Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-02-12, 10:25   #151
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Det går ikke raskt, men det går jo litt ned da... "dessverre" så ga en styrketime i går en kilo vann i pluss, men det går over om noen dager! Kjente skoa var rimelig trange i morges

Minus 3.1 ved måling før siste trening

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 10:27   #152
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det går ikke raskt, men det går jo litt ned da... "dessverre" så ga en styrketime i går en kilo vann i pluss, men det går over om noen dager! Kjente skoa var rimelig trange i morges

Minus 3.1 ved måling før siste trening

Nedgang er nedgang Heldige du 3.1 er jo veldig bra! Fortsatt SDS?

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 14:07   #153
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Nedgang er nedgang Heldige du 3.1 er jo veldig bra! Fortsatt SDS?

Jepp, selv om jeg er matlei etter tre uker. Bra er det da, jeg var jo matlei på "vanlig" mat før SDS Så det blir et par biter morrpølse med majones på innimellom, og et par oliven her og der. En atkinsbar i ny og ne, men det kan jeg bare fint slutte med med en gang - bare tullmat

Nå drømmer jeg om røykalaks rullet med ruccola og snøfrisk, eggesalat, marinert kyllingfilet med masse grønnsaker og fløte saus hahaha!

Dette skal nok gå. Har et rimelig fornuftig mål om å komme meg ned 12 kilo tilsammen til 1.mai. 12 uker ca det. Hm. Kanskje det ble litt mye? Tenker litt på den

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 14:30   #154
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Lurer på om jeg skal liste meg inn her??

Startet opp i oktober med lavkarbo, denne gangen mer motivert enn i 2008. Gikk ned noen kg så var det bom stopp.... til slutt så kasta jeg meg på sds i begynnelsen av januar.... har siden det gått ned ett par kg, men har siste 2 ukene stoppa igjen.... nå tikker vekta opp og ned .... så nå er batteriene til vekta gjemt og abonnement på treninssenter etablert... Har prøvd å sulte meg tynn å trene meg tynn igjen i mange år.. men etter en tur til en lege så fant man ut at jeg var insulinresistent... så jobber mot det også... Men ned skal jeg!! 65 er trivselsvekta mi, der skal jeg !

Mitt mål er forresten å nå minst 70 kg til 26 mai!

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 21:07   #155
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Jeg følger med denne tråden, men har ikke skrevet noe særlig i den enda. Men jeg finner heldigvis mye motivasjon i "sammen så strever vi oss ned". Godt å ha denne tråden blant de som raser ned i vekt - for jeg er ikke en av de.

Jeg henger litt inn her hvis jeg får lov for dere

Klart det! "sammen så strever vi oss ned" - veldig godt sagt!!!

Opprinnelig lagt inn av Albatross, her.

Lurer på om jeg skal liste meg inn her??

Startet opp i oktober med lavkarbo, denne gangen mer motivert enn i 2008. Gikk ned noen kg så var det bom stopp.... til slutt så kasta jeg meg på sds i begynnelsen av januar.... har siden det gått ned ett par kg, men har siste 2 ukene stoppa igjen.... nå tikker vekta opp og ned .... så nå er batteriene til vekta gjemt og abonnement på treninssenter etablert... Har prøvd å sulte meg tynn å trene meg tynn igjen i mange år.. men etter en tur til en lege så fant man ut at jeg var insulinresistent... så jobber mot det også... Men ned skal jeg!! 65 er trivselsvekta mi, der skal jeg !

Mitt mål er forresten å nå minst 70 kg til 26 mai!

velkommen inn til deg også Albatross; dess flere vi er sammen - dess bedre er det jo! Jeg er så glad for at jeg ikke er alene jeg; "alle" gikk jo ned i vekt på LK liksom - bare ikke jeg. Og du, og du og....

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Stillstans her også... Heller litt opp... Kanskje det har med fullmånen å gjøre Sånn har det vært i november og desember før fullmåne også, jf, diett.no Ellers så spiser jeg jo litt søtning da i form av aspartam i f.eks Fishermans friend (den uten sukker) og bruker Natreen i teen... Kanskje jeg skulle prøve å kutte ut? Noen råd der ute?

har du prøvd stevia? Det sies at den kan kjøpes i Norge nå, uten at jeg kan bekrefte det. Ellers får man tak i tagatose som kan være et alternativ. Jeg har alltid brukt mye suketter i teen, selv om jeg de siste årene har redusert måtte jeg ha i en liksom. Så byttet jeg til annen te, en med mer smak enn vanlig te. Plutselig oppdaget jeg at jeg drakk teen bar; og når jeg fikk til det - da kan alle altså Enkelte dager kommer et behov for litt søtning over meg, og da har jeg oppi litt stevia eller en sukett. Det henger gjerne sammen med en viss tid i måneden, som er akkurat nå. Suget etter NOE er stort. Jeg har ikke dette NOE liggende, og føler jeg går hvileløs fra skapet til kjøleskapet og tilbake. Hadde jeg hatt noe, ville det forsvinne før jeg rakk å si "nei". Jeg regner med det kan hjelpe med fett (type cocosa) men det er ikke nok NOE nå. Ost derimot, med litt kaviar for smakens skyld. Og så smaker det likevel ikke godt. Noen ganger kunne jeg tenkt meg å åpne hodet og skru av den delen som terger meg sånn.

Ellers går nå dagene som så her i gården. Som dere ser er jeg ute etter NOE å spise, og det er ennå noen dager igjen. Sjekket stixen i kveld og det var bortkastet kan man si; ingen utslag i det hele tatt. Veiedag i morgen, og regner med endring på oppoverskalaen. Har vært for raus med å putta ting i munnen - rimelig bevisstløs med åpne øyne. Og det verste er at jeg er veldig klar over det - og har gjort det likevel. Det igjen gjør noe med hvordan jeg ser på meg selv, og jeg jobber derfor med det hele tiden. Æsj! Treningen blir så som så; men jeg var || så langt unna å gå på treningssentret i dag. Men da jeg oppdaga at jeg hadde glemt headsettet dro jeg hjem i stedet, og trøstet meg med at jeg hadde gått en halvtimes tur i løpet av dagen. Også har jeg fått til litt variasjon i maten; stekt løvbiff med stekt (bare lagt i panne veldig kort tid, så de ble krispy) paprika, løk, tomat og fetaost oppå der + krydder. Snaddermat! Også uten blomkål da gitt

Og som svar på spørsmål om diett.no: jeg bruker den i perioder men vet ikke helt om den er til å stole på. Velger derfor å se den som et bilde på hvor mye jeg har spist og hvordan fordelingen ser ut.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!


Sist redigert av Tarato : 02-02-12 kl 21:44.
Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 06:06   #156
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God morgen! Som forventet har jeg gått opp i vekt, 400 gram ble det. Så går jeg løs på ei ny uke. Ha en strålende fredag alle sammen!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 06:22   #157
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Takk for velkomst! ny uke og nye muligheter!!

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 07:15   #158
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God morgen

Jeg kan melde om nok 300 gram ned. Etter en meget tung time på treningssenteret der kun viljen gjorde at jeg kom meg igjennom var det godt godt at det vises på vekta. Totalt -400 gram fra minstenoteringen denne uka, og det er jeg godt fornøyd med

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 09:45   #159
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg spiste kun 2 stk fishermansfriend i går (mot normalt 10-15) og ingen søtning i teen. Og i dag så viser vekta nedgang igjen. Kan det være riktig da? At en går ned allerede en dag etter at en har sluttet med søtning i teen?? Isåfall så er det jo "bare" å kutte ut sånne ting.

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 10:52   #160
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Hmm - du får være litt testkanin Fedona, for da skal jeg slutte med mine 2 suketter i teen å

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 10:55   #161
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Jeg spiste kun 2 stk fishermansfriend i går (mot normalt 10-15) og ingen søtning i teen. Og i dag så viser vekta nedgang igjen. Kan det være riktig da? At en går ned allerede en dag etter at en har sluttet med søtning i teen?? Isåfall så er det jo "bare" å kutte ut sånne ting.

Min erfaring er at det er ikke bare gårsdagens inntak som påvirker vektnedgang, heller de siste 2-3 dagene
NOEN reagerer med insulinutskillelse etter å ha inntatt søtning, selv om det ikke reelt skal påvirke blodsukkeret. Kroppens kjemi er komplisert, og for noen kropper kan bare søtsmaken være nok til å trigge en del kjemiske reaksjoner uten at det fysisk er en reaksjon på inntatt føde. Tror jeg da

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 12:31   #162
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Hmm - du får være litt testkanin Fedona, for da skal jeg slutte med mine 2 suketter i teen å

He, he, testkanin skal bli

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 12:53   #163
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Velkommen dere "nye" i denne tråden! Flott med litt flere!

Jeg har hatt en heftig uke. Først krapylets bursdag med mengder av ostekake tilgjengelig i mange dager etterpå (alle syns den var fantastisk, ingen antydet at det ikke var "ordentlig" kake...). Tror jeg spiste kake i tre dager. Og så hadde jeg en tagatesse-sjokolade liggende, som nå er borte... I tillegg har jeg hatt det supertravelt på jobb, vært på kurshotell et par dager der jeg ikke hadde kontroll over innhold i sauser etc. Fryktelig vondt i magen en natt, antar det kan ha vært sukker og mel i noe jeg fikk i meg. Dessuten har jeg drukket for mye vin, og ikke trent siden forrige lørdag.
Jeg som aldri spiser søtt ellers, trener tre ganger i uka og har stålkontroll på innholdet i maten (ikke mengden, da...).

Og så jeg har gått ned 800 g. Etter å ha stått stille i en måned.

Jeg vet ikke jeg, men matematikken i dette blir bare tullete. Kom ikke her med energi inn og energi ut-regnskapet.

Eneste forklaring, tror jeg, er at jeg egentlig har gått ned litt tidligere, særlig gjennom de lange skiturene uten mattilskudd, der jeg har forbrent over 1000 kcal lagra fett pr tur. Men kroppen har holdt på vannet eller hva det er, og sluppet det først nå når jeg ikke har trent. Litt rart, for jeg føler meg ikke mindre hoven i føtter eller hender. Men jeg har gått ned 2 cm over baken, og 1 rundt livet. Så ett eller annet sted har det vært lagret.

Burde vel ha blitt strålende glad over at det endelig løsnet litt på vekta, men er egentlig ikke det. Er mest misfornøyd over at uka ble som den ble....
Nå er det helg! Og snart en ny uke med bedre livsstil!! Bare det ikke blir så kaldt at det ikke går an å gå ut....

God helg alle sammen!

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 13:00   #164
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Det er ernæringsfysiolog som sa at av og til må man "jump"-starte kroppen med litt mere karbs for å få igang forbrenninga igjen.....

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 14:37   #165
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Nå har jeg lest på baksiden av Fishermans friend pakken (den "uten tilsatt sukker"...). Den inneholder sorbitol og ca 1 karb per pastill og jeg har regnet ut rett! Og jeg som elsker disse og trodde de var ok å spise...

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 21:30   #166
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Så herlig å komme hit i kveld og lese innleggene fra dere. Jeg gleder meg på deres vegne, og regner med jeg kommer sterkt tilbake. Jeg var på apoteket i dag og kjøpte meg fribol; fant ut at det var bedre enn å "maule" ost, skinke, gullsalami, blomkål (og alt annet NOE som kom i veien for øynene). Bare det å vite at de er der, og at jeg kan ta en hvis suget blir for ille gjør at jeg holder ut.

Den ostekaka jojomesteren, kunne du dele den tror du?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 21:40   #167
suverene severina
Medlem
 
suverene severina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 56
Innlegg: 101
suverene severina er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

jojomesteren: jeg har til dels akkurat samme opplevelse. Dvs. at etter noen dager med fullstendig mangel på matkontroll (iallfall ifht. hva jeg spiser, og gjerne i fht mengde og) så går jeg NED. Mer enn om jeg har stålkontroll på alt.
Tror det er noe i det med jump-start av kroppen, som Albatross var inne på (velkommen, forresten!).

Jeg tror at det er et poeng - på samme måten som det kan være det med "spisedager". Noe med at man må "lure" kroppen litt, så den ikke tilpasser seg det nye kostholdet altfor godt.

og så må jeg bare gjenta meg selv: ikke ha dårlig samvittighet fordi alt ikke alltid går som det burde. Du får det ikke noe bedre, verken med kroppen eller sjelen hvis fokus "alltid" skal være på det du ikke greide. Selv vet jeg at jeg sprekker innimellom, at jeg bla. pga jobb MÅ spise måltider jeg har 0 kontroll på, at det blir litt mye vin med ujevne mellomrom.....osv. Men - jeg vet og at jeg har det mye bedre hvis jeg greier å nyte det når jeg får det - og så får jeg heller ta evt. konsekvenser av det.

Jeg er ferdig med å ha dårlig samvittighet for alt som ikke ble som det burde, eller fordi jeg ikke er standhaftig/flink nok. Jeg ER flink nok - også til å kjøre et stort sett bra kosthold.

Selv spiste jeg for sikkerhetsskyld nøtter med sjokolade (!) til lunsj i dag- har laget det sjøl: (super når man vil ha noe godt, kjapt og enkelt), smelter 70% (eller mer) sjokolade og rører inn salta nøtter. Putter i muffinsformer og lar stivne og voila: godis. Hadde ikke tid til å lage matpakke i dag, men hadde noen sånne i kjøleskapet. Og kalorier er kalorier..... Var superhektisk på jobb så det gjorde egentlig godt med noe litt forbudt (og kantinematen er så begredelig og jeg så blakk at det er ganske så uaktuelt)

Og i kveld svømte jeg igjen - langt og iflg kaloritelleren brant jeg på det ca 800 kcl. ER fryktelig fornøyd med meg selv, og ganske sliten. Og nei - har ikke spist opp kaloriene igjen, skal på tjenestereise over helga og må da se ordentlig ut, så jeg har kjøpt et skjørt som var litt trangt..... og det bør passe om noen dager.

Håper ellers at dere alle - både nye og gamle, hyggelig at det kommer flere til, har en fin fredagskveld UTEN dårlig samvittighet for alt som BURDE vært annerledes/du BURDE gjort annerledes, være seg ifht. mat eller trening. I morgen er en ny dag med nye mulihgeter - da funker det

__________________


Kjære dagbok
suverene severina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mest i retning Hexeberg/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 18:01   #168
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Takk, Severina, du har evig rett. Og jeg er nok ikke alltid så streng med seg selv. Misfornøydheten skyldes nok mye at det var en slitsom uke (og at jeg ikke leverte så godt som jeg ønsket meg på jobben..)

Men det irriterer meg litt at jeg har fått tilbake søtsuget, som egentlig var helt borte. Lavkarbo ostekake og lovlig sjokolade var alt som skulle til. Nå har jeg tatt opp frosne multer og søtstoff, lest vaffeloppskrifter her inne... Offf. Gi meg styrke til ikke å havne der igjen!! I går måtte jeg ha noe mat på vei til hytta rett fra jobb. Det endte med at jeg kjøpte en atkinsbar. Aldri prøvd det før. Off, Off, skjønner at man kan bli avhengig av det. Men det var litt kvalmende... ikke i nærheten av de rene råstoffene vi gjerne snakker om..

Har fått meg en skitur igjen i dag, da, så jeg kan si til meg selv at jeg fortsatt går på ski. En tur i morgen og, så blir det to denne uke, det er ikke så langt fra tre.

Men hvordan greier du å svømme 800 kcal, Severina?? det må jo være minst en time? Blir du ikke helt av i skuldrene og ryggen? Nå har du kanskje svømt litt mer enn meg, da... Svømming og skigåing har vel det til felles at man bruker både armer og bein hele tiden og ganske rytmisk. Mye fin høy puls og fettforbrenning i det.

Ha en strålende lørdagskveld. Jeg skal prøve å unngå de vaflene, og heller ha multesyltetøy på frøbollene i morgen tidlig...

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 18:26   #169
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Glem de vaflene Jojomesteren; de er ikke som vanlige vafler med mel vet du. Disse smaker helt annerledes og er ikke gode i det hele tatt Hold ut; hold ut.

Atkinsbarene er kvalmende ja,helt enig. Kanskje en tube ost hadde vært bedre? Eller en pakke serranoskinke og ost?
I dag laget jeg denne suppa; og den var knallgod! Masse smak av krydder, grønnsaker og kjøttdeigen. Spiste en porsjon med ost oppi og ble stappmett på en god måte

Siden vi spiste middag for ikke så lenge siden, blir det ikke middag i kveld. Ettersom det er veldig lenge siden vi har hatt ost og kjeks blir dette dekket på bordet i kveld. Ostekjeks for min del; gleder meg til det med brie på Tenker det blir en skvett med noe rødt i glasset som tilbehør; life is good!
Ingen trening i dag da;men jeg prøver å løpe opp og ned trappa mest mulig slik at jeg får notert noen bevegelser. Kom meg på trening i går, og svever på "bølgen" ennå. Veldig lenge siden jeg var innom dørene ....

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 19:27   #170
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Da er du iallfall i gang med trening Tarato Bra! Nyt ost og vin i kveld Det skal jeg også

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 19:32   #171
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Urk, veiedag imorgen og jeg gruer meg som hund til de mørke tallene som 100% sikkert kommer til å møte meg.....

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 19:58   #172
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Tarato, jeg fant ikke vaffeljernet, så det der løste seg selv! Nå stekes det biffer, som skal serveres med blomkål/brokkolimos og asparges. Og litt rødt i glasset.
Trengs det noe mer skal jeg følge ditt råd, ost og kjeks. Har noen Nannah (eller var det Gerd?) kjeks med sesambasis - det funker bra.

Det er jo kjempeflott at du har begynt å trene litt igjen. Og det er helt sant at du ikke må gjøre det for ofte i starten. Da blir du bare plutselig støl, sliten og lei. Easy does it....

Albatross: hvis det blir som du frykter - kvinn deg opp og husk at egenverd ikke måles i kilo. Og at litt opp gir gode sjanser for litt ned neste uke. Svingninger i løpet av en uke er ikke noe mer enn akkurat det. En uke. Men kanskje du tar helt feil!

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 11:38   #173
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

JOjo! : Jeg fikk en gledelig overraskelse! Ned 1,4 kg !!!! Håper det fortsetter i denne trenden, ny rekord!!

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 11:42   #174
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Albatross, her.

JOjo! : Jeg fikk en gledelig overraskelse! Ned 1,4 kg !!!! Håper det fortsetter i denne trenden, ny rekord!!

Fantastisk!!! Du er flink!!! (og slutt med å grue deg i forkant..)

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 11:48   #175
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Vanskelig å ikke grue seg når vekta tuller sånn! :/

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? dakota Spørsmål og svar 10 31-05-11 01:02
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) Kanskje Generell ernæringsdebatt 30 11-03-11 11:12
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) meme Lavkarbo generelt 1 16-10-10 18:00
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 15:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no