Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ingen vekttap!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-02-09, 20:21   #1
Raserbag
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 2
Raserbag er på en erverdig vei
Smile

Ingen vekttap!

Hei.
Har vert i ketose i over 5 uker nå, ueten noe resultater/vekttap, hva er det som jeg gjør galt?
Ligger på ca 10g karbo pr dag fra grønsaker, blomkål, isbergsalat, broccoli og ca 150/200g fett fra hovedsaklig griskjøtt, rømme, ost, sætersmør og klarna smør.
Spiser også lavkarbo brød og drikker 2l vann, 1/2 liter Pepsi max, men er alldrig over 16-17 karbo pr dag til sammen.
Bruker medesiner:Simvastatin 20mg (Kolesterolsenkende),
Levaxin 100mk (lavt stoffskifte),
Lyrica 300mg x 3 (Kroniske smerter)
Bruker også skråtobakken Oliver Twist, inneholdder 0,01g sukker pr bit
20 biter pr dag!

Noen som har noe forslag til løsning?

Raserbag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 20:24   #2
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Ingen vekttap!

Så flink du har vært!

Kanskje du mister fett å får muskler istede?

Syns du skal smøre deg med litt tålmodighet jeg, så snur det kanskje snart



Lykke til!

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 20:36   #3
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ingen vekttap!

Det ser ut som du gjør det meste helt riktig.

Mange opplever at brøderstatning stopper vektnedgangen - du skriver ikke hvor mye du spiser pr dag. Andre opplever at det skjer med overdreven bruk av ost, rømme og fløte.

Muligens du må forsøke å kutte ut feks brøderstatningen en uke eller to for å se om det løsner. Dersom du fremdeles står fast kan du muligens kutte en og en ting av de som er kjente som "stoppere".

Vet ikke helt hvordan medisineringen din spiller inn. Men det er det kanskje noen andre som har erfaringer på.

Lykke til videre!

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 21:22   #4
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Ingen vekttap!

les i andres tråder (bruk søkefunksjonen) om "stoppere" og mangelnde nedgang. Masse tips. Følger du boka?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 21:50   #5
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Ingen vekttap!

Prøv å øk til 15 - 20 karber om dagen - 10 er muligens for lite....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 21:53   #6
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Ingen vekttap!

Mitt håtteste tips er å kutte rømme, ost og fløte. Jeg går OPP i vekt når jeg inkluderer dette i ketosekosten min.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 22:20   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ingen vekttap!

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Mitt håtteste tips er å kutte rømme, ost og fløte. .

Og pepsi max....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 23:17   #8
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ingen vekttap!

Opprinnelig lagt inn av Raserbag, her.

Hei.
Ligger på ca 10g karbo pr dag fra grønsaker, blomkål, isbergsalat, broccoli og ca 150/200g fett fra hovedsaklig griskjøtt, rømme, ost, sætersmør og klarna smør.
Spiser også lavkarbo brød og drikker 2l vann, 1/2 liter Pepsi max, men er alldrig over 16-17 karbo pr dag til sammen.

Du skriver at du får 10 karbs fra grønnsaker, blomkål osv. og at fettet kommer fra kjøtt, rømme etc.

Er karbs fra rømme, ost og smør tatt med i de 10 karbene eller kommer de utenom? Dersom de 10 karbene kommer fra grønnsaker og du i tillegg får karbs fra "fett" rasjonen din vil de sannsynligvis ligge over 15 karbs dersom du spiserlavkarbo brød.
Men muligens jeg misforsto det du skrev.

Det er viktig å finne ut hva akkurat DU ikke tåler. Det er forskjellig fra person til person. Kanskje lurt å starte med å kutte en ting og se om det gir utslag. Eller ta en meierifri uke?

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 02:43   #9
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Ingen vekttap!

Kolesterosenkende? Har du lest Uffe Ravnskov's bok "Fett och kolesterol är helsosamt"? Vil anbefale den på det sterkeste.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 03:08   #10
Raserbag
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 2
Raserbag er på en erverdig vei

Sv: Ingen vekttap!

Opprinnelig lagt inn av isabella, her.

Du skriver at du får 10 karbs fra grønnsaker, blomkål osv. og at fettet kommer fra kjøtt, rømme etc.

Er karbs fra rømme, ost og smør tatt med i de 10 karbene eller kommer de utenom? Dersom de 10 karbene kommer fra grønnsaker og du i tillegg får karbs fra "fett" rasjonen din vil de sannsynligvis ligge over 15 karbs dersom du spiserlavkarbo brød.
Men muligens jeg misforsto det du skrev.

Det er viktig å finne ut hva akkurat DU ikke tåler. Det er forskjellig fra person til person. Kanskje lurt å starte med å kutte en ting og se om det gir utslag. Eller ta en meierifri uke?

Hei.
Takker for alle svar.
Det stemmer det at fett kommer i tillegg til de 9-10 karbohydratene fra grønsakene, 200g fett fra røme.fett kjøtt,ost og meirismør/kvidtseid, ca 3-5 karbo. Skall prøve å kutte ut pepsi max brusen til midagen.


Sist redigert av Raserbag : 16-02-09 kl 17:28.
Raserbag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ingen på OE? Pluto i magen min:) Optimal Ernæring 7 26-04-08 21:23
ingen vektnedgang! moea Lavkarbo generelt 15 30-05-06 13:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no