Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

PSMF kombinert med Ketolysekuren?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-10, 21:42   #1
ketolysebloggen.blogg.no
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 25
ketolysebloggen.blogg.no er på en erverdig vei

PSMF kombinert med Ketolysekuren?

Hei!

Er det noen som har erfaringer med å kombinere PSMF med ketolysekuren? Tenker typ 4 uker ketolysekur, 1 uke PSMF, 4 uke ketolysekur, 1 uke PSMF and so on?

Har ikke gått ned noe særlig enda (dvs 1 kg), etter snart 4 uker på ketolysekuren. Nå skal sant sies at jeg har prøvd lenge å gå ned i vekt før jeg begynte på ketolysekuren også, med både trening og kosthold, så jeg antar jeg har havnet på en "trivselsvekt" der vekta mi har bestemt seg for å stoppe opp og bli

Kanskje PSMF kan hjelpe meg gjennom "barrieren"?

ketolysebloggen.blogg.no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 21:46   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: PSMF kombinert med Ketolysekuren?

Tror ikke det er så ille mange her inne som har prøvd PSMF i det hele tatt. Må vel i tilfelle være Lone, men hun kjenner du vel fra bloggverdnen..
Hvis ikke så er adressen til bloggen hennes her.

PSMF er nok litt uglesett her og litt mer akseptert på diverse treningsforum.. Men der tviler jeg på at de kombinerer den med ketolyse.

Også har Ida Vaag kjørt en runde med PSMF sammen med Ketolysekuren, i løpet av de siste ukene.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 21:54   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: PSMF kombinert med Ketolysekuren?

Er det noen som vet om PSMF har noe med Kimkins å gjøre?
Linken er verdt å lese for dere som tenker på dette. Unngå SNATT!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 21:56   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: PSMF kombinert med Ketolysekuren?

Det ligner vel litt på Kimkins

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 21:57   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: PSMF kombinert med Ketolysekuren?

Eller egentlig ganske mye
Men tror ikke de har noe med hverandre å gjøre sånn ellers.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:19   #6
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: PSMF kombinert med Ketolysekuren?

hva er PSMF for noe?

ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:23   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: PSMF kombinert med Ketolysekuren?

Google is your friend

Såkalt "ekstremdiett" som går ut på å helst spise minst mulig karbohydrater, 10 gram fett + selolje/fiskeolje også proteininntak som tilsvarer kroppsvekt x 2.5 pr dag.
Anbefales bare å gå på i maks 10 dager av gangen..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 16:08   #8
ketolysebloggen.blogg.no
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 25
ketolysebloggen.blogg.no er på en erverdig vei

Sv: PSMF kombinert med Ketolysekuren?

Tusen takk for svar, Nellie!

Ja, har sett at de går på det. Har sett at du er begynt du også Mandag begynner jeg, og tar en uke på PSMF

Har du gått ned noe etter du begynte på PSMF?

ketolysebloggen.blogg.no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 16:11   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: PSMF kombinert med Ketolysekuren?

Jeg prøvde, men synes det var såååå kjedelig at jeg ikke kommer til å gjøre det igjen. Mat er liksom til for å nytes, ikke til for at man skal kjede seg ihjel. (vet mange er veldig uenig med meg der, men. Liker mat jeg..)
Men det var veldig effektivt. Gikk ned 3 kilo på ca ei uke.
Dette var ganske nyoppgåtte kilo da, men

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 16:15   #10
ketolysebloggen.blogg.no
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 25
ketolysebloggen.blogg.no er på en erverdig vei

Sv: PSMF kombinert med Ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg prøvde, men synes det var såååå kjedelig at jeg ikke kommer til å gjøre det igjen. Mat er liksom til for å nytes, ikke til for at man skal kjede seg ihjel. (vet mange er veldig uenig med meg der, men. Liker mat jeg..)
Men det var veldig effektivt. Gikk ned 3 kilo på ca ei uke.
Dette var ganske nyoppgåtte kilo da, men

Aah, okey. Ja, tenker det er en ganske kjedelig kur. Men går jeg ned, så holder jeg mer enn gjerne ut en uke i slengen! Vet du hvor lenge man må/bør ha pause mellom to PSMF-økter?

3 kg på ei uke er jo kanonbra! Men nyoppgåtte kilo er vel gjerne lettere å få av enn kilo som har ligget der i maange år

ketolysebloggen.blogg.no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 16:17   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: PSMF kombinert med Ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av ketolysebloggen.blogg.no, her.

Aah, okey. Ja, tenker det er en ganske kjedelig kur. Men går jeg ned, så holder jeg mer enn gjerne ut en uke i slengen! Vet du hvor lenge man må/bør ha pause mellom to PSMF-økter?

3 kg på ei uke er jo kanonbra! Men nyoppgåtte kilo er vel gjerne lettere å få av enn kilo som har ligget der i maange år

Det er de, uten tvil

Du veier ganske lite, gjør du ikke? I så tilfelle ville jeg ikke holdt på i mer enn ei uke av gangen og spist godt imellom periodene. Egentlig så ville jeg ikke gått i gang med noe PSMF greier i det hele tatt om jeg var normalvektig.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 16:24   #12
ketolysebloggen.blogg.no
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 25
ketolysebloggen.blogg.no er på en erverdig vei

Sv: PSMF kombinert med Ketolysekuren?

Ganske lite og ganske lite, spørs jo helt hvordan man ser på det Er ca 62, +/-. Målet er å komme ned i 50 Så jeg synes ikke det er ganske lite, men overvektig er jeg jo egentlig ikke.

Men ketolysekuren virket ikke noe særlig på meg da.. Kanskje jeg burde gi det litt mer tid, jeg vet ikke. Jeg opplever at de fleste har mest vektnedgang første mnd, men jeg har jo bare hatt 1 kg hittil, og de siste ukene har det stått helt stilt. Så jeg vet ikke om det kanskje har gått mot sin hensikt siden jeg egentlig er normalvektig? Selv om jeg har mer enn 10 kg jeg vil ned..

Hvorfor ville ikke du prøvd PSMF? Har du noen andre gode tips?

ketolysebloggen.blogg.no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 16:34   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: PSMF kombinert med Ketolysekuren?

Synes ikke noe om ekstremkurer på folk som er normalvektige.. Folk må jo gjøre som de vil da selvfølgelig
Har du prøvd å kontrollere inntaket på ketolyse da? *banneikirken* Få et visst pekepinn på hvor mye du spiser.. Eller lite

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:11   #14
ketolysebloggen.blogg.no
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 25
ketolysebloggen.blogg.no er på en erverdig vei

Sv: PSMF kombinert med Ketolysekuren?

Jeg trener litt, så protein-inntaket mitt ligger på ca 90-120 gr per dag. Ligger rundt 1200-1500 kcal per dag, og ca 7-8 gr karbo.

Men jeg tenker at det eneste jeg kan droppe er fettet, og da er det jo bare kjøtt og grønt igjen. Så da kan jeg jo like godt prøve meg på PSMF Er jo ikke sikkert jeg går ned med det heller.. men tenker det er verdt etter forsøk ! Taper jo ingenting på å prøve

ketolysebloggen.blogg.no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 18:31   #15
loone
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Hadeland
Alder: 34
Innlegg: 561
loone har en fantastisk aura rundt segloone har en fantastisk aura rundt seg

Sv: PSMF kombinert med Ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Er det noen som vet om PSMF har noe med Kimkins å gjøre?
Linken er verdt å lese for dere som tenker på dette. Unngå SNATT!

PSMF har ingen tilknytning til kimkins, selvom prinsippene kan være like. Kimkins er jo en kostholdsendring mens psmf er en kortvarig "crash-diet" med oppkarbingsmåltider og lange pauser (om man følger dietten slavisk).
PSMF er hyppig brukt (under forskjellige navn vell og merke) av bodybuildere før de stiller på konkurranse, i alle fall i det store utland. PSMF er veldig effektiv når det gjelder å fjerne underhudsfettet. Så bb bruker kuren for å få enda mer fremtredende muskler.

__________________
Gamlebloggen

Start dato: 12.05.16


loone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 14:33   #16
Cheyla
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 96
Cheyla er på en erverdig vei

Sv: PSMF kombinert med Ketolysekuren?

Hei
Jeg prøver meg på PSMF nå (eller dvs, etter beste evne). Leste linkene i denne tråden, og de var til stor hjelp! Men om noen andre har tips til hvor det finnes mer info om PSMF tar jeg imot det med stor takk

Så at det stod at en maks skulle ha 10 g fett per dag, og sliter veldig med å holde meg under det. Til og med magert kjøtt har jo 1-2 g fett per 100 g.

Men, virker som det fungerer da... Synes buksa sitter litt løsere. På torsdag har jeg holdt på en uke (og da er det slutt), så spent på å se om det fungerer! Prøver å ikke veie meg før den tid.

Cheyla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 12:20   #17
jada_klue
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 23
jada_klue er på en erverdig vei

Sv: PSMF kombinert med Ketolysekuren?

Hei.. Vet at denne tråden er gammel, men lurer veldig på hvordan det gikk med dere, jeg...!? Hvor mye gikk dere ned, gikk dere opp igjen noe, og hvor lenge holdt dere på? Er på min første dag i dag, og er veldig spent, men føler jeg fomler litt i blinde.

jada_klue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 12:45   #18
ylvavly91
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Ytre Namdal
Alder: 32
Innlegg: 19
ylvavly91 er på en erverdig vei

Sv: PSMF kombinert med Ketolysekuren?

JEg lurer også på hvordan det gikk med dere?
Vurderer og begynne på PSMF jeg også.

__________________
Please god make me thin, and if you can't, make my friends fat!
ylvavly91 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 18:59   #19
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: PSMF kombinert med Ketolysekuren?

jeg og skal prøve meg på dette nå. begynner på mandag! har gått ned 8,5 kg på ketolyse hittill, men pgr av gallestensanfallet vil jeg ta en sjanse.. jeg har gått opp en del denne uka på generell lavkarbo, så skal ta meg en uke psmf for å få bort dette.

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 19:29   #20
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: PSMF kombinert med Ketolysekuren?

Det må da være lettere å spise en blanding av disse daglig: medium med fett, lite karbo(kun fra grønnsaker) og litt mer protein enn på ketolyse?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 19:31   #21
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: PSMF kombinert med Ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Det må da være lettere å spise en blanding av disse daglig: medium med fett, lite karbo(kun fra grønnsaker) og litt mer protein enn på ketolyse?

Eller følge èn kur så man vet hva man har å forholde seg til?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 19:40   #22
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: PSMF kombinert med Ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Eller følge èn kur så man vet hva man har å forholde seg til?

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 20:11   #23
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: PSMF kombinert med Ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Det må da være lettere å spise en blanding av disse daglig: medium med fett, lite karbo(kun fra grønnsaker) og litt mer protein enn på ketolyse?

Brum....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 20:12   #24
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: PSMF kombinert med Ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av malleleo, her.

jeg og skal prøve meg på dette nå. begynner på mandag! har gått ned 8,5 kg på ketolyse hittill, men pgr av gallestensanfallet vil jeg ta en sjanse.. jeg har gått opp en del denne uka på generell lavkarbo, så skal ta meg en uke psmf for å få bort dette.

Gått opp endel?? I løpet av en uke??? Grunnet gallesten?? Da er det neppe fett...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 21:03   #25
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: PSMF kombinert med Ketolysekuren?

er kanskje ikke fett, men så demotiverende at jeg har nettopp sprukket til gangs.. siden jeg er livredd fett etter anfallet(tirsdag)...

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken effekt har du hatt av lavkarbo kombinert med metformin? Photobscura Stoffskifte / hormonproblemer 78 23-04-13 21:05
Reductil kombinert med ketolyse Linda63mod Generell diskusjon 24 12-06-09 14:30
Ny på ketolysekuren Hapylady Spørsmål og svar 11 27-04-09 15:08
Noen som har erfaring med Skaldeman kombinert med trening? Lars Spis deg ned i vekt med Skaldeman 12 22-11-07 15:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no