Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Ny slanker og nytt medlem

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-11, 16:17   #1
Duesund
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 29
Duesund er på en erverdig vei
Smile

Ny slanker og nytt medlem

Hei hei alle sammen!

Jeg er altså en ung dame på mine friske 23 år. Etter at vekten har steget jevnt og trutt nå de siste årene har jeg nå bestemt meg for å ta tak i det. Jeg har tidligere prøvd med kun trening og å spise sunt helgene, men gikk ikke ned så mye som ett gram.

Min mor anbefalte lavkarbo dietten, og i dag begynte jeg. Ingen frukt, ingen ris,pasta,brød,potet etc.. Nå har jeg aldri vært en storspiser av søtsaker, så det er ikke vanskelig.. Men det gode brødet.. Sukk..

Jeg har ikke lov å ha i meg mer enn 20 gram karbohydrater om dagen u begynnelsen. Så kan jeg øke dette til 60 etter to uker. Og gradvis etter to måneder introduserer de varene jeg MÅ ha.. (så tenker selvfølgelig brød med en gang)...

Nå er det slik at jeg aldri har vært en stor kjøttspiser eller fettspiser, så dette er spennende! Akkurat laget min første middag og den smakte riktig godt

Så fant jeg dette forumet, og det er alltid bedre å kjempe med noen!

Ellers trener jeg moderat og begynner styrketrening om et par uker i tillegg til gode turer daglig.

Så gode tips og råd er godt å få!

Jeg er 169 høy og veier 90 kg. Jeg vil ned til 70 kg, altså 20 kg..

Duesund er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo diett Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 16:21   #2
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Ny slanker og nytt medlem

Hei og velkommen! Håper du vil trivast! Lykke til!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 16:26   #3
Duesund
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 29
Duesund er på en erverdig vei

Sv: Ny slanker og nytt medlem

Tusen takk!

Er spennende og se hva som funker for hvem! Jeg får bare håper jeg gjør det riktig

Duesund er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo diett Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 17:12   #4
avokado
Medlem
 
avokado sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Århus
Alder: 35
Innlegg: 60
avokado er på en erverdig vei

Sv: Ny slanker og nytt medlem

Hei og velkommen hit :-)
Ser at vi står veldig likt. Jeg er selv 22 år, 166 cm høy og veier like under 90 kg. Har som langsiktig mål å komme meg ned til 60 kg, men foreløbig er 68 kg det mest sannsynlige målet, hvor jeg da er normalvektig i forhold til BMI-skalaen. Har holdt på snart 1 måned med skaleman 50+, men i helgen har jeg gått på en sprekk. Så nå holder jeg på å skal lese litt om andre filosofier, med mer karbohydrater enn skaldeman (max 3 g karbo pr måltid). Fordi jeg i hovedsak ikke er en fett-elsker men en grønnsaks-elsker :-)
Lykke til, så håper jeg vi kan følges litt på veien mot målvekten :-)

__________________
avokado er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 17:39   #5
lmm
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 7
lmm er på en erverdig vei

Sv: Ny slanker og nytt medlem

Hei og hopp.
Er selv ny medlem og ikke langt unna i alder (26 år). Veier 76 kg og vil ned til 70 (er 170 høy), skal nemlig gifte meg.
Gøy å møte andre i samme sitasjon, kanskje man kan motivere når det blir tunge tak? Lykke til dere! :-)

lmm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 17:55   #6
Duesund
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 29
Duesund er på en erverdig vei

Sv: Ny slanker og nytt medlem

Avakado: Hei hei! Så kjekt å vite at flere på min alder er i omtrent samme situasjon!
Jeg følger vel den skaldeman selv.. Jeg har egentlig begynt diett nå ved hjelp av min kjære mamma som jeg tilslutt måtte søke råd hos

Om jeg klarer å gå ned 5 kilo til mai får jeg en sydentur spandert på meg.. (er det motivasjon eller er det mtivasjon) I tillegg så kan jeg koose meg med å føle meg flott!

Jeg har aldri vært en stor søtsugsperson. Men blir gjerne til at jeg spiser mye brød,leverpostei,pasta etc. Så nå er det en radikal endring! idag ble kjøleskapet fyllt av spinat,rocketsalat, kylling,kjøttdeig og laks I tillegg så har jeg fått med meg at ejg kan kose meg med en håndfull grønnsaker til middag. Ellers er det bacon,egg,fløte,ost,sopp og annet snacks til å gjøre dagene gode.. Er bare engstelig for å sprekke i eksamenstiden i mai, men tenker at om jeg er veldig flink til å spise godt og mettende så skal det ikke være et problem.. og elsker te med melk, så kan unne meg den lille "godsaken"

lmm: Hei og hopp tilbake! ja, vi må bare stå sammen og motivere hverandre! Om man skulle kalre slikt som dette på egenhånd så tror jeg ikek det hadde gått like bra

Duesund er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo diett Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 19:36   #7
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Ny slanker og nytt medlem

Velkommen og lykke til.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 19:46   #8
monja
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Rock City
Alder: 46
Innlegg: 325
monja er på en erverdig vei

Sv: Ny slanker og nytt medlem

Velkommen! Jeg er fersk her jeg og så det er morsomt å se nye fjes.
Lykke til med prosjekt lavkarbo. Du kommer helt sikkert til å lykkes

__________________
Min MUP

monja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 20:12   #9
Duesund
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 29
Duesund er på en erverdig vei

Sv: Ny slanker og nytt medlem

Tusen takk Monja!
Tror nesten dette forumet er litt farlig, for har lest noe om å unngå ost og meieriprodukter!? Og jeg fikk heelt panikk, for er nettopp fløte og ost som redder meg fra den kvalme følelsen av å spise rent kjøtt og fett.. Jeg har alltid vært en grønnsaksog pasta person, så for meg er dette en enorm omveltning...

Ellers så håper jeg også at jeg skal klare dette! Belønningen er en tur til Mexico nemlig.. Spandert på av hu mor..

Duesund er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo diett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no