Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Når unga elsker pasta

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-03-13, 18:24   #1
Kosien
Juniormedlem
 
Kosien sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Alder: 40
Innlegg: 46
Kosien er på en erverdig vei

Når unga elsker pasta

Heisann og hoppsann

Ja altså, jeg har to barn, gutter, i sin beste/verste alder 6 og 9 år. De VET hva de vil ha, og det går mest i pasta og kjøttdeig, kjøttkaker osv.

MEN, pasta er jo full av karber!?! Hva annet kan jeg friste med som er like godt for gutter på deres alder???

En annen ting er det at når jeg skal krydre maten min, er det noen NO NO krydder/blandinger e.l jeg virkelig bør unngå?

__________________


Kosien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 19:07   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Når unga elsker pasta

Hvorfor skal de ikke få pasta? Med mindre de er syke eller er overvektige så trenger du ikke ta i fra dem det. Men du kan jo f.eks lage masse kjøttsaus med en haug grønnsaker i, og servere pasta "på siden". Må ikke være hovedingrediensen i måltidet.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 19:17   #3
Kosien
Juniormedlem
 
Kosien sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Alder: 40
Innlegg: 46
Kosien er på en erverdig vei

Sv: Når unga elsker pasta

Mener på å ha lest poteter, pasta of ris er "ikke bra" karber?????

__________________


Kosien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 19:32   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Når unga elsker pasta

Det spørs heeeelt hva du sammenligner det med.. Sukker og hvetemel f.eks er skikkelig dårlige karbohydratkilder. Å sitte og spise pasta uten tilbehør er ikke noe særlig. Men sønnene dine tar ikke skade av pasta med proteinkilder og grønnsaker til, noen ganger i uka.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 19:46   #5
nøtteliten:-)
Medlem
 
nøtteliten:-) sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 79
nøtteliten:-) er ny på veien

Sv: Når unga elsker pasta

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50331

nøtteliten:-) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo,egendefinert Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 20:10   #6
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Når unga elsker pasta

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det spørs heeeelt hva du sammenligner det med.. Sukker og hvetemel f.eks er skikkelig dårlige karbohydratkilder.

Pasta er laget på fint, hvitt hvetemel. Det trodde jeg alle visste!



Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Men sønnene dine tar ikke skade av pasta med proteinkilder og grønnsaker til, noen ganger i uka.

Hvordan kan du vite det?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 20:12   #7
Kosien
Juniormedlem
 
Kosien sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Alder: 40
Innlegg: 46
Kosien er på en erverdig vei

Sv: Når unga elsker pasta

Opprinnelig lagt inn av nøtteliten:-), her.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50331

Tusen takk, dette må prøves

__________________


Kosien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 20:13   #8
Kosien
Juniormedlem
 
Kosien sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Alder: 40
Innlegg: 46
Kosien er på en erverdig vei

Sv: Når unga elsker pasta

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Pasta er laget på fint, hvitt hvetemel. Det trodde jeg alle visste!





Hvordan kan du vite det?


-

Jeg er litt enig med deg her jeg da....
Hvorfor skal jeg bare endre mitt kosthold, mens jeg fortsetter med å gi guttene mine "dårlig" mat? Nei, her tror jeg vi alle har godt av god sunn mat

__________________


Kosien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 20:23   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Når unga elsker pasta

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Pasta er laget på fint, hvitt hvetemel. Det trodde jeg alle visste!





Hvordan kan du vite det?


-

Sorry for hvetemelsfeilen der. Selv den beste kan ta feil.

Og ja, helt rett. Pasta kommer nok til å gjøre at seks og niåringen stor skade. Jeg burde helt klart skjerpe meg og bli litt mer hysterisk her.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 20:27   #10
Kosien
Juniormedlem
 
Kosien sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Alder: 40
Innlegg: 46
Kosien er på en erverdig vei

Sv: Når unga elsker pasta

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Sorry for hvetemelsfeilen der. Selv den beste kan ta feil.

Og ja, helt rett. Pasta kommer nok til å gjøre at seks og niåringen stor skade. Jeg burde helt klart skjerpe meg og bli litt mer hysterisk her.

Oisann! Dette var da langt i fra min intensjon, å starte noe drama her!?!
Jeg er som dere nok ser, helt ny her, og prøver bare å få litt inspirasjon og tips/råd i forhold til kostholdet til både meg OG familien min! Det burde vel ikke bli noe krangel på det vel??

__________________


Kosien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 20:27   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Når unga elsker pasta

Opprinnelig lagt inn av Kosien, her.

Jeg er litt enig med deg her jeg da....
Hvorfor skal jeg bare endre mitt kosthold, mens jeg fortsetter med å gi guttene mine "dårlig" mat? Nei, her tror jeg vi alle har godt av god sunn mat

Jeg gir min tre år gamle jente pasta innimellom. Gir jeg henne da ikke sunn mat? Det handler om å kjøre en litt gyllen middelvei. Barn trenger ikke en streng diett, de trenger et variert kosthold. Trenger de pasta? Nei. Tar de skade av pasta? Nei.

Spiser pasta jeg også. SELV med et lavkarbokosthold. Men gjør det da som skrevet over som TILBEHØR, ikke hovedbestanddel.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 20:28   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Når unga elsker pasta

Opprinnelig lagt inn av Kosien, her.

Oisann! Dette var da langt i fra min intensjon, å starte noe drama her!?!
Jeg er som dere nok ser, helt ny her, og prøver bare å få litt inspirasjon og tips/råd i forhold til kostholdet til både meg OG familien min! Det burde vel ikke bli noe krangel på det vel??

Nei, det var et svar til Kula, som du ser.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 20:33   #13
brdmnd
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 64
brdmnd er ny på veien

Sv: Når unga elsker pasta

Opprinnelig lagt inn av Kosien, her.

Oisann! Dette var da langt i fra min intensjon, å starte noe drama her!?!
Jeg er som dere nok ser, helt ny her, og prøver bare å få litt inspirasjon og tips/råd i forhold til kostholdet til både meg OG familien min! Det burde vel ikke bli noe krangel på det vel??

Nei, det burde det ikke. Ikke la deg skremme, er du snill, jeg opplever ikke slike reaksjoner som typiske for tonen her på forumet.

Har ikke så mange tips å komme med, men man kan lage mye godt med blomkål og/eller sellerirot. Søk på forumet her, og google gjerne "cauliflower+low carb" så får du nok masse ideer.

brdmnd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 20:43   #14
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Når unga elsker pasta

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Pasta kommer nok til å gjøre at seks og niåringen stor skade. Jeg burde helt klart skjerpe meg og bli litt mer hysterisk her.

Poenget er at hvetemel inneholder mye antibeitestoffer og potensielt skadelige proteiner som f eks gluten. Små barn som spiser store mengder pasta flere ganger i uken, kan faktisk ta skade av det, selv om du åpenbart mener dette er umulig. I tillegg fortrenger pasta næringsrik mat.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 20:45   #15
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Når unga elsker pasta

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Poenget er at hvetemel inneholder mye antibeitestoffer og potensielt skadelige proteiner som f eks gluten. Små barn som spiser store mengder pasta flere ganger i uken, kan faktisk ta skade av det, selv om du åpenbart mener dette er umulig. I tillegg fortrenger pasta næringsrik mat.


-

Kjære vene!!! Ikke rart folk himler med øynene og kaller lavkarbo fanatisk!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 20:48   #16
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Når unga elsker pasta

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Poenget er at hvetemel inneholder mye antibeitestoffer og potensielt skadelige proteiner som f eks gluten. Små barn som spiser store mengder pasta flere ganger i uken, kan faktisk ta skade av det, selv om du åpenbart mener dette er umulig. I tillegg fortrenger pasta næringsrik mat.


-

Åpenbart mener det er umulig.... Ikke legg ord i munnen min. Les hva jeg skrev først om 1. Å unngå å gi dem det dersom det er sykdom i bilde. Det inkluderer glutenintoleranse. 2. Om å servere det som en DEL av et måltid, sammen med grønnsaker og proteiner. Det utelukker altså STORE porsjoner, flere ganger i uka.

Finn noen andre å herse med.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 20:50   #17
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Når unga elsker pasta

Duverden så sint du var idag da


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 20:56   #18
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Når unga elsker pasta

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kjære vene!!! Ikke rart folk himler med øynene og kaller lavkarbo fanatisk!


Hææææ? Er det noen som kaller lavkarbo for fanatisk? Herregud, hvem da?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 21:19   #19
Kosien
Juniormedlem
 
Kosien sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Alder: 40
Innlegg: 46
Kosien er på en erverdig vei

Sv: Når unga elsker pasta

*lister meg stille ut og finner noen andre å leke med i kveld* :P

__________________


Kosien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 21:55   #20
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Når unga elsker pasta

Opprinnelig lagt inn av Kosien, her.

*lister meg stille ut og finner noen andre å leke med i kveld* :P

Nei, ikke gjør det da!

Hvetemel (og dermed pasta) er kontroversielt.
I utgangspunktet anbefales det ikke som en stor del av et lavkarbokosthold på grunn av de hurtigvirkende karbohydratene. Og da i særdeles ikke om man vil ned i vekt.
Det har seg også sånn at det er relativt mange som - etter en tid uten - finner ut at hvetemel gjorde merkelige ting med kroppen som man ikke var oppmerksomme på. (Meg selv inkludert.)

Når det er sagt er jeg enig med Nellie, at dersom de forbeholdene er tatt så er ikke "litt" "noen ganger" noen katastrofe - ingen større katastrofe enn lørdagsgodt.

Men jeg vil jo uansett anbefale dere å prøve lavkarbopastaen - rett og slett fordi mange skryter av at den er veldig god.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 00:00   #21
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Når unga elsker pasta

Jeg er i grunnen enig med de som mener det blir i overkant hysterisk å nekte friske, slanke unger litt pasta til annen næringsrik mat et par ganger i uka. Bruk fullkornspasta da, den er vel kanskje litt bedre enn den fine pastaen?

Hva med kikerter? Linser? Lavkarbo-pasta?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 00:36   #22
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Når unga elsker pasta

Pasta, loff, ris og potet kommer inn i kroppen som glykose. Det er en ren energikilde som, hvis du får i deg for mye, blir lagret i leveren som glykagen. Det er den mest effektive energien du kan få i deg og de idrettutøverne som ikke kjører lavkarbo kjører carbloading. Det er absolutt ikke usunt for normalvektige og aktive mennesker å få i seg dette.

Fruktose (les: sukker) er derimot ikke bra karber. Det finner du i epler og seigmenn og det taes opp av leveren. Ved å innta dette øker du apetitten og inntak av annen mat også. Alle diettene og kostholdsrådene enige i at sukker bør begrenses.

Skal man gå ned i vekt så bør man begrense begge, men min datter på 7 år som trener 5 dager i uka og er (litt for) tynn får spise så mye brød, ris og pasta hun bare vil, dog vi bruker fullkornsvariantene da fiber er ganske viktig

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 01:26   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Når unga elsker pasta

Jeg syns det er fascinerende at man automatisk antar at om man er slank og (så vidt man vet) sunn vil man forbli det til evig tid uavhengig av hva man putter i seg.

Et høyt inntak av f.eks pasta vil over tid gi utslag enten på vekta eller blodsukkeret.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 01:37   #24
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Når unga elsker pasta

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg syns det er fascinerende at man automatisk antar at om man er slank og (så vidt man vet) sunn vil man forbli det til evig tid uavhengig av hva man putter i seg.

Et høyt inntak av f.eks pasta vil over tid gi utslag enten på vekta eller blodsukkeret.

I praksis så er det begrenset hvor mye en frisk kropp klarer å dytte i seg av karber før hjernen får signaler om at den er mett. Det eneste som ødelegger den sløyfen der er sukker. Lavkarbo (ketogent) gjør det motsatte av sukker der du blir mett lenge før kroppen har fått nok energi.

Jeg spiste mye karber tidligere i min oppvekst, men jeg spiste utrolig lite sukker frem til jeg nådde puberteten. Jeg "glemte" påskegodtet mitt slik at vi måtte kaste det noen uker etter påske. Likte å spise en brødskive med leverpostei istedenfor potetgull. Alt det endret seg i puberteten og jeg beggynte å spise mer sukker. Med sukker ble inntaket høyere og og jeg økte i masse. Hadde jeg bare spist stivelse ville jeg antageligvis ikke vært overvektig.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)

Sist redigert av sylwester : 13-03-13 kl 01:47.
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 08:57   #25
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Når unga elsker pasta

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg gir min tre år gamle jente pasta innimellom. Gir jeg henne da ikke sunn mat? Det handler om å kjøre en litt gyllen middelvei. Barn trenger ikke en streng diett, de trenger et variert kosthold. Trenger de pasta? Nei. Tar de skade av pasta? Nei.

Spiser pasta jeg også. SELV med et lavkarbokosthold. Men gjør det da som skrevet over som TILBEHØR, ikke hovedbestanddel.

Jeg er så enig med deg her jeg, barna kan da fint få pasta til middag av og til. Kanskje vi heller bør fokusere litt mer på mengder til barna og ikke bare hva de spiser ?

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Te - elsker søt te Monja66 Spørsmål og svar 14 08-10-11 00:57
Jeg elsker max hamburger! Edla Generell diskusjon 40 08-06-11 11:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no