Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Blodsukker på 2.6

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-06-08, 10:00   #1
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Blodsukker på 2.6

I går, når jeg kom på jobb, så målte jeg blodsukkeret mitt og da var det altså på 2.6.

Klokka var 16 og jeg hadde spist laks og grønnsaker i 14-tiden.

Litt vel lavt? Blodsukkeret mitt pleier å ligge sånn rundt 4.0 ellers, men..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 13:49   #2
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

Sv: blodsukker på 2.6

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

I går, når jeg kom på jobb, så målte jeg blodsukkeret mitt og da var det altså på 2.6.

Klokka var 16 og jeg hadde spist laks og grønnsaker i 14-tiden.

Litt vel lavt? Blodsukkeret mitt pleier å ligge sånn rundt 4.0 ellers, men..

Dette er lavt ja..et optimalt blodsukker skal ligge på 4 til 5 gjennom hele døgnet.
ikke uvanlig med 4-6 heller..kommer ann på hva man har spist-
når det er lavt ,er det bare å få i seg mat;-))

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 13:54   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: blodsukker på 2.6

yeah. men jeg tenker liksom at det er en ting at blodsukkeret blir litt lavt.. men 2.6 er liksom litt vel lavt, føler jeg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 13:57   #4
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

Sv: blodsukker på 2.6

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

yeah. men jeg tenker liksom at det er en ting at blodsukkeret blir litt lavt.. men 2.6 er liksom litt vel lavt, føler jeg.

jeg selv har også hatt lavt blodsukker,måler det selv innimellom,og jeg måtte bare spise,målte det etter en halvtime,og det hadde gått opp til akseptabelt nivå.Om du har eget blodsukkerapparat,vil jeg anbefale deg å ta jevnlige målinger 4 ganger daglig,feks klokken 09,13,17 og 21 over en tid...for å følge med på det-da får du en blodsukkerkurve.

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 15:22   #5
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: blodsukker på 2.6

Laks er jo en fet fisk, men jeg blir ikke mett av å spise det alene. Må gjerne lage fløtesaus og en rømmeklatt med litt gressløk i. Og så brukes masse meierismør.

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 19:31   #6
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: blodsukker på 2.6

Men, følte du deg rar da ? Det er jo ikke sånn at vi trenger særlig mye blodsukker egentlig. Det er kun et fåtall celler i kroppen som ikke forbrenner fett. Som et minimum (det jeg husker i farten) er det røde blodlegemer som bruker blodsukker tror jeg, og minimum 20% av hjernens energibehov må være blodsukker, + en ting til jeg ikke husker.
Videre kan kroppen lage blodsukker selv av protein, derfor er det fordelaktig med bittelitt karbo i kosten så man slipper å måtte bryte ned protein for dette.

Jeg tror at du ikke skal bry deg så mye om blodsukkernivået om du føler deg kvikk og rask...

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 01:02   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: blodsukker på 2.6

Opprinnelig lagt inn av raptor, her.

Laks er jo en fet fisk, men jeg blir ikke mett av å spise det alene. Må gjerne lage fløtesaus og en rømmeklatt med litt gressløk i. Og så brukes masse meierismør.

takk for tipset, men det har vel ikke så ille mye med saken å gjøre
var ute i parken og grilla, så da ble det dårlig med fløtesaus og meierismørklatt.
Grønnsaker og laks.
Lettvindt og greit

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 01:04   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: blodsukker på 2.6

Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.

Men, følte du deg rar da ? Det er jo ikke sånn at vi trenger særlig mye blodsukker egentlig. Det er kun et fåtall celler i kroppen som ikke forbrenner fett. Som et minimum (det jeg husker i farten) er det røde blodlegemer som bruker blodsukker tror jeg, og minimum 20% av hjernens energibehov må være blodsukker, + en ting til jeg ikke husker.
Videre kan kroppen lage blodsukker selv av protein, derfor er det fordelaktig med bittelitt karbo i kosten så man slipper å måtte bryte ned protein for dette.

Jeg tror at du ikke skal bry deg så mye om blodsukkernivået om du føler deg kvikk og rask...

følte meg vel i grunn litt sånn "i ørska" slapp, slørete syn, ganske
Hjalp å få i meg litt sukker da. Da steg det opp til 4 og ble der.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 17:36   #9
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Blodsukker på 2.6

ja da er det jo noe annet :-)

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 17:48   #10
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: Blodsukker på 2.6

Man merker det godt om blodsukkeret daler ned på 2-tallet,ja.For en diabetiker begynner det å bli dramatisk. Hvis det der er noe du plages med, må du kanskje vurdere å ta det opp med legen din. Eller gå rundt med rømme og fløteskvetter i lomma.

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For høyt blodsukker? Hvorfor? beate Lavkarbo generelt 1 10-04-08 23:06
Blodsukker Grovsnus Ketolysekuren 14 25-02-08 12:00
OL "sukker" og blodsukker stigning Distrea Generell ernæringsdebatt 2 24-02-08 21:04
Høyt blodsukker / nedsatt glukose toleranse nystolen Spørsmål og svar 3 31-10-07 12:03
Høyt blodsukker og lavkarbo. BiggestLooser Spørsmål og svar 17 19-02-07 22:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no