Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Mistet matlysten!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-09-11, 12:40   #1
L von A
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 5
L von A er på en erverdig vei

Mistet matlysten!

Nå har jeg fulgt ketolyse i 3,5 mnd og nå de siste to ukene har jeg mistet matlysten helt. Ingenting frister og jeg føler meg ikke noe sulten heller, før jeg plutselig blir veldig kvalm og skjønner at kroppen trenger mat. Er veldig frustrerende, har mistet matgnisten
Dette ligner ikke meg siden jeg alltid har vært veeeldig flink til å spise mye og ofte ( både kontrollert som i GR og ute av kontroll) Sulten har alltid lagt der og fristet meg til å spise alt mulig. Greit nok at dette som skjer nå kan være positivt i den forstand men det er jo litt trist også da, vil jo gjerne ha gleden over et måltid. Elsker å lage mat men nå er det liksom forsvunnet sammen med apetitten....hm..

Er dette noe som er vanlig når man snur helt om på kostholdet? Blir veldig glad hvis noen har noen erfaringer å dele

__________________
L von A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 12:45   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Mistet matlysten!

HELT vanlig - og veldig irriterende til tider Samtidig ganske positivt for den som var et "matvrak". Nå spiser jeg fordi jeg MÅ - men det er som du sier ikke så spennende og holde på lengre når man ikke er sulten

Mitt forslag er og lage HELT annen type lavkarbomat enn det du vanligvis spiser. Noen dager med cæsar-salat (romano), stekt kylling, bacon og en hjemmelaget chili-aioli brakte fram litt gode følelser hos meg.

Finne andre ting som gleder enn mat... (vanskelig - I KNOW!) - holde seg opptatt på annet hold. Planlegge ukesmaten sånn ca så du ikke lar være og spise (som jeg fint kan gjøre) - men lager maten som er oppsatt på planen.

Kjenne litt mentalt på denne følelsen, sørge litt, glede seg litt, og så gå ut og leve livet slik det skal leves!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 12:56   #3
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Mistet matlysten!

Enig med Nerthus. Du har sikkert gått deg litt tom. Prøv å finn andre retter å lage. Snu opp ned på menyen din hvis du klarer. Så kanskje du vil oppleve at matgnisten kommer tilbake.

Men det er visst nokså vanlig dette her, man kan jo snu det til å være veldig positivt da. Da kan jo du bare følge med på klokka...okey nå bør jeg spise. Istedenfor å gå i kjøleskapet hver time for du klarer ikke slutte å spise. Hihi.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 14:48   #4
L von A
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 5
L von A er på en erverdig vei

Sv: Mistet matlysten!

Takk for svar Godt å høre at dette er vanlig , er litt rart dette her for en matglad jente, men det er så absolutt positivt iforhold til hvordan jeg har holdt på før. Jeg skal nå sette meg ned og lage en ukesmeny med kun nye oppskrifter, er godt mulig jeg har spist meg litt lei på ting. Den cæsar salaten skal iallefall lages , takk for tips

__________________
L von A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 15:04   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Mistet matlysten!

Har du forstoppelse. Det kan gi kvalme og mangel på apetitt. Ellers: husk mange tar piller for å minske apetitten Men du, om du ikke er forstoppet og ikke noe annet er i vegen, og du ikke føler deg tappet for energi, er det kanskje sånn at fettlageret ditt brenner godt og gir dg energien du trenger,og du ikke trenger å spise så mye. Prøv å få i deg en salat med friske grønnsaker så du får i deg noen viktige små næringsstoffer.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 01:56   #6
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mistet matlysten!

Jeg var også slik i noen dager. Det hjalp å lage mat med litt mer smak (taco uten tacoskjell ble en hit!) og drikke mer vann (min 2 l om dagen). Kjøpte også inn noen atkinsbarer slik at jeg hadde noe å bite i umiddelbart hvis jeg ble kvalm (ble kjempedårlig hvis jeg ikke spiste med en gang), så hadde jeg tid til å lage et skikkelig måltid. Lykke til!

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 19:13   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Mistet matlysten!

Jeg kan også oppleve lite matlyst, men om jeg venter litt og blir skikkelig sulten går det over. Men jeg vet ikke om det er slik for deg da.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Matlysten helt borte Ashley Spørsmål og svar 9 11-03-11 00:41
Mistet matlysten O. Borealis Spørsmål og svar 9 16-02-10 23:47
Mista matlysten lille74 Ketolysekuren 1 13-07-09 10:49
Mistet matlysten Bayone Ketolysekuren 6 29-01-08 22:23
Mistet matlysten.. mertan80 Generell diskusjon 5 09-05-07 15:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no