Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Lavt stoffskifte og ketolyse

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-12-06, 23:06   #1
Noreen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 1
Noreen er på en erverdig vei

Lavt stoffskifte og ketolyse

Hei,

Er her noen med lavt stoffskifte som har erfaring med ketolyse-kuren? Har blitt fortalt at soya ikke er så bra når man har problemer med stoffskiftet og jeg er litt redd for at jeg virkelig skal gjøre det store hvis jeg prøver kuren.

Jeg ligger hele tiden i feil ende på stoffskifteprøvene og er fra tid til annen subklinisk hypo også, men får ikke Levaxin ettersom jeg klarer å komme innenfor grenseverdiene igjen etter noen uker. Har blitt anbefalt å gå ned i vekt for å bedre hormonbalansen, men de rikker seg ikke selv om jeg er relativt flink på matfronten (synes jeg selv da ).

Noreen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 23:43   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lavt stoffskifte og ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Noreen, her.

Hei,

Er her noen med lavt stoffskifte som har erfaring med ketolyse-kuren? Har blitt fortalt at soya ikke er så bra når man har problemer med stoffskiftet og jeg er litt redd for at jeg virkelig skal gjøre det store hvis jeg prøver kuren.

Jeg ligger hele tiden i feil ende på stoffskifteprøvene og er fra tid til annen subklinisk hypo også, men får ikke Levaxin ettersom jeg klarer å komme innenfor grenseverdiene igjen etter noen uker. Har blitt anbefalt å gå ned i vekt for å bedre hormonbalansen, men de rikker seg ikke selv om jeg er relativt flink på matfronten (synes jeg selv da ).


Ketolysekur og lavt stoffskifte går fint det. Det er faktisk en av de bedre måtenen å gå ned på når du har stoffskifteproblemer !

Soya kan hemme skjoldkjertelens hormoner og er ikke helt bra om man allerede har lavt stoffskifte. Men du behøver da ikke spise noe soya fordi om du går på ketolysekuren. Det er i så fall en gedigen misforståelse. Riktignok er det soyaprotein i noen av oppskriftene, men dette kan uten problem byttes med myseprotein. Jeg bruker ikke soyaprodukter, både på grunn av smaken (grrrruuuuusom) og fordi jeg er på grensen til lavt stoffskifte. (Har vært medisinert før, men ikke nå lenger).

Ketolysekuren er flott for å gå ned - og for vedlikehold er Lindberg et flott alternativ - kost i balanse begge deler !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 16:58
Eurodiet, amming og lavt stoffskifte? serafina Spørsmål og svar 5 04-11-05 23:21
Ragnas erfaringer med høyt og lavt stoffskifte. RAGNA Stoffskifte / hormonproblemer 0 22-02-05 13:01
Hva skal til for at det defineres som lavt stoffskifte? Nooria Stoffskifte / hormonproblemer 22 07-02-05 23:23
Atkins + lavt stoffskifte = ikke bra?? Iset Stoffskifte / hormonproblemer 2 20-03-04 00:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no