Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Oatmeal frittata

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-07-07, 00:32   #1
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Oatmeal frittata

En rett som er perfekt for Lindbergere!

Leste om det i en roman jeg leser nå; det høres utrolig godt ut! Surfet litt rundt på nettet og kom fram til at dette må være oppskriften:

Lag en porsjon havregrøt, litt tjukkere enn du pleier
Rør inn ett egg
Stek som lapper i stekepanna

Server med cottage cheese og jordbær

Kan også lages med tilsetning av feks vanilje-proteinpulver, og med hakket eple og kanel, eller muskat og kardemomme. Kan sikkert varieres i det uendelige!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 20:22   #2
Dixie
Juniormedlem
 
Dixie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 49
Innlegg: 23
Dixie er på en erverdig vei

Sv: Oatmeal frittata

Dette falt i smak hos både meg og hos storebror (Snart 2 år. Han er sær i kosten). Men, lappene gikk lett i oppløsning. Kanskje jeg burde lage grøten tykkere?

Dixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dixies Fedonaktinske filosofi Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 20:59   #3
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Oatmeal frittata

Kanskje prøve med et ekstra egg, eller litt johannesbrødkjernemel?

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 00:04   #4
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Oatmeal frittata

Å, nam! Dette kan jo jeg spise!

(Og HURRA! Enid er hjemme igjen!! )

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 09:18   #5
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Oatmeal frittata

Mine erfaringer:

Jeg lagde dette i går kveld. Jeg lagde ikke så veldig tykk grøt, for jeg leste ikke oppskriften før jeg startet ...

Dermed ble røra nok litt tynn, og hang ikke sammen så godt. Jeg tok i litt Johannesbrødkjernemel, men ikke så mye, visste ikke hvor mye det ville svelle. Men smaken ble fortreffelig!

I dag tilsatte jeg en god del mer jbkm (hadde igjen røre fra i går), og lappene hang bra sammen. Men smaken, eller rettere sagt konsistensen, ble heller limete ... Neste gang lager jeg nok heller tykkere grøt.

Jeg hadde for øvrig blåbær på. Nam!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 14:53   #6
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Oatmeal frittata

Er disse gode?

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 16:43   #7
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Oatmeal frittata

Jeg synes det . Men man bør steke dem godt så det ikke blir grøtete inni. Og så er det veldig godt med vanilje i røra!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 20:21   #8
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Oatmeal frittata

Må prøves ut ved en anledning.

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Frittata med ost Marianne Frokost og kveldsmat 2 26-02-09 00:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no