Turban er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ikke noen for øyeblikket. Svar med sitat
Gammel 08-02-06, 10:29   #4
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som har tips?

Hei, jeg har samme diagnose. Psoriasis og psoriasisleddgikt. Det som har hjulpet meg mest til å kontrollere sykdommene er rett og slett trening og aktivitet. Så også store forbedringer da jeg la om til sunnere kosthold.
Nå er jeg temmelig ny i gamet med lavkarbomat, så jeg har ikke sett noen endringer i sykdommene på det ennå. Men blir spennende å se framover. Jeg har stor tro på at kosthold kan gjøre psoriasispasienter bedre. Men det mååå kombineres med trening. Etter at jeg startet med jevnlig ukentlig trim har smertene og betennelsene blitt nesten borte. Jo mer jeg trener, jo mindre leddgiktsproblemer har jeg. Viktig også å få i seg tilstrekkelig med vitaminer og mineraler og omega 3-6-9. Feit fisk bør stå på matplanen minst 3 ganger i uka, ellers bør han ta tilskudd.

Få fyren din til å begynne med stavgang. Det er en fin aktivitet for sånne som oss. Stavene sørger for mindre belastning på leddene enn ved vanlig gange. Dessuten er stavgang 50% mer kalorikrevende enn vanlig gange. Så skal han ned i vekt så er stavgang ypperlig. Finn noen fine turstier. Helst på grus eller jord. Asfalt er drepent for ledda. Stavgang kan også kombineres med trugegang på vinterstid. Staver og truger i snøen. Flott trim og skånsomt for ledda. Etterhvert som han kommer i bedre form og leddene blir mykere kan han utvide trimmen til andre ting.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-02-06, 11:56   #5
Turban
Nytt Medlem
 
Turban sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Innlegg: 5
Turban er ny på veien

Sv: Noen som har tips?

Tusen takk for svar. Dette skal jeg fortelle videre.

Turban er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ikke noen for øyeblikket. Svar med sitat
Gammel 08-02-06, 12:06   #6
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har tips?

Velkommen hit!

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 08-02-06, 12:24   #7
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som har tips?

Forresten.. den analysegreia? Var det hos hømopat eller noe slikt? Egentlig trenger ikke samboeren din å holde seg unna verken det ene eller det andre. Det han derimot bør bestrebe seg på er å få et kosthold i balanse. Spise variert og sunt med stor vekt på trege karbs, sunt fett og null sukker. Et helt normalt kosthold med lite usunt fett, masse grove kornprodukter, masse rent kjøtt og fisk, grønnskaker og frukt funka flott for meg. Eksemen ble ikke helt borte, men nesten. Under stress øker den på igjen, men forsvinner ganske fort i ettertid.
Har ikke noen tro på at det er maten i seg selv som er årsaken til eksem og leddgikt, men heller dette at balansen mellom næringsstoffene er skjev. Dere kan jo prøve opplegget dere har fått, men funker det ikke etter 6 måneder bør dere se dere om etter andre løsninger.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no