Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Lørdags-snop

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-06-16, 15:12   #1
Helina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2016
Innlegg: 43
Helina er ny på veien

Lørdags-snop

Hei!
Er du på utkikk etter et sunt tips til helge"goddis"? Da kan jeg foreslå hjemmelaget m&m


http://helina1.blogspot.no/2016/06/m...-lavkarbo.html

Helina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-16, 15:26   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Lørdags-snop :)

Kan du dele oppskriftene her sammen med lenkene? Ingredienser og enkle trinn, mange blogger som blir borte med årene.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 25-06-16, 23:53   #3
Helina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2016
Innlegg: 43
Helina er ny på veien

Sv: Lørdags-snop :)

Opprinnelig lagt inn av Helina, her.

Hei!
Er du på utkikk etter et sunt tips til helge"goddis"? Da kan jeg foreslå hjemmelaget m&m


http://helina1.blogspot.no/2016/06/m...-lavkarbo.html

Du trenger:

100 g mørk sjokolade, 70 % kakao
1 ss kremfløte
2 ss smør/delfiafett
evt litt søtning (anbefaler 1 ts flytende Natreen)

Nøtter, salte eller usaltede - jeg har brukt Macadamia-nøtter for å få den runde formen. De er dessuten meget gode

(Macadamianøtter inneholder opp mot 75% én- og flerumettet fett, altså fett av den sunne typen. De er også rike på kalsium og fiber.)

Smelt sjokoladen i varm fløte og smør. Da varmer du opp fløte og smør til nesten kokepunkt, knekker sjokoladen oppi og lar det ligge i fred under lokk noen minutter. Rør så, og det blander seg fint. Tilsett søtning og nøttene.



Legg så 1 og 1 nøtt på matpapir, jeg fisker dem opp med 2 gafler. Sett dem i kjøleskapet og la sjokoladen stivne. Oppbevares i kjøleskapet Lang holdbarhet!

Helina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-07-16, 13:29   #4
Helina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2016
Innlegg: 43
Helina er ny på veien

Sv: Lørdags-snop :)

Opprinnelig lagt inn av Helina, her.

Hei!
Er du på utkikk etter et sunt tips til helge"goddis"? Da kan jeg foreslå hjemmelaget m&m


http://helina1.blogspot.no/2016/06/m...-lavkarbo.html

Eller noe så enkelt som sjokoladeknekk

https://helina1.blogspot.no/2016/06/...-lavkarbo.html

Sjokoladeknekk:

100 g mørk sjokolade, 70% kakao
1-2 ss kremfløte
1-2 ss smør
1 ts flytende Natreen
2 never med nøtter
Litt kokos til pynt


Smelt sjokoladen i varm fløte og smør. Da varmer du opp fløte og smør til nesten kokepunkt, knekker sjokoladen oppi og lar det ligge i fred under lokk noen minutter. Rør så, og det blander seg fint. Tilsett søtning og nøttene. (Nøttene kan gjerne være hele- de deler seg når du skjærer dem opp)

Hell hele røren ut på matpapir. Strø gjerne over litt hakkede mandler eller kokos. Sett kaldt. Skjær så i passelige biter. Oppbevar dem i kjøleskapet. Jeg oppbevarer dem i en tett matboks. Lang holdbarhet

Helina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-12-16, 16:18   #5
Joika
Medlem
 
Joika sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 217
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lørdags-snop

Jeg fikk et glass med disse til jul: http://lindastuhaug.blogg.no/1394901...ige_brown.html

Seige browniestrøfler (ELSKER DEM)

Seige browniestrøfler
4 store, saftige dadler, ca 80 g uten stein
35 g valgfrie nøtter *
1 ss, 15 g kakao
En klype salt
En skvett vatn
Evt. 15 g valgfri tørrvare *

* Du kan bruke alle typer nøtter, eg har prøvd med valnøtter og cashewnøtter som gir veldig godt resultat. 15 g tørrvare er ikkje nødvendig - men eg måtte prøve det i dagens oppskrift. Då brukte eg proteinpulver i sjokoladesmak, men andre alternativer kan vere PB2 peanøttpulver, kokosmel, peanøttmel, kokos, mandelmel...

Ha alle ingrediensene i en foodprocessor og kjør til en jevn, klumpfri masse. Ikkje bruk for masse vatn, det skal kun vere slik at kulene akkurat kan formes. Rull til kuler - og evt. i kakao, hakka nøtter, smelta sjokolade, kokos - før du setter dei i fryseren. La dei stå en times tid før servering, så dei får sette seg skikkelig og få en god konsistens. Oppbevar i frys eller kjøleskap, dei kan stå fleire dager.

__________________
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19357
Min gamle journal....
Joika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Joikaboller Svar med sitat
Gammel 28-12-16, 12:45   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lørdags-snop

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

4 store, saftige dadler, ca 80 g uten stein

Dadler er ikke lavkarbo

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Din beste lørdags-oppskrift! Veronicakar Spørsmål om matvarer og oppskrifter 12 20-08-13 19:37
"Snop" og snop vi kan spise? FrkMarge Spørsmål og svar 3 26-06-11 23:52
Snop Ronnydon Ketolysekuren 29 18-10-09 02:17
Snop Maritassn Lavkarbo generelt 19 09-10-09 22:58
trenger forslag til lørdags/dagens kveldsmat ... cilemora Ketolysekuren 3 01-09-07 21:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no