Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-15, 16:49   #24926
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Nå vet jeg ikke hvor gira du er på STOR logo, men f.eks sånn?

De har en del andre varianter i både mer og mindre glorete variant her.

Takker!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 23-02-15, 17:34   #24927
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ikke helt, men nesten. Vi trodde ei klassevenninne på barneskolen hadde kusma. Men det var struma. Sånn kan det gå.

Vel, jeg har jo struma også, det fikk jeg riktignok som voksen. Ikke helt vanlig i vår tid det heller. Men det er knutestruma grunnet malabsorbasjon av jod, så ikke sånn at jeg har pelikanhals.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-02-15, 17:42   #24928
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Fikk du den vaksina da?

Ja, jeg fikk som sagt meslinger av vaksina (var flere i distriktet som gjorde det, så noen hadde vært litt sløve med å sjekke den batchen tror jeg )
Og i følge infoen nellie la ut er det vaksinert for røde hunder siden 1969. Fikk nok den som var delt opp først, men jeg vet at jeg fikk mmr på barneskolen (mamma var en smule skeptisk til å la de gi den siden jeg ble syk av runde 1 og hun hadde mistet en unge i mellomtida, så jeg husker veldig godt at jeg fikk den )
Røde hunder hadde jeg i potetferien. Husker også det veldig godt fordi alle (det kom alltid masse nabounger i slike ferier, siden mødrene deres plukket poteter hos oss) kunne være ute og leke og jeg måtte sitte inne og se svensk skolefjernsyn, som var det eneste som gikk på dagtid på åttitallet

Jeg lurte bare på hvorfor man vaksinert mot ting man jo da fikk uansett jeg, det kan jo ikke ha vært særlig effektive vaksiner. Men de er kanskje bedre i dag?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-02-15, 17:47   #24929
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Sant nok. Nesten så jeg føler meg litt unik.

Jeg er også unik! Født i 1972, det betyr vel at jeg sikker fikk vaksine? Men kunna hadde jeg lell, gitt!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-02-15, 17:48   #24930
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Autokorrekt...skulle være kusma, selvfølgelig!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-02-15, 17:50   #24931
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Turid42, her.

Jeg er også unik! Født i 1972, det betyr vel at jeg sikker fikk vaksine? Men kunna hadde jeg lell, gitt!

Vet ikke? Jeg tror man gir vaksine når man er baby, og en senere når man går på barneskolen?! Jf. at man begynte i 1983, tenkte jeg, og at jeg sånn sett antagelig fikk den før jeg hadde kusma som niåring.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-02-15, 18:37   #24932
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Veldig usikker på om jeg fikk vaksine, men hadde kusma to ganger - en gang på barneskolen, også på andre siden på ungdomsskolen. Men ble da folk av meg også!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-02-15, 19:06   #24933
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.


Jeg lurte bare på hvorfor man vaksinert mot ting man jo da fikk uansett jeg, det kan jo ikke ha vært særlig effektive vaksiner. Men de er kanskje bedre i dag?

Det var jo en grunn til at de startet med denne vaksinen. Det var lite trolig fordi at det var 35 tilfeller i året, på den tiden. Så vaksinen fungerer den og fungerte da du fikk den også, men det var da også 5-10% sjanse for å få det, etter den første vaksinen, og nærmest 0% sjanse etter den andre vaksinen. Samme gjelder nå. Tror ikke den er blitt så mye endret med tiden, siden det er en svekket versjon av viruset som injiseres i kroppen. Viruset var sikkert likt seg selv for 20-30 år siden.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 23-02-15, 19:09   #24934
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

http://www.dagbladet.no/2015/02/23/n...riks/37878667/

Sånn apropos meslinger og dødsfall... Trist.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 23-02-15, 19:17   #24935
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Her er litt fin fakta og statistikk. Som f.eks viser at forekomst av Kusma har sunket med 95.5%. Riktig nok i USA da, men ingen grunn til at denne statistikken ikke kan overføres hit.

http://tjomlid.com/2013/02/25/vaksiner-redder-liv-2/

Faren for hjernehinnebetennelse pga MMR vaksine er 1 : 1.000.000.

Uten vaksine 1:2000.

http://forskning.no/forebyggende-hel...-vaksinasjoner

Det er antatt at 95 av 100 personer i et samfunn må være vaksinert mot en sykdom for at det skal gi felles immunitet. Felles immunitet betyr at folk som ikke er vaksinert også er beskyttet fordi de aller fleste er vaksinert og vil derfor ikke kunne føre smitten videre.

http://www.helsebiblioteket.no/pasie...C3%B8de-hunder

Så 99.99% immunitet avhenger altså av at nesten alle er vaksinert.

__________________

Sist redigert av nellie : 23-02-15 kl 19:27.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 23-02-15, 19:23   #24936
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

De burde begynne å gi d-vitsprøyter til unge og gravide også. Norge er blant de landene i verden hvor ms har "eksplodert" blant de unge. Canada og Orknøyene ligger foran. D-vit i store nok doser kan redusere utviklingen, men gjøres det noe med det?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 24-02-15, 10:44   #24937
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har lurt på en ting de siste dagene. Jeg har konstant forhøyet CRP, mellom 15 og 40, uten at noen helt kan forklare hva det kommer av uotver at det sannsynligvis henger sammen med PCOS. Nå som jeg går på antibiotika for halsbetennelsen raser jeg ned i vekt! (til meg å være). Kan vektnedgangen ha med antibiotikaen å gjøre? Det begynte liksom samme dagen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 24-02-15, 15:47   #24938
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg begynner å få en del vondter av løpetreningen min, og innser at jeg nok dessverre er nødt til å begynne med en del skadeforebyggende øvelser som for eksempel tøying og foam rolling. Spørsmålet mitt er da om foam rolleren vil være god nok oppvarming før jeg setter i gang med tøying, eller om jeg må bruke tid på ekstra oppvarming?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 24-02-15, 16:53   #24939
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nå vet ikke jeg hva en foam roller er, men du merker godt på kroppen om du er varm nok til tøying. Som gammel turner vil jeg understreke viktigheten av å være tilstrekkelig varm før uttøying! Derfor er det jo lurt å gjøre det etter en løpeøkt, for eksempel. Stort varmere blir man ikke!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 24-02-15, 17:30   #24940
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tøying etter en løpeøkt gjør jeg jo (eller skal begynne med i hvert fall ), men tenkte når det gjelder tøying når jeg ikke har trent. En foam roller er rett og slett en hard skumrulle som man bruker til egenmassasje. Det setter i gang blodsirkulasjon, derfor tenkte jeg at det kanskje kunne være oppvarming god nok

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 24-02-15, 18:31   #24941
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hm...for meg ville ikke det holdt, altså! Men du må jo bare kjenne etter, gjør det vondt, så stopper du med en gang. Tøying skal IKKE gjøre vondt!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-02-15, 00:59   #24942
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Chia frø trenger ikke å knuses for å få nytte av alle næringsstoffene, i motsetning til f.eks linfrø ( og en del andre frø), for kroppen også fordøyer hele Chiafrø.

Jeg spiste hele chiafrø (chiapudding) og jeg kan informere om at min kropp ikke fordøyde chiafrø... De kom ut igjen.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 25-02-15, 08:16   #24943
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg spiste hele chiafrø (chiapudding) og jeg kan informere om at min kropp ikke fordøyde chiafrø... De kom ut igjen.

Nais he he he vi er nok forskjellige der også også kommer det kanskje an på hvordan man forbehandler disse frøene også, men det er det som blir sagt at de er bedre fordøyelige slik at man utnytter mer av næringsstoffene selv i de hele frøene

Når det er sagt har jeg selv begynt å bruke kun de knuste frøene, litt mindre froskeeggfølelse

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 25-02-15, 08:30   #24944
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Nais he he he vi er nok forskjellige der også også kommer det kanskje an på hvordan man forbehandler disse frøene også, men det er det som blir sagt at de er bedre fordøyelige slik at man utnytter mer av næringsstoffene selv i de hele frøene

Når det er sagt har jeg selv begynt å bruke kun de knuste frøene, litt mindre froskeeggfølelse

Jeg har bare prøvd det en gang. Prøve CBEs chiapudding-oppskrift. Altfor intens kokos for min smak... Så glad er jeg ikke i kokos. Froskeeggkonsistensen plaget meg ikke. Jeg var for opptatt av den intense kokossmaken. Men laget med fløte i stedet tror jeg chiapudding kan være riktig så godt. Om de kommer ut igjen hele eller ikke har jo ikke så mye å si. Kanskje det bare var skallet som var ufordøyd som med mange andre frø. Sjekket ikke så nøye akkurat. De er heldigvis ikke så store at de lager problemer.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 25-02-15, 08:31   #24945
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Tøying etter en løpeøkt gjør jeg jo (eller skal begynne med i hvert fall ), men tenkte når det gjelder tøying når jeg ikke har trent. En foam roller er rett og slett en hard skumrulle som man bruker til egenmassasje. Det setter i gang blodsirkulasjon, derfor tenkte jeg at det kanskje kunne være oppvarming god nok

Du kan fint tøye uten å ha varmet opp, men kroppen vil da tåle mindre strekk, man må bare kjenne etter at man ikke tar i for hardt.

Muskelterapeuten min (og også PTen min) anbefalte meg og ikke strekke for mye etter en hard treningsøkt, for kroppen er så full av endorfiner og i stressmodus, samt at man kan ha brudd i muskelfiber (som er helt vanlig etter en hard økt) at tøying kan gjør vondt verre. dessuten vil den lille tøying som folk flest gjør etter en økt, ha lite eller ingen effekt men det føles godt. Dersom man vil tøye for å forbedre bl.a. bevegelighet bør man faktisk ta en lett oppvarming for deretter å gjøre tøyeøvelser. Øvelsen skal da holdes lenge og man skal strekke mer og mer. Det skal faktisk være ubehagelig og man skal kjenne et skikkelig strekk i musklaturen som er på grensen på til vondt.

Min erfaring med å forebygge joggevondter var at jeg kunne ikke bare jogge (jogga 3-5 ganger i uka en periode) og tøying gjorde ingenting. Fasiten for meg ble rett og slett god variasjon i treningen og et par gode, tunge styrkeøkter i uka. Dette gjorde meg til en bedre jogger og ikke så plaget med vondter. Men alle er forskjellige her og du må jo nestn bare teste hva som fønker for deg

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 25-02-15, 08:58   #24946
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg må tøye for bedre bevegelighet, særlig i hofteområdet. Jeg er ekstremt lite smidig, jeg klarer ikke en gang å ta tak i foten for å tøye fremsiden av låret, men må bruke et belte til hjelp Ellers trener jeg styrke en gang i uken (time i sal), og tenkte å innføre en ekstra styrkeøkt etter ei av løpeøktene hvor jeg fokuserer på spesifikke øvelser for løpere. Ellers håper jeg at det blir litt bedre når våren kommer og jeg kan løpe mer i terrenget og variere litt med sykkel. Det har blitt mye asfaltløping og løping med piggsko på is denne vinteren, og følgelig ikke den beste holdningen når man løper på isete partierhar

Ellers tok jeg meg en liten runde med foam rolleren og tøying i går kveld, og det kjentes greit ut. Masserte først de områdene jeg skulle tøye, så slang jeg litt på armer og ben før jeg tøyde. Var ubehagelig, men ikke vondt, og jeg klarte hverken å massere eller holde tøyen så lenge. Kroppen min er visst bare en stor muskelknute, så ingen tvil om at jeg må fokusere litt mer på bevegelighetstrening

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 25-02-15, 08:59   #24947
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

tøying gjorde ingenting. Fasiten for meg ble rett og slett god variasjon i treningen og et par gode, tunge styrkeøkter i uka.

Som gammel fotballspiller kan jeg skrive under på at tøying (før, under eller etter) fort gjør vondt verre. Men styrke på bein, og ikke minst coremuskulatur hjelper. Yoga burde være den ultimate variasjonen siden det både bygger og strekker, og ikke minst får blodomløp i gang.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-02-15, 09:15   #24948
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hadde det vært noen yogatimer som hadde passet å gå på, tidsmessig, hadde jeg nok gjort det. Men, det gjør det dessverre ikke.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 25-02-15, 09:38   #24949
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Det har blitt mye asfaltløping og løping med piggsko på is denne vinteren,

Isløping er drepen, jeg sliter fortsatt med et kne etter oppvarmingsturene på isete alsfalt for 20 år siden! Og det er årsaken til at jeg ikke kan drive med løping (om jeg hadde villet )
Men jeg glemte å nevne svømming som alternativ kombinasjonstrening.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-02-15, 10:02   #24950
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Joda, svømming er bra, men det er tiden det skorter på da. Åpningstidene passer ikke inn i timeplanen min, og sentertrening får jeg bare gjort 1-2 ganger i lunsjen, evt i helgen hvis jeg en sjelden gang er hjemme (men da prioriterer jeg langkjøring). Med begrenset tid til å få trent blir det jo til at man gjør det som krever minst innsats (og reisetid) å gjennomføre, og som er mest hensiktsmessig ift målet man har. Skal man lære seg å løpe langt må man øve på å løpe langt, ikke bruke tid på å plaske i et basseng. Helt enig i at svømming (og mye annen trening), er super supplementerende trening til løpetrening, men det er ikke noe jeg kommer til å prioritere Jeg trenger først og fremst mer bevegelighet og styrke.


Sist redigert av Cyan : 25-02-15 kl 10:17.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no