Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Mørk sjokolade uten melk

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-04-12, 17:23   #1
Jenteoje93
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 14
Jenteoje93 er på en erverdig vei

Mørk sjokolade uten melk

Ser at freia sine mørke sjokolader nå inneholder melk, hvilken sjokolade kan jeg da bruke?

Jenteoje93 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 17:29   #2
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Mørk sjokolade uten melk

Denne (Puur Noir), innholder ikkje melk, men kan innholde spor av melk.
Den er kjempegod

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 17:30   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Mørk sjokolade uten melk

Plamil har sjokolade uten melk, den finnes også i en sukkerfri utgave. Jeg finner den blandt allergimat på mega og meny. Sjokoladen er søtet med xylitol.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 18:12   #4
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Mørk sjokolade uten melk

Leser på baksiden av min Lindt 90% kakao sjokolade som jeg har her:
kakaomasse, kakaosmør, fettredusert kakao, sukker (7g), naturlig Bourbon vaniljestang (kan inneholde spor av mandel, hasselnøtter, melk og soyalecitin)

Sååå... ja, da er det egentlig opp til den enkelte å avgjøre om "spor av melk" er tollererbart eller ikke.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 19:33   #5
yoga
Juniormedlem
 
yoga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 38
yoga er på en erverdig vei

Sv: Mørk sjokolade uten melk

Jeg har melkeintoleranse, men kan spise både Bocca 70% og Freia 86% sjokolade. Lindt 90% kan jeg også spise. Grunnen til at det står "kan inneholde spor av..." er fordi produktet kan ha blitt "forurenset" av andre ingredienser under produksjonen. Som nevnt over handler det mye om å finne sin egen toleranse grense for hvor mye melk kroppen tolerer..

yoga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Uten melk, gluten og nøtter - Fedon (moderat lavkarbo/lavglykemisk) Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 11:51   #6
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Mørk sjokolade uten melk

Bocca er god. Smaker faktisk sjokolade den syns jeg. Men er jo bare 70 % da så hvis du ønsker mer kakao så må du vel kanskje på helsekost....og da er de vel kanskje søtet med for eks da maltitol.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mørk sjokolade ... Hegens Spørsmål og svar 6 28-04-11 21:01
Ny mørk sjokolade sunnereliv Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 20-02-11 10:23
Sukkerfri sjokolade uten melk? Timona Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 19-02-11 10:01
Mørk sjokolade Bindi Spørsmål og svar 1 01-02-11 14:12
Fiberinnhold og mørk sjokolade Carbokiller Lavkarbo generelt 1 14-04-04 22:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no