Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Regne ut karboinnhold

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-11, 00:25   #76
mega
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: trondheim
Innlegg: 22
mega er på en erverdig vei

Sv: Regne ut karboinnhold

Opprinnelig lagt inn av sitv, her.

Noen som kan si meg hvordan de 1300 g kommer frem i dette eksemplet.Jeg sliter med å regne ut karber ,men prøver å lære med det.


Ja hvis du skal spise 1300g er visst ikke noe læreremne jeg...

__________________
mega er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 08:18   #77
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Regne ut karboinnhold

jeg bruker denne linken.
det er en karbohydrat kalkulator.


http://www.matoppskrift.no/sider/karbo.asp?ID=B

  Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 11:58   #78
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Regne ut karboinnhold

Opprinnelig lagt inn av mega, her.

Eller... antall karber(per 100g, som er oppgitt) /dele på 100 *gange med antall gram du skal spise -da får man svaret rett ut og for meg som ikke er et mattegeni , så slipper jeg å tulle med alle kommaene

Feks brokkoli:

3.1/100*150=4.65

med forklaring:
3.1(innhold pr 100g) / 100g * med det du skal spise i gram=antall karber

var det greit forklart?

eller: innhold pr 100gr * det som skal spises i gram / 100 = gr karb på det hele

feks Kremfløte= 2,9 (karb pr 100gr.) *200gr (fløten vi bruker) / (delt på) 100 = 5,8karber.
syns jeg var lettest for meg men godt man kan gjøre ting forskjellig, og likevel få samme svar

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 19:02   #79
Leoline
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 38
Innlegg: 64
Leoline er på en erverdig vei

Sv: Regne ut karboinnhold

Jeg skjønner ikke meg på dette...kan noen hjelpe meg, er ny på dette

Står dette på en pk jeg leser på: Næringsindhold per 40 gr (25 bamser): kalorier 70, fedt 0 gr, kolesterol 0 mg, kulhydrater 28 gr, heraf effektive 1 gr, kostfibre 9 gr, sukker 0 gr, sukkeralkohol (Splenda) 18 gr, protein 2 gr.

Eller denne :Næringsindhold per servering 40 gr 35 styk: 80 kalorier, 0 gr fedt, 0 g natrium, 0 mg kolesterol, 37 gr kulhydrater heraf 5 gr effektive kulhydrater, 8 gr kostfibre, 0 gr sukker, 24 gr Splenda, 0 gr protein.


Hvor mange karbo blir det da pr 40 gr??
Må lære meg dette, men for meg er det vanskelig!
Hvordan regnes dette?

__________________





Always remember : You shine!!
Leoline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver ketolyse.....;) Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 11:06   #80
CathM
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 1
CathM er på en erverdig vei

Sv: Regne ut karboinnhold

Kan noen hjelpe meg å regne ut karboinnholdet i disse knekkebrødene... hadde vært så lettvint hvis de gikk ann å spise og opprettholde ketosen.

200g solsikkekjerner
50 g linfrø
50 g sesamfrø
50 g kriskakli
2 ss fiberhusk
1/2 ts salt
litt søtt (splenda)
5 dl vann

På forhånd takk :-)

CathM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 13:16   #81
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Regne ut karboinnhold

Jeg er så dum når det gjelder dette... Får det ikke inn i huet:/

Men når det står karbohydrat 29 gram , hvorav sukkerarter 1 gram
Skal jeg da regne 29 eller 1 gram?
Har jeg forstått det riktig at det blir 29 gram, så lenge det ikke er oppgitt noen sukkeralkoholer?

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 16:06   #82
fett-nok
Medlem
 
fett-nok sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 51
Innlegg: 211
fett-nok har en fantastisk aura rundt segfett-nok har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Regne ut karboinnhold

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Jeg er så dum når det gjelder dette... Får det ikke inn i huet:/

Men når det står karbohydrat 29 gram , hvorav sukkerarter 1 gram
Skal jeg da regne 29 eller 1 gram?
Har jeg forstått det riktig at det blir 29 gram, så lenge det ikke er oppgitt noen sukkeralkoholer?

Du har forstått det helt riktig. Sukkerarter skal ikke trekkes fra

__________________


fett-nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:) Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 16:30   #83
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Regne ut karboinnhold

Du verden! Jeg kommer meg

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 19:02   #84
fett-nok
Medlem
 
fett-nok sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 51
Innlegg: 211
fett-nok har en fantastisk aura rundt segfett-nok har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Regne ut karboinnhold

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Du verden! Jeg kommer meg


__________________


fett-nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:) Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 12:17   #85
Heididos
Juniormedlem
 
Heididos sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Langt inni en nydelig dal :)
Alder: 32
Innlegg: 16
Heididos er på en erverdig vei
Smile

Sv: Regne ut karboinnhold

Opprinnelig lagt inn av Leoline, her.

Jeg skjønner ikke meg på dette...kan noen hjelpe meg, er ny på dette

Står dette på en pk jeg leser på: Næringsindhold per 40 gr (25 bamser): kalorier 70, fedt 0 gr, kolesterol 0 mg, kulhydrater 28 gr, heraf effektive 1 gr, kostfibre 9 gr, sukker 0 gr, sukkeralkohol (Splenda) 18 gr, protein 2 gr.

Eller denne :Næringsindhold per servering 40 gr 35 styk: 80 kalorier, 0 gr fedt, 0 g natrium, 0 mg kolesterol, 37 gr kulhydrater heraf 5 gr effektive kulhydrater, 8 gr kostfibre, 0 gr sukker, 24 gr Splenda, 0 gr protein.


Hvor mange karbo blir det da pr 40 gr??
Må lære meg dette, men for meg er det vanskelig!
Hvordan regnes dette?

Nr 1.
Du kan trekke fra 18g sukkaralkoholer da disse ikke påvirker blodsukkeret, det blir da i steden 10g kh per 40g, og hvis du da tar 10/40 så får du 0,25 og da ganger du det med 25 (bamser) som blir 6,25, dvs. 6,25 gr per pakke, som igjen blir 0,25 g per bjørn

Nr 2.
37- 24 (splenda) = 13g, 13/40g= 0,32 *35stk=11,3, 11,3/35 stk= 0,3kh per stk

Var dette forståelig??

__________________
Heididos
Ingenting er umulig- det umulige tar bare litt lengre tid!


Heididos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 12:24   #86
Heididos
Juniormedlem
 
Heididos sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Langt inni en nydelig dal :)
Alder: 32
Innlegg: 16
Heididos er på en erverdig vei

Sv: Regne ut karboinnhold

Opprinnelig lagt inn av CathM, her.

Kan noen hjelpe meg å regne ut karboinnholdet i disse knekkebrødene... hadde vært så lettvint hvis de gikk ann å spise og opprettholde ketosen.

200g solsikkekjerner
50 g linfrø
50 g sesamfrø
50 g kriskakli
2 ss fiberhusk
1/2 ts salt
litt søtt (splenda)
5 dl vann

På forhånd takk :-)

200g kjerner= 14,4g kh
50g linfrø= 0g kh
50g sesamfrø= 5,6gkh
50g kruskakli= 4,5g kh
2ss fiberhusk= 0g kh
salt= 0g kh

Totalt er det da 24,5 g karber i hele knekkebrødoppskriften

Slik jeg renger ut karber i ting er på min måte:

F.eks i kruskakli er det 9g kh per 100g, og jeg vil bruke 37g av den, da blir regnestykket slik:

9 delt på 100= 0,09
0,09 ganger med mengden du skal bruke, som her er 37= 3,33, da blir det altså 3,33 g kh i denne mengden..skjønner?? er litt dårlig med forklaring :P

__________________
Heididos
Ingenting er umulig- det umulige tar bare litt lengre tid!


Heididos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 17:00   #87
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 62
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Regne ut karboinnhold

Men vi skal da vel ikke regne med kostfibrene?

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 17:02   #88
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Regne ut karboinnhold

Kostfiber er allerede trukket fra norske varer ( og europeiske) ( EU regel)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 17:13   #89
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 62
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Regne ut karboinnhold

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Kostfiber er allerede trukket fra norske varer ( og europeiske) ( EU regel)

Men der står jo kostfiber i det hun listet opp, da kan de jo ikke være trukket fra.....

Opprinnelig lagt inn av Leoline, her.

Jeg skjønner ikke meg på dette...kan noen hjelpe meg, er ny på dette

Står dette på en pk jeg leser på: Næringsindhold per 40 gr (25 bamser): kalorier 70, fedt 0 gr, kolesterol 0 mg, kulhydrater 28 gr, heraf effektive 1 gr, kostfibre 9 gr, sukker 0 gr, sukkeralkohol (Splenda) 18 gr, protein 2 gr.

Eller denne :Næringsindhold per servering 40 gr 35 styk: 80 kalorier, 0 gr fedt, 0 g natrium, 0 mg kolesterol, 37 gr kulhydrater heraf 5 gr effektive kulhydrater, 8 gr kostfibre, 0 gr sukker, 24 gr Splenda, 0 gr protein.


Hvor mange karbo blir det da pr 40 gr??
Må lære meg dette, men for meg er det vanskelig!
Hvordan regnes dette?

Se her over....

Da bør det jo være igjen bare bittelitt av enten stivelse eller glucose/fruktose som de kaller for effektive kullhydrater....Ser at der står 0 av sukker så da er vel resten av kullhydratene stivelse da eller?

__________________



Sist redigert av Bestemamma : 24-10-11 kl 17:20.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 12:37   #90
ABELLA
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 9
ABELLA er på en erverdig vei
Talking

Sv:Ny lavkarbo fan

Jeg har holdt på med lavkarbo diett i 4 uker nå!! Har gått ned 2 kg på 3 uker. Men i dag da jeg veiet meg ble jeg skuffet. Vekten viser at jeg har gått opp 800g den siste uken! Har ikke spist mer enn vanlig, jeg holder meg på ca 40 karboes om dagen!! Er det noen som kan forklare meg hvorfor dette har skjedd??:

ABELLA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo diett Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 12:28   #91
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Regne ut karboinnhold

Mest sannsynlig vannbinding, dette går gjerne litt opp og ned. Vei deg igjen om et par-tre dager, så har det kanskje endret seg igjen. Det er naturlig å gå opp litt innimellom, så lenge trenden over tid er nedadgående så gjør man stort sett det rette...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 18:37   #92
IAlexandra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Drammen
Innlegg: 15
IAlexandra er på en erverdig vei

Sv: Regne ut karboinnhold

Jeg lurer på en ting, jeg lagde idag tacopannekaker, ble til sammen 9 fylte pannekaker, og tilsammen 55 karbohydrater, hvis jeg spiser bare 2 av dem, da har jeg fått i meg ca 13 karbohydrater, stemmer dette..?

IAlexandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 18:42   #93
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Regne ut karboinnhold

Helt riktig

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 18:47   #94
IAlexandra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Drammen
Innlegg: 15
IAlexandra er på en erverdig vei

Sv: Regne ut karboinnhold

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Helt riktig


Supert! Tusen takk for svaret!

IAlexandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 21:30   #95
Halden2010
Nytt Medlem
 
Halden2010 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 4
Halden2010 er på en erverdig vei

Sv: Regne ut karboinnhold

Hmm.. Dette virker vanskelig.. Har bare tenkt at jeg skal spise mindre karb, altå jeg regner ikke noe fra eller til på det jeg leser av innhold i produkter. For det er vel ikke noe å legge til hvertfall, bare evt trekke fra?

Men, spiser vel etter min "utregning" sånn alt fra 25-50/60 karb per dag, er dette altfor mye tro?

Har ikke kommet ordentlig igang enda vil jeg tro, er på dag 4, og har mistet 2,5 kg vann. (vann er vel det første som ryker)

Forvirret i denne lavkarbojungelen jeg

__________________
Halden2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Lavkarbo uten for mye fett Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 17:55   #96
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Regne ut karboinnhold

Opprinnelig lagt inn av Halden2010, her.

Hmm.. Dette virker vanskelig.. Har bare tenkt at jeg skal spise mindre karb, altå jeg regner ikke noe fra eller til på det jeg leser av innhold i produkter. For det er vel ikke noe å legge til hvertfall, bare evt trekke fra?

Men, spiser vel etter min "utregning" sånn alt fra 25-50/60 karb per dag, er dette altfor mye tro?

Har ikke kommet ordentlig igang enda vil jeg tro, er på dag 4, og har mistet 2,5 kg vann. (vann er vel det første som ryker)

Forvirret i denne lavkarbojungelen jeg

25-60 g karbo om dagen er ikke mye, det er innenfor Lutz sin "grense" for når man bør begynne å redusere på fettet. (72g)
Pass på å spise nok grønnsaker (hovedkarbokilde), fett (hovedenergi) og proteiner (fisk, egg og kjøtt)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 20:44   #97
KristineR-S
Juniormedlem
 
KristineR-S sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Fetsund
Alder: 43
Innlegg: 28
KristineR-S er på en erverdig vei

Sv: Regne ut karboinnhold

Hmm, trenger litt hjelp til dette jeg også.
Jeg bruker diett.no og skriver opp alt jeg spiser. Problemet er når jeg lager en stor posjon thaisuppe, som jeg gjorde i dag.. Hvordan skal jeg regne da?
Jeg har skrevet opp alt jeg har brukt og hvor mye det veier.
Tilsammen veier alle ingrediensene 2230g. I hele suppa er det 44.39 g karb.
Jeg spiser 400g suppe.. Hvordan regner jeg ut hvor mye karb det er i 100g suppe?

Håper noen kan hjelpe meg her..

__________________


KristineR-S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-ren mat-paleo Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 20:49   #98
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Regne ut karboinnhold

Opprinnelig lagt inn av KristineR-S, her.

Hmm, trenger litt hjelp til dette jeg også.
Jeg bruker diett.no og skriver opp alt jeg spiser. Problemet er når jeg lager en stor posjon thaisuppe, som jeg gjorde i dag.. Hvordan skal jeg regne da?
Jeg har skrevet opp alt jeg har brukt og hvor mye det veier.
Tilsammen veier alle ingrediensene 2230g. I hele suppa er det 44.39 g karb.
Jeg spiser 400g suppe.. Hvordan regner jeg ut hvor mye karb det er i 100g suppe?

Håper noen kan hjelpe meg her..

44,39 delt på alle grammene 2230 og så gange svaret med 100 eller 400

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 20:58   #99
KristineR-S
Juniormedlem
 
KristineR-S sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Fetsund
Alder: 43
Innlegg: 28
KristineR-S er på en erverdig vei

Sv: Regne ut karboinnhold

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

44,39 delt på alle grammene 2230 og så gange svaret med 100 eller 400

Tusen takk for raskt svar :-)

Kanskje du kan hjelpe meg med en annen ting også da.
Jeg prøver å bruke diett.no for å registrere det jeg spiser, da vekten min stod stille veldig lenge.
Hvordan skal jeg nå legge inn denne ene skåler med middag, hvor mange deler av hele middagen har jeg spist når jeg har spist 400 gram? Jeg må jo dele alle ingrediensene på noe for å få riktig mengde på min porsjon..
Er ikke spesielt god i matte skjønner du... Hehe..

Håper du forstod hva jeg mente..

__________________


KristineR-S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-ren mat-paleo Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 21:37   #100
KristineR-S
Juniormedlem
 
KristineR-S sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Fetsund
Alder: 43
Innlegg: 28
KristineR-S er på en erverdig vei

Sv: Regne ut karboinnhold

Tror jeg skjønte det.. Jeg delte 2230g på 400g, da fikk jeg 5,6, som blir antall deler suppe av 400g? Så delte jeg alle ingrediensene på 5,6 og summen av det er vel den delen av suppa jeg spiste?
F,eks så var det 141g championg / 5,6 = 25,17
Så i min skål suppe på var det 25,17g championg?

Blir jo ikke helt riktig uansett da, for det er jo aldri like mye av hver ingrediens i en tallerken.. Men kan vel ikke gjøre det på noe annen måte vel?

Eller er jeg helt på jordet?? Er det noen som vet om en enklere måte å legge inn dette matstyret på, for hvis jeg må regne sånn her hver gang jeg har lagd middag, så kommer jo ikke til å gjøre annet.. Hehe.. Jeg får ikke brukt mat på data da jeg har IPad..

__________________


KristineR-S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-ren mat-paleo Svar med sitat
Svar

Emneord
karbohydrater, regne, utregning


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor ulikt karboinnhold i flytende Natreen og pulver Natreen? RAGNA Lavkarbo generelt 6 23-05-11 22:37
Hvordan regne ut karbohydrater monki Ketolysekuren 2 25-03-07 16:10
karboinnhold i rødløk matgal Lavkarbo generelt 5 16-04-05 22:41
Samme vare - ulikt karboinnhold??? RAGNA Lavkarbo generelt 3 15-04-05 10:58
Forskjellig karboinnhold i like varer Solros Lavkarbo generelt 5 28-03-05 22:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no