Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Vannspørsmål

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-04-11, 18:20   #26
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Vannspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kan forresten anbefale DISSE flaskene! De er desidert de beste drikkeflaskene!


Har sett mange med sånne ja. Hvorfor er de så bra egentlig?

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 18:23   #27
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vannspørsmål

Opprinnelig lagt inn av supah, her.

Har sett mange med sånne ja. Hvorfor er de så bra egentlig?

De har et slags ventilsystem som gjør dem pottetett hele tiden. Det er vanskelig å grise eller være uheldig med dem. De har et sugerør ned til bunnen som gjør at dem er knallsmart i bil! Du slipper heve flaska, du bare drikker av den som om du drikker av et glass med sugerør.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 18:26   #28
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Vannspørsmål

Akkurat nå følte jeg meg veldig lett påvirkelig. Hehe. Fikk veldig lyst på en sånn superflaske.

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 18:33   #29
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vannspørsmål

Opprinnelig lagt inn av supah, her.

Akkurat nå følte jeg meg veldig lett påvirkelig. Hehe. Fikk veldig lyst på en sånn superflaske.

De koster litt over 100 kr, men de er solide.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 22:40   #30
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Vannspørsmål

Skjønner ikke at dere klarer å drikke så mye vann jeg. Får dere tid til å gjøre noe annet enn å drikke vann og gå på do? Om jeg drikker mye vann blir jeg kvalm, får skulpemage og går på do mange ganger i timen.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 22:44   #31
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Vannspørsmål

Joda, man går litt på do, - men gjør det noe. da ?

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 22:58   #32
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vannspørsmål

Opprinnelig lagt inn av babydoll, her.

Skjønner ikke at dere klarer å drikke så mye vann jeg. Får dere tid til å gjøre noe annet enn å drikke vann og gå på do? Om jeg drikker mye vann blir jeg kvalm, får skulpemage og går på do mange ganger i timen.

Det går seg til Dessuten føler jeg vel at det er litt deilig og få rensket ut litt væske Jeg har noen dager som er verre enn andre - men jeg går heller mye på do enn å være full av vann for DET er atskillig mer ubehagelig

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 23:06   #33
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vannspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det går seg til Dessuten føler jeg vel at det er litt deilig og få rensket ut litt væske Jeg har noen dager som er verre enn andre - men jeg går heller mye på do enn å være full av vann for DET er atskillig mer ubehagelig

Og jeg tisser veldig lite uansett hvor mye jeg drikker. Men jeg svetter sabla mye om natta selv om jeg fryser og det er kaldt i rommet. På sykehuset, da de målte urinen min i løpet av ett døgn ble det bare noen dl..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 23:06   #34
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Vannspørsmål

Jeg er oftest veldig tørst på kvelden og bare da drikker jeg oftest ca 2 l.

I dag har jeg drukket ca 3,5 l rent vann.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 23:26   #35
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vannspørsmål

puh ! så masse vann da !
Sliter med kanskje en liter vann/farris hver dag og så kommer te og slikt utenom

Og likevel så tisser og tisser jeg. har null selskapsblære, her renner det rett gjennom i dobbel mengde når jeg drikker hehe .

men får prøve å drikke mer, se om vekta begynner å rase nedover. :-)

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 09:52   #36
sjokolademomsen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 81
sjokolademomsen er på en erverdig vei

Sv: Vannspørsmål

Hmm, sånn flaske må eg ha meg

Eg har ei imsdalflaske ståande på puleten min på jobb, og den fyller eg opp med jamne mellomrom i løpet av dagen. Syns det er mykje lettare å få i seg vann på den måten.

__________________


Sankthans mål:
sjokolademomsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 09:53   #37
sjokolademomsen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 81
sjokolademomsen er på en erverdig vei

Sv: Vannspørsmål

Opprinnelig lagt inn av sjokolademomsen, her.

Hmm, sånn flaske må eg ha meg

Eg har ei imsdalflaske ståande på puleten min på jobb, og den fyller eg opp med jamne mellomrom i løpet av dagen. Syns det er mykje lettare å få i seg vann på den måten.

Puleten ja Pulten skulle det self ha stått

__________________


Sankthans mål:
sjokolademomsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 10:06   #38
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Vannspørsmål

Opprinnelig lagt inn av babydoll, her.

Skjønner ikke at dere klarer å drikke så mye vann jeg. Får dere tid til å gjøre noe annet enn å drikke vann og gå på do? Om jeg drikker mye vann blir jeg kvalm, får skulpemage og går på do mange ganger i timen.

Vel... det ville jeg tolket som at det økte vanninntaket "hjalp" oppsamlet vann i kroppen med å komme ut. Det pleier i alle fall å være verst akkurat i perioden man øker, jeg har ikke skvulpemage nå, selv om jeg inntar minst sju liter væske om dagen (hvorav minst tre liter rent vann). Jeg må forsåvidt late vannet ofte, men jeg vil heller dét enn gå rundt og være tørst.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 10:16   #39
Kirsti120
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 29
Kirsti120 er på en erverdig vei

Sv: Vannspørsmål

Her fikk jeg mye god info i alle fall, takk skal dere ha! Jeg har spekulert litt på hvorfor jeg ikke har gått ned noe de fire siste ukene, men tror jeg vet det nå. Jeg har drukket alt for lite vann. Har stort sett bare drukket en liter når jeg har vært på trening. Har vært i ketose hele tiden, og har nok blandet følelsen av å være tørst med den ekle ketose-ånden min.

Nå er det vann, vann, vann som gjelder! Har en stor mugge med sitronvann på kjøkkenbenken hele dagen, og drikkeflaska er med i veska over alt. :-)

Kirsti120 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 18:18   #40
HappyMe
Medlem
 
HappyMe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Skottland
Alder: 34
Innlegg: 91
HappyMe er på en erverdig vei

Sv: Vannspørsmål

Nå skal jeg ikke bli helt panisk her, men det finnes jo også noe som heter vannforgiftning. Altfor mye vann er jo ikke bra det heller. Men tror det er snakk om opp til ti liter her, da. Er vel litt ulikt hva kroppen tåler :-)

__________________
Lever lavkarbolivet som student i Skottland
HappyMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 18:19   #41
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Vannspørsmål

Opprinnelig lagt inn av HappyMe, her.

Nå skal jeg ikke bli helt panisk her, men det finnes jo også noe som heter vannforgiftning. Altfor mye vann er jo ikke bra det heller. Men tror det er snakk om opp til ti liter her, da. Er vel litt ulikt hva kroppen tåler :-)

Jada, men da er det snakk om typ ekstreme mengder på for lite tid. Ti liter spredt jevnt utover hele dagen er innenfor min tåleevne, skjønt det avhenger av at jeg passer på å spise salt også.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 19:00   #42
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vannspørsmål

bare en liten avsporing - når dere er drikker så masse i norge- hvor masse drikker dere da i syden?

har nemlig fått høre at i syden må man drikke så mye som 3-4 liter pga varmen. Og ser jo at mange her allerede drikker så mye. Drikker dere enda meg i syden da?

selv så sliter jeg i syden også med å få i meg nok vann. men jeg går ikke rundt tørst. drikker og drikker, men sliter med å få i meg lunkent vann (skal ikke drikke kaldt i syden får jeg høre).

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 19:03   #43
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vannspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

bare en liten avsporing - når dere er drikker så masse i norge- hvor masse drikker dere da i syden?

har nemlig fått høre at i syden må man drikke så mye som 3-4 liter pga varmen. Og ser jo at mange her allerede drikker så mye. Drikker dere enda meg i syden da?

selv så sliter jeg i syden også med å få i meg nok vann. men jeg går ikke rundt tørst. drikker og drikker, men sliter med å få i meg lunkent vann (skal ikke drikke kaldt i syden får jeg høre).

I syden kjøper jeg 4 liters i butikken og tømmer over på mindre og har i kjøleskap. Drikker like mye hjemme som i syden vanligvis

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 17:28   #44
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Vannspørsmål

Reiser ikke til syden, men da jeg var i et varmere strøk sist drakk jeg hvertfall 3 l om dagen.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 09:29   #45
sjokolademomsen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 81
sjokolademomsen er på en erverdig vei

Sv: Vannspørsmål

Når det gjeld vann og syden, så kjem det vel mykje an på gradene. Alle dei gangane me har vore, har reiseoperatøren opplyst kor mykje veske det er viktig å få i seg. Er visst mykje pr 10grader eller noko, husker ikkje heilt. Prøvde å google det og, men blei ikkje noko klokare.

__________________


Sankthans mål:
sjokolademomsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 11:18   #46
surflover
Medlem
 
surflover sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 282
surflover er en juvelsurflover er en juvelsurflover er en juvel

Sv: Vannspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kan forresten anbefale DISSE flaskene! De er desidert de beste drikkeflaskene!

Jeg fikk en sånn en fra kjæresten min i sommer - jeg hater den og bruker den ikke. Man må jo suge skikkelig for å få ut noe vann! Tungvint.

surflover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysen gikk ikke - nå LAVkarbo Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 08:30   #47
CocoNut
Medlem
 
CocoNut sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Malmö, Sverige
Alder: 48
Innlegg: 133
CocoNut er på en erverdig vei

Sv: Vannspørsmål

Vet dere, dette funket altså. Nå har jeg vært så flink å drikke minst 3 L vann om dagen, og endelig har det løsnet, ned 2 kg fra siste uke Håper dette fortsetter sånn nå.

__________________
Klem fra Coco

CocoNut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 23:40   #48
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vannspørsmål

Flink du er .-)

Jeg MÅ bare bli flinkere med det vannet !!!!!

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 17:05   #49
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vannspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

bare en liten avsporing - når dere er drikker så masse i norge- hvor masse drikker dere da i syden?

har nemlig fått høre at i syden må man drikke så mye som 3-4 liter pga varmen. Og ser jo at mange her allerede drikker så mye. Drikker dere enda meg i syden da?

selv så sliter jeg i syden også med å få i meg nok vann. men jeg går ikke rundt tørst. drikker og drikker, men sliter med å få i meg lunkent vann (skal ikke drikke kaldt i syden får jeg høre).

Hvorfor skal man ikke drikke kaldt vann i syden?? Det er jo det som er godt... Verste som finnes må vel være lunkent vann. :S

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 18:31   #50
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vannspørsmål

Opprinnelig lagt inn av surflover, her.

Jeg fikk en sånn en fra kjæresten min i sommer - jeg hater den og bruker den ikke. Man må jo suge skikkelig for å få ut noe vann! Tungvint.

Trenger ikke suge SÅ kraftig da. Jeg synes disse er kjempekjekke. Og suginga er ikke værre enn med et vanlig sugerør.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no