Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

For oss som starter i februar -13!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-13, 12:18   #1
Eirin91
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Bergen/Førde
Innlegg: 13
Eirin91 er på en erverdig vei

For oss som starter i februar -13!

Har nå bestemt meg for å starte med lavkarbo! Har sakte men sikkert lagt på meg 20kg!!! de siste 2 årene!... Føler meg slapp og uvel hver dag. Følger meg heller ikke vel i klær og har dårlig selvbilde!.. Så nå har jeg en plan om å gå ned hvertfall 20kg! Noen tips til meg? Jeg er også student, så har jo ekstremt dårlig råd.....

Eirin91 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 18:40   #2
Vera.
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 4
Vera. er på en erverdig vei

Sv: For oss som starter i Februar 13!

Hei!
Henger meg på denne tråden jeg. Jeg har veldig lyst til å begynne på ketolyse kuren igjen. Fikk gode resultater sist, men motivasjonen var ikke sterk nok... Dessverre.
Men denne gangen skal det gå! Historien min er 2 svangerskap og 10 kg pluss. Disse skal vekk, jeg trenger energien min tilbake med to små å ta hand om

Vera. er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavcarbo Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 15:23   #3
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: For oss som starter i februar -13!

Jeg startet i januar, - men d skulle man ikke tro!

Vil føle med tråden her! Lykke til!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 19:27   #4
Eirin91
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Bergen/Førde
Innlegg: 13
Eirin91 er på en erverdig vei

Sv: For oss som starter i februar -13!

Hvordan går det med dere? Foreløbig merker jeg ingen endringer.. Blir fort sulten igjen etter frokost.. Så da blir det fort mye småspising på skolen, og det liker jeg ikke.. Tips?

Eirin91 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 19:33   #5
Maijka
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 33
Maijka er på en erverdig vei

Sv: For oss som starter i februar -13!

Jeg kjenner at jeg blir fort sulten hvis eg ikke får i meg nok fett til frokost

Maijka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 21:12   #6
Eirin91
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Bergen/Førde
Innlegg: 13
Eirin91 er på en erverdig vei

Sv: For oss som starter i februar -13!

Hva spiser du til frokost da?
I dag spiste jeg eggerøre (2 egg) med kalkunskinke, 1 tomat, en del agurk og en halv avokado..

Eirin91 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 22:29   #7
Maijka
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 33
Maijka er på en erverdig vei

Sv: For oss som starter i februar -13!

Ofte 2 speilegg og bacon. Har jeg dårlig tid blir det 2 ryvita med smør og mye ost med paprika eller agurk.

Maijka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 22:59   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: For oss som starter i februar -13!

Det er vanlig å være sulten de to-tre første ukene, til kroppen har omstilt seg. Snart er problemet motsatt... Spis det dere trenger, bare sørg for at det er riktig næring.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 15:08   #9
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: For oss som starter i februar -13!

Slenger meg på

Startet opp på ketolyse igjen for et par dager siden.

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 23:19   #10
mammaia
Nytt Medlem
 
mammaia sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 8
mammaia er på en erverdig vei

Sv: For oss som starter i februar -13!

Jeg henger meg på her!
startet litt uplanlagt rundt 17 Februar, inspirert av Ketolyse og skaldeman. Har egentlig ikke lest meg opp på noen av delene enda (prøve ketolyse tidligere), så det må jeg gjøre. Foreløpig har jeg jo gått ned litt på disse to ukene, men jeg tror jeg må telle litt fremover, for jeg føler meg ikke helt innafor.

Sjokoman som jeg er, har jeg allerede laget Bounty som var utrolig god.
I tilegg begynne rjeg allerede bli lei av egg og Ost, så nå skal jeg lese oppskrifter

Håper å kunne finne meg en liten "gjeng" som jeg kan fortsette sammen med her

__________________



mammaia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 18:09   #11
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: For oss som starter i februar -13!

Da har startskuddet gått da?

Håper vi klarer å holde liv i tråden.

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 20:53   #12
Eirin91
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Bergen/Førde
Innlegg: 13
Eirin91 er på en erverdig vei

Sv: For oss som starter i februar -13!

Kjekt at folk slenger seg på! Hvordan går det med folk foreløpig? I dag sklei jeg litt ut.. en melkerul, liten sjokomelk og ifa! Dårlig samvittighet!!!!!

Eirin91 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 13:08   #13
agledala
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 1
agledala er på en erverdig vei

Sv: For oss som starter i februar -13!

Då tar eg og å slenger meg med under denne tråden Er nokså fersk og har bestemt meg for å gjer ein livsstilendring som eg kan leve med, så no har eg kutta ut alt som heite poteter,ris og pasta. Dei siste 5 åra har det gått i store mengder med dette fordi det er billig og raskt å lage og når ein er student så tenker ein mest på det, iallefall gjorde eg. Etter å ha begynt å jobbe så har eg funnet ut at eg kan ikkje hive innpå med alt mulig av søtsake og kaker. Jobber på sjukeheim så då er det alltid sånt å få tak i.

Dermed måtte vi gjer eit grep for å ikkje gå meir opp i vekt og for å komme ned i idealvekta. Så for ei veke sida kutta både eg og sambuaren min ut det meste av karbo. Det vil sei at min kjære sambuar har då starta på ein VLCD kur, noko eg ikkje klarte for det smakte rett og slett heilt forferdelig.

Så for tida holder vi på å lese oss opp på kva som er bra og ikkje. Er mykje nye begrep og produkter å gjer seg kjent med. Men gleda meg til å sette i gong med brødbaking Har funnet utrulig mange oppskrifter som frister

Har alt merka at blodsukkeret er meir stabilt og at eg ikkje små ete så masse som før, og dette berre på ei veke!! Trudde ikkje at det gjekk ann. Og 2 kg lettere Motivasjonen er på topp no, men det er jo ikkje dermed sagt at det vil vare. Må jo sei at det å lese innleggene her gjer jo til at eg blir motivert, og det blir lettere når ein e fleire i samme situasjon. Vi får motivere kvarandre

agledala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr.Hexeberg Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 16:26   #14
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: For oss som starter i februar -13!

Opprinnelig lagt inn av Eirin91, her.

Kjekt at folk slenger seg på! Hvordan går det med folk foreløpig? I dag sklei jeg litt ut.. en melkerul, liten sjokomelk og ifa! Dårlig samvittighet!!!!!

Bare å kaste seg inn i ketose igjen

Jeg har snikt veid meg, og det ser ut som at jeg har gått ned ca 1,5 kg på noe over en uke. Tatt litt tid før jeg kom ordentlig inn i dette igjen.

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 16:28   #15
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: For oss som starter i februar -13!

Vil tipse dere om stics på ebay.
http://www.ebay.com/itm/DOCTOR-GP-KE...item33752702ec

Koster ca 65 kr med frakt fra England. Kjapp levering.
100 stk, og fungerer utmerket.

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 23:54   #16
Kosien
Juniormedlem
 
Kosien sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Alder: 40
Innlegg: 46
Kosien er på en erverdig vei

Sv: For oss som starter i februar -13!

Slenger meg på her jeg også..
Har hatt en utskeielse i dag.... To Kinderjsokolader... Men jeg har nå prøvd mitt beste å være flink lenge nå syns jeg
Begynte vel runde 10-11 februar hvis jeg ikke tar helt feil, men har jo hatt en bursdag inni der hvor jeg sneik til meg to stykker med ostekake...
Jeg har virkelig gått inn for å prøve å få hele familien til å spise sunnere, og merker på barna mine at de er mer opplagt, har mer energi og at de sovner bedre på kveldene faktisk... De har ikke hatt problemer med omvending av kosten i det hele tatt de, de har en haug med venner som er SÅ sjalu over matpakkene deres nå, da det er så mye godt å finne oppi der I motsetning til disse kjipe skivene med skinke, får de både grønnsaker, frukt, musli og egg med seg nå

__________________


Kosien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 09:18   #17
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: For oss som starter i februar -13!

Opprinnelig lagt inn av Kosien, her.

Slenger meg på her jeg også..
Har hatt en utskeielse i dag.... To Kinderjsokolader... Men jeg har nå prøvd mitt beste å være flink lenge nå syns jeg
Begynte vel runde 10-11 februar hvis jeg ikke tar helt feil, men har jo hatt en bursdag inni der hvor jeg sneik til meg to stykker med ostekake...
Jeg har virkelig gått inn for å prøve å få hele familien til å spise sunnere, og merker på barna mine at de er mer opplagt, har mer energi og at de sovner bedre på kveldene faktisk... De har ikke hatt problemer med omvending av kosten i det hele tatt de, de har en haug med venner som er SÅ sjalu over matpakkene deres nå, da det er så mye godt å finne oppi der I motsetning til disse kjipe skivene med skinke, får de både grønnsaker, frukt, musli og egg med seg nå


Du har jo allerede tatt av 3 kg med bursdagfeiring, det er ikke dårlig

Hva har du i matpakkene til ungene?
Er så dårlig på det selv.

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 18:03   #18
mammaia
Nytt Medlem
 
mammaia sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 8
mammaia er på en erverdig vei

Sv: For oss som starter i februar -13!

Jeg har ikke sticks å måle med, men føler at jeg utfordret skjebnen i går da jeg fant 70% sjokolade med havsalt og pekannøtter i butikken og spiste over halve. Da hadde jeg allerede spist en stor neve valnøtter tidligere på dagen, brukt føte og CF i matlaging, samt spist salat med endel tomat i, men jeg overlever.
Vekta i morges var litt opp, og jeg er rimelig sikker på at jeg "gikk over streken", men går på med ny iver i dag!

Fredag er det min tur å ha med kake på jobben, så jeg lager en høykarbokake til dem, og skal ta med en skål med hjemmelaget sjokolade i tilegg, så skal jeg forsøke motstå fristelsen å ta en bit av den kaka.

Jeg planlegger å være gnien på karbohydratene frem til påskehelgen. da skal vi på reise og jeg planlegger å spise appelsin på påskefjellet, og kanskje en kvikk lunsj eller to. Når jeg allerede ser hvor gode resultater jeg har på å endre kosthold, så tror jeg det skal gå helt fint.
Jeg opplever ikke at jeg går rundt å er sulten, tvert imot. Jeg føler heller at kosten jeg spiser er såpass "tung" at jeg spiser sjeldnere og mindre. Jeg prøver å ikke ha fokus på 5 måltider om dagen, men heller kjenne etter om kroppen er sulten, og de siste dagene har jeg spist 2 måltider om dagen (lunsj og middag) med litt valnøtter og en kaffe med fløte til frokost, og kanskje en ostebit til kvelds eller et par ruter mørk sjokolade.

__________________



mammaia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 20:48   #19
Eirin91
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Bergen/Førde
Innlegg: 13
Eirin91 er på en erverdig vei

Sv: For oss som starter i februar -13!

Tror jeg er nødt til å invistere i en vekt! :P Ikke lett å følge med når jeg ikke har det..

Eirin91 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 21:06   #20
GoldKarma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 24
GoldKarma er på en erverdig vei

Sv: For oss som starter i februar -13!

begynte i begynnelsen av februar. har foreløpig tatt av meg 5 kg margarin
har holdt meg helt unna søtsaker og raske karbo. min eneste ulempe er min øltørst som jeg slukker en gang i uka.

har gått ned 20 kg på lavkarbo før. har siden da gått opp 30 kg. skal ned 10 kg til nå før jeg er fornøyd med å veie 0.1 tonn :P

GoldKarma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 13:27   #21
mammaia
Nytt Medlem
 
mammaia sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 8
mammaia er på en erverdig vei

Sv: For oss som starter i februar -13!

Æsj.. opp i vekt denne uken Mulig det kommer til å fortsette sånn 1 gang hver mnd, det får tiden vise.

__________________



mammaia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny her. Starter 1. februar. Noen andre? jannemor Ketolysekuren 19 02-02-09 12:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no