Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

8 kg til jul!

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-11-15, 20:06   #176
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av Yodette, her.

O.M.G. Du har snart gått ned 40 kilo, Spinerette!
Respekt!

Takk! Men det er rart med det, jeg føler meg ofte tjukkere nå enn da jeg veide 120 kilo...

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 02:43   #177
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Oioi imponerende !!
Hodet følger ikke alltid like fort med som kroppen mtp vektnedgang vet jeg..men det kommer etter

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 10:41   #178
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Ok, har nå både manuell og digital vekt slik at jeg får dobbeltsjekket. Dommen er som følger:

Startvekt julemål 6/11: 113,5 kg


21.11: 111,4 (-2100 g)

Julemål: 108 kg

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 13:41   #179
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: 8 kg til jul!

Så flott Linuz

Jeg er litt ute å kjøre når det gjelder kosten Går fint helt til ettermiddag/kveld så skeier jeg ut. Vi er midt i oppussing osv så når det nærmer seg middagstid utpå tidlig kveld så har det blitt lettvint høykarbomat. Ferdigpizza osv. Ikke mye jobb å lage blomkålmos og steke litt bacon for eksempel, men har liksom ikke hatt ork til det.

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 16:55   #180
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Å, jeg vet hvordan du har det... Har vært småkvalm og uggen et par dager. Har klart å unngå karbo, men spiser lite og feil. Og i dag har jeg vært skikkelig dårlig. Håper det "bare" er omgangssjuken som flere på jobb har/har hatt og ikke lavkarboen. Jeg har fjernet galleblæren, så det er mulig det kan bli for mye fett for kroppen å takle.
Hva spiser man egentlig når man har omgangssjuke og går på lavkarbo? Cola og salte kjeks er jo fy-fy...

Håper du klarer å få energien tilbake og kosten på rett spor!

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 21:57   #181
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av Linuz, her.

Hva spiser man egentlig når man har omgangssjuke og går på lavkarbo? Cola og salte kjeks er jo fy-fy...

Greia er vel at det skal være mat som er veldig lettfordøyelig og kjapp energi mellom tømmingene? Jeg fikk alltid raspede gulerøtter av mamma da jeg var liten med omgangssyken, aner ikke hvorfor, ettersom det gjerne hang fra nesa osv etter en omgang over bøtta.. Hadde vært greie med moste grønnsaker, vil jeg tro... Men det funker kanskje, lettsaltet grønnsaksmos? Uansett, god bedring!

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 23:29   #182
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Vel... på veterinærstudiet hadde man fjøsfest med rømmegrøt. Mange års smal kohortforskning på studentene viser at rømmegrøt visstnok smaker omtrent det samme når det kommer opp igjen. Silkemykt er det også...

Og man kan jo lage lavkarbo rømmegrøt.

__________________
Påskemål:


Hovedmål:
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 14:53   #183
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av yodette, her.

vel... På veterinærstudiet hadde man fjøsfest med rømmegrøt. Mange års smal kohortforskning på studentene viser at rømmegrøt visstnok smaker omtrent det samme når det kommer opp igjen. Silkemykt er det også

😂😂 lmao!! 😂😂

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 15:28   #184
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Linuz - jeg lurer på hvordan du fikk begge tickerene i signaturen din. Mine har for lang URL, men du har fått trikset det til, ser jeg. Lyst til å dele?

__________________
Påskemål:


Hovedmål:
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 17:29   #185
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Ja da hadde jeg første kveld med alkohol siden jeg begynte i august . Du verden så full det går an å bli av så små mengder ;-) 2 dager siden men sitter enda i , skjønner som jeg har lest at man tåler lite i ketose !

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 18:32   #186
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

May The Force be with you, Schuppa. Been there. Oh lord.... been there.

__________________
Påskemål:


Hovedmål:
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 12:11   #187
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Min status, har ikke hatt noen fast veiedag, men tenker jeg innfører mandag fra nå av.

28 okt: 94,2
2 nov: 96,4
12 nov: 93,4
16. nov: 92,1
23. nov 90,2

Så mine 4 kg som skulle av før jul er nå borte, men det er nok bare vannkilo. Har absolutt tenkt å fortsette, har egentlig ikke noe konkret mål, men jeg legger inn et håp om å veie under 87 kg på julaften. Tipper det blir mindre action på vekta nå når vannkiloene er borte, så ikke sikkert jeg klarer tre kilo til før jul.

Ellers så hadde jeg på meg samme penbukse på fredag, som jeg hadde på 31. oktober, og buksa var langt mer passelig, og behagelig å ha på! Passelige bukser er hovedmotivasjonen, for nå er det helt umulig å finne noen som passer for tiden.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 13:54   #188
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: 8 kg til jul!

Gratulerer Lemen Så deilig å klare mer enn målet sitt

Jeg kan bare se langt etter målet mitt Hele forrige uke var bare dritt matmessig. Gruer meg til veiing i morgen Men ny start i dag igjen!

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 19:04   #189
Nillemortil1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2015
Innlegg: 39
Nillemortil1 er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Hei. Jeg vil gjerne slenge meg på her! Er ny:-) Eller ny og ny. Vært medlem før for 6 år siden. Nå er det på tide å ta seg sammen her og bli kvitt 10 kg. Vil gjerne ha et mål før jul, så jeg setter 4 kg siden det er ca 4 kg til jul. Starter med ketolysekuren Skal gifte meg neste sommer og målet er 10 kg. Håper egentlig på 14 kg, men tar 10 som delmål. Og selvfølgelig _ hovedmålet; endre livsstil. Etter ketolysekuren vil jeg gjerne fortsette med lavkarbo, men ikke så ekstremt.

Nillemortil1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 19:20   #190
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av Yodette, her.

Linuz - jeg lurer på hvordan du fikk begge tickerene i signaturen din. Mine har for lang URL, men du har fått trikset det til, ser jeg. Lyst til å dele?

Hm, jeg bruker bare "oppskriften" jeg fant her på forumet og klister inn koden fra Lilyslim i boksen som kommer opp når jeg trykker på "sett inn bilde" inne i signaturfeltet. Så tar jeg et linjeskift og gjentar. Var det god nok forklaring?

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 19:59   #191
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av Linuz, her.

Hm, jeg bruker bare "oppskriften" jeg fant her på forumet og klister inn koden fra Lilyslim i boksen som kommer opp når jeg trykker på "sett inn bilde" inne i signaturfeltet. Så tar jeg et linjeskift og gjentar. Var det god nok forklaring?

Kanskje Lilyslim har kortere URLer. Nå ser jeg jo at du ikke har lenket bildet til redigeringssiden. Kun bilde gjør det jo kanskje kort nok. Må gruble og teste litt.

__________________
Påskemål:


Hovedmål:
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 20:11   #192
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Funka når jeg tok bort lenkene. Greit å ha begge i signaturen, i grunnen.

__________________
Påskemål:


Hovedmål:
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 23:34   #193
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: 8 kg til jul!

Finnes det er forum for vektoppgang eller? For da tenkte jeg at jeg kunne melde meg inn der snart


Startvekt julemål 31/10: 71.7 kg

03.11: 71.7 (0)
09.11: 71.5 (-200 g)
17.11: 72.5 (+1000 g)
24.11: 73.1 (+600 g)

Julemål: 68.5kg

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 20:23   #194
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Jeg raste over en kilo ned og så gikk jeg fort opp igjen og så har jeg spikket på den samme kiloen i ei hel uke og er nå nede på samme vekt som jeg datt i kjelleren med. Good grief. Sånn kan det visst også gjøres.

Men det som er litt kult, er at den buksa jeg hang opp som motivasjonsfaktor... den passer nå. Jeg brukte den i dag på jobb og den sitter jo helt fint. Så her skjer den endel ting med centimetrene tror jeg, selv om ikke alt gjenspeiles på vekta fra dag til dag.

__________________
Påskemål:


Hovedmål:
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 12:22   #195
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Jeg har ikke lest gjennom innleggene her på en stund, så jeg slenger først inn et generelt til alle som står i med førjulskiloene!
For egen del tror jeg at jeg må må legge inn et litt høyere gir fremover, for nå har jeg kjørt meg litt i grøfta her ... Har vært litt stormfulle omstendigheter i det siste, og jeg har "trøstespist" peanøtter, peanøttsmør, sukkerfri sjokolade og is, og så videre, til det har tytt ut av ørene, omtrent. Resultatet er nesten tre kilo opp siden oktober en gang. Buuu!
Så, jeg klokka inn på 70,7 kilo i dag! Føles skikkelig u-bra, og særlig da jeg fant et bilde fra våren 2013, da jeg var på absolutt laveste vekt i min voksne historie, så vidt over 65. Jeg har verken før eller senere følt meg så komfortabel med meg selv som da! Jeg kjenner skikkelig på hvor lite kroppen min kler og trives med disse 5 kiloene ekstra. Det er rart med det, men det skal ikke mye til før jeg kjenner forskjell nede på normalvekt, mot hva jeg gjorde da jeg var skikkelig overvektig. Da hadde 3-5 kilo knapt noe å si.

Så, jeg tror ikke jeg klarer fem kilo før jul, i hvert fall. Men et par, tre hadde ikke vært så dumt. Får satse på at fort på - fort av fortsatt gjelder.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 06:28   #196
Nillemortil1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2015
Innlegg: 39
Nillemortil1 er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Jaja. Gått på ketolyse noen dager, kom i ketose etter et døgn. Men har gått opp en halv kilo da. Men, det er nok litt tidlig å veie seg, så tror jeg skal vente til neste uke. Hehe så slipper jeg bli nedfor. Bare tullete.

Ha en strålende fredag.
Og dere! Vi skal greie det :-)

Har tatt et "før" bilde i dag også, som jeg skal ta vare på til målet er nådd. Men fysj hvor feit jeg ser ut på bildet. Enda større motivasjon!

__________________


Nillemortil1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 07:07   #197
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Jaja etter 3 dager med konferanse og mat servert på fat så viser vekta 1 kg opp .. Men men da betyr det enda mer fokus mot jula, satser på at den ene kiloen går like fort bort som den kom. Pr dags dato har jeg da 2,5 kg igjen til jul så får håpe det holder. Hvis ikke, nytt år nye muligheter !

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 08:40   #198
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Veiedag. På 6 uker har jeg gått ned 7,2 kilo. Startet 16.10 og kurven ser så fin ut at jeg nesten må dele den.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg VektUke6.jpg (49,0 KB, 9 visninger)
__________________
Påskemål:


Hovedmål:
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 10:58   #199
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Dæven, det er bra jobba, Yodette!

Vekta viste minus 800 gram siden i går, ergo 69,9. Men det ble noen sjeldne glass rødvin i går, så tipper det justerer seg litt oppover i en dag eller to.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 11:13   #200
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: 8 kg til jul!

Har ikke turt å veie meg denne uka før i dag, var ute hele forrige helg med gamle venner, bodde på hotell, spiste på restauranter, og det ble det *mye* pub... Venta også perioden denne uka, så begynte uka med å være helt stinn av vann I dag viste vekta opp halvannen kilo, regner med at det fortsatt er en del vann der. Satser på å være back on track om en uke eller så.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no