Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

mofe'sss høyfett kjøttkaker

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-06, 18:51   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

mofe'sss høyfett kjøttkaker

Legger denne under middag jeg - men kan med fordel spises som frokost eller lunsj!

Ca. kost for hver kake (8 stk.); rundt 16-17 kroner!

mofe'sss høyfett kjøttkaker; ca. 3 deler kjøtt, 1 del fett, ?? del karbohydrater
(skal redigere inn dette senere - hvor mye veier 1 stor paprika??)


590 gram kjøttdeig av storfe (14 % fett)
Ca. 400 gram "avskjær av kotelett" (svin), hvor jeg har "sett med øyet" at inneholder rundt 250 gram fett. Kan være 200, kan være 300 - jeg har ikke vekt.
3 egg
1 stor rød paprika
2 never ost (revet norvegia)
1 ss seterrømme

-

Skar opp paprika i biter, hadde i bolle sammen med alt utenom avskjæret.

Skar opp avskjæret i mindre biter, og stekte på svak varme i 5 minutter (tenkte at det kanskje ikke ble ordentlig stekt om jeg bare blandet det i rått, siden kjøttdeig har mindre tetthet enn kjøtt/fett.. (?) )
Avkjølte avskjæret - hadde oppi blandingen.

Lagde små kaker av deigen, stekte på svak varme.



De står og steker nå - kommer inn etterpå, har bilder av hele kokkeleringen min!

__________________
.

Sist redigert av mofe : 30-01-06 kl 21:38.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 20:03   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: mofe'sss høyfett kjøttkaker

-

__________________
.

Sist redigert av mofe : 09-01-08 kl 21:33.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 20:05   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: mofe'sss høyfett kjøttkaker

Bacon ferdigstekt (skal steke dem lengre neste gang - ser at noen få av dem har litt rødfarge enda..).

Og første ladning ferdig. Stekte disse på laveste, og nestlaveste varme i sikkert 45 minutter, søster ringte fra USA..

__________________
.

Sist redigert av mofe : 09-01-08 kl 21:33.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 20:07   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: mofe'sss høyfett kjøttkaker

Andre ladning lagt i panna. Fikk altså 8 store til sammen.

Mitt ferdige produkt! Sitter og spiser nå, smaker hysterisk godt, perfekt med seterrømmen til. Må huske neste gang å salte og pepre dem litt når de ligger i panna, dog.

Karakter 10/10!!

__________________
.

Sist redigert av mofe : 09-01-08 kl 21:33.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 20:16   #5
hede
Seniormedlem
 
hede sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Innlegg: 682
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

Sv: mofe'sss høyfett kjøttkaker

mofe: kan du komme en tur til nord-norge å lage kjøttkaker til meg. begynner å bli temmelig lei av kyllingfilet, laks og creme-fraiche.

hede

hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 20:25   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: mofe'sss høyfett kjøttkaker

Opprinnelig lagt inn av hede

mofe: kan du komme en tur til nord-norge å lage kjøttkaker til meg. begynner å bli temmelig lei av kyllingfilet, laks og creme-fraiche.

hede

You can do it, hede! Virkelig, det var innmari enkelt. Og masse kutting av ting - det er jo ganske så mannlig, sant? Du kan bruke det som et skalkeskjul om noen spør hvorfor i all verden du lager maten, og ikke en kvinne?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 21:17   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: mofe'sss høyfett kjøttkaker

Mmmm. Jeg er også nettopp ferdig med stekingen. Fikk 14 stykker av 1 kg kjøttdeig, 100 gram bacon og 100 gram ost. De smaker helt fantastisk.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)

Sist redigert av Iset : 30-01-06 kl 21:44.
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 21:24   #8
hede
Seniormedlem
 
hede sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Innlegg: 682
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

Sv: mofe'sss høyfett kjøttkaker

Sitat:

Du kan bruke det som et skalkeskjul om noen spør hvorfor i all verden du lager maten, og ikke en kvinne?

Da drar jeg frem samekniven min i løpet av uka og prøver!

hede

hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 21:27   #9
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: mofe'sss høyfett kjøttkaker

Opprinnelig lagt inn av hede

Da drar jeg frem samekniven min i løpet av uka og prøver!

hede

Gi tilbakemelding her da, hvordan det gikk, og hvordan du syntes det smakte

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 21:32   #10
hede
Seniormedlem
 
hede sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Innlegg: 682
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

Sv: mofe'sss høyfett kjøttkaker

Det skal jeg. Takk for tråden.

hede

hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 21:37   #11
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: mofe'sss høyfett kjøttkaker

Har regnet ut at om man får 8 kaker, koster hver ca. mellom 15 og 18 kroner...! Og det er et helt måltid i seg selv - iallfall for meg.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 22:19   #12
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: mofe'sss høyfett kjøttkaker

dette skal jeg prøve imorgen (sånt avskjær, må man i ferskvaredisk å kjøpe, sant? )

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 22:35   #13
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: mofe'sss høyfett kjøttkaker

Opprinnelig lagt inn av Aline

dette skal jeg prøve imorgen (sånt avskjær, må man i ferskvaredisk å kjøpe, sant? )

Regner med det, ja. Men bacon funker nok like fint - selv om det er dyrere.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 22:38   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: mofe'sss høyfett kjøttkaker

Jeg er smartere enn jeg ser ut, for jeg fant ut at alt det hvite fettet på baconet som jeg jo har kastet hele livet, kan jeg bruke i kjøttkakene!!! Tenk på alt det jeg har kastet...
Så fra nå av blir det hvite brukt i kjøttkaker, pluss litt bacon også da, og det rene gode baconet som er igjen spiser jeg.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 12:23   #15
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: mofe'sss høyfett kjøttkaker

wow kokke mofe !!!! saa flink du er, var saa goy med bilder !!!

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 11:59   #16
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: mofe'sss høyfett kjøttkaker

Hei mofe!
kjøttkakene dine så gode ut,
jeg skal lage mine egne idag av, 1 kg lammedeig og 1 kg kjøttdeig ca 250 g rent fett fra bacon. ( kresne silje) og gjerne litt paprika og løk. og et vispa egg for å holde alt sammen. nam nam..

gleder meg til middag jeg.

til bestemofe`n

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 13:17   #17
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: mofe'sss høyfett kjøttkaker

fortell hvordan de smaker da, silje!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 08-02-06, 15:06   #18
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: mofe'sss høyfett kjøttkaker

mine ble laga igår av 1 kg lammedeig , 800 g vanlig kjøttdeig og 300 g rent fett fra bacon. 1 løk hakket, og 1 paprika, og masse krydder, alle sjalottløk krydder , basilikum og salt og pepper.
og litt rapsolje.

det ble 22 kjøttkaker, jeg la de oppi sånn teflon muffinsform, og hadde i ovnen på 200 grader i ca 25 min.

jeg har en lei tendens til å svi de hvis jeg steker de på panna.
men det ble kjempe gode, litt tørre. men satser på de blir bedre.
og siden kraften av kjøttkakene ble liggende i muffinsformene etterpå, har jeg kjølt den ned, og ska lage suppe av den idag. og da må jeg jo ha oppi et par slanke kaker.

tror ikke jeg hadde nok fett oppi. men både i lammedeigen og den vanlige deigen er det masse. i lammedeigen sto det ikke på, det var kjøpt på et slakteri. men det va masse hvite felt i deigen.

skal ha enda mer bacon fett oppi neste gang.

nam nam

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tenkte å lage kjøttkaker inspirert av SSS - tips? mofe Spis deg ned i vekt med Skaldeman 18 31-01-06 18:51
Er ketolyse en høyfett eller lavfett diett? Iset Ketolysekuren 2 11-04-05 17:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no