Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hva inneholder en vanlig ostekake med sukker?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-08-12, 12:25   #1
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Hva inneholder en vanlig ostekake med sukker?

Kanskje et dumt spørsmål på et lavkarbo-forum, men jeg spør likevel! Mormoren min lager nemlig verdens beste ostekake som er min store favoritt, og i går fylte morfar 88 år. Jeg tok et stykke av denne (sikkert sukkerbombe) av en ostekake - men vanligvis ville jeg nok ha tatt 2-3, så litt bedring er det jo..
Noen som har peiling på hva en slik ostekake inneholder? Hvor mye vil det ødelegge for lavkarbo-kostholdet om jeg tar et slikt kakestykke en gang iblant, f.eks. annenhver måned?
Tror nemlig det kan bli vanskelig å holde seg unna denne ostekaken for resten av livet. Jeg vil helst holde meg til under 50 g. karbohydrater per dag.

Ser at det finnes mange glitrende oppskrifter på lavkarbo-ostekaker her inne, men i sosiale sammenhenger kan det likevel bli vanskelig å si nei til den tradisjonelle som familien har laget.

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 12:41   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva inneholder en vanlig ostekake med sukker?

Da må du nesten få tak i oppskrifta og se hva den inneholder. Helt mulig å si ellers.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 17:46   #3
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Hva inneholder en vanlig ostekake med sukker?

Dette er hentet fra næringsinnhold.no, håper det hjelper det litt


Navn :

Ostekake, med kjeksbunn ( pr 100g kake)
Spiselig del 100.0 %
Vann 49.0 %
Kjoule 1195.0
Kalorier 287.0
Protein 4.5 g
Karbohydrater 24.8 g
Fett 18.6 g
Mettet fett 9.9 g
Enumettet fett 4.2 g
Flerumettet fett 2.3 g
Transfett 0.8 g
Kolesterol 35.0 mg
Stivelse 6.9 g
Mono og disakkerider 17.9 g
Tilsatt sukker 16.0 g
Kostfiber 1.0 g
Alkohol 0.0 g
Retinol 186.0 µg
Beta-karoten 69.0 µg
Vitamin A 192.0 RAE
Vitamin D 0.7 µg
Vitamin E 1.0 alfa-TE
Vitamin B1, tiamin 0.04 mg
Vitamin B2, riboflavin 0.09 mg
Niacin 0.3 mg
Niacin ekvivalenter 0.3 NE
Vitamin B6 0.02 mg
Folat 7.0 µg
Vitamin B12 0.1 µg
Vitamin C 0.0 mg
Kalsium 50.0 mg
Jern 0.3 mg
Natrium 229.0 mg

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 17:48   #4
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Hva inneholder en vanlig ostekake med sukker?

matprat.no sin ostekake har dette næringsinnholdet

Næringsinnhold for 100 gram
Kcal 242,76 Kcal
Protein 2,46 gram
Fett 16,02 gram
Karbohydrater 21,71 gram

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 17:51   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva inneholder en vanlig ostekake med sukker?

Uansett så er disse Karbohydratene ute av kroppen din nå, antakeligvis erstattet av nye, siden du spiser opp til 50. Det har antakeligvis ikke ødelagt noe som helst. Bremsa ned litt i timene etter kanskje, ikke noe verre enn det. Det er verre når man spiser 20 gram kh +/-. Ikke no å tenke på, så lenge du ikke spiser kake flere ganger i uka.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 22:04   #6
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: Hva inneholder en vanlig ostekake med sukker?

Tusen takk folkens! Veldig bra og nyttig og lærerikt! Selv om det ikke er samme kake, så blir det jo antakeligvis ganske så likt
Lurer på hvor mange gram et stort kakestykke er, hehe.

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 22:46   #7
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Hva inneholder en vanlig ostekake med sukker?

Opprinnelig lagt inn av Kristin81, her.

Tusen takk folkens! Veldig bra og nyttig og lærerikt! Selv om det ikke er samme kake, så blir det jo antakeligvis ganske så likt
Lurer på hvor mange gram et stort kakestykke er, hehe.

Jeg tipper ca 170 gram

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 11:44   #8
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: Re: Sv: Hva inneholder en vanlig ostekake med sukker?

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

Jeg tipper ca 170 gram

Det kan nok stemme, og blir ganske mange karbs. Nesten 50 karber og over 500 kalorier. (Det med kalorier ikke så ille, for meg er et stort kakestykke mere i enn 100 gram sjokolade, sistnevnte går fort unna. Sier litt om hvor usunt sjokolade er!)

Likevel: jeg er jo ganske ny på lavkarbo (selv om jeg har prøvd noen ganger men sprukket.) Har spist strikt lavkarbo siden mandag morgen, og har gått ned halvannen kilo i vannvekt på disse dagene! Og det til tross for at jeg spiste dette kakestykket
Skal sies at vekten pleier jo å svinge litt da, så er ikke sikkert vekttapet er reelt, men vektnåla i dag viste uansett litt mindre enn den har gjort på en stund.
Kan dette stemme??

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 22:53   #9
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva inneholder en vanlig ostekake med sukker?

Litt sånn på sida her kanskje, men eg har ei knalldigg ostekake, der heile kaka har under 30 g karber

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 19:31   #10
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: Hva inneholder en vanlig ostekake med sukker?

Tusen takk for oppskrift! Den så kjempegod ut. Må prøves ut

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 09:40   #11
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva inneholder en vanlig ostekake med sukker?

Opprinnelig lagt inn av Kristin81, her.

Tusen takk for oppskrift! Den så kjempegod ut. Må prøves ut

Denne kan anbefales på det varmeste

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 09:45   #12
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hva inneholder en vanlig ostekake med sukker?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Denne kan anbefales på det varmeste

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan få Sukrin til å smake vanlig sukker; eksempel m. smørkrem og marsipan Biggie Small Annen mat 13 23-06-11 01:28
Kunstig sukker lagres som vanlig sukker av kroppen? sandy_sks@hotmail.com Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 10-05-11 09:17
Hvilke frukter inneholder MINST sukker? steinar78 Lavkarbo generelt 10 22-11-09 20:02
Atkinsbar inneholder jo 1% sukker, fortsatt lov? Kristina S Atkins kosthold 8 05-06-09 11:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no