Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-09-07, 14:27   #101
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

:rivermegihåret: Så hadde jeg bare 50 gr. linfrø igjen. Har ei hel bøtte med sesamfrø, men linfrøboksen var jo nesten tom... er visst ikke meninga at jeg skal få laget dette brødet...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 16:48   #102
SkinnyToBe
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 72
SkinnyToBe er ny på veien

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Nå har jeg bakt brødet. Det var kjempegodt!
Saftig og godt, og med nyyyyydelig smak.
Dette blir fast frokostbrød nå ja.

__________________

SkinnyToBe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt ettet Lindberg. Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 10:44   #103
linnipinni
Juniormedlem
 
linnipinni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 34
Innlegg: 47
linnipinni har en fantastisk aura rundt seglinnipinni har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Opprinnelig lagt inn av KrissiFontaine, her.

Da har jeg bakt dette brødet igjen i dag, med en liten endring:

7 egg - 350 gr = 3,6 kb
1 boks cc = 4,5 kb
100 gr Ketolyse bakemix = 8 kb
100 gr sesam = 4,5 kb
200 gr linfrø
1/2 dl olje
1 ts salt

Brødet hevet mye mer enn første gang jeg bakte det. Denne gangen kjørte jeg egg, cc og olje skikkelig med stavmikser før jeg blandet inn tørrvarene. Så byttet jeg ut kruskaklien med bakemixen.

Brødet er akkurat tatt ut av ovnen, ble fast og fint og smakte kjempegodt! Måtte ha en varm skive med meirismør på!!
Ble 1 kg tungt, og tilsammen 20,6 kb for hele brødet!

Krissi

Jeg gjorde det samme som deg siden jeg hadde bakemixen tilgjenglig. Og brødet ble godt Nå er jo dette det første brødet jeg prøver meg på da, så vet jo ikke hvordan andre lavkarbobrød smaker. Men koser meg med det her! Begynte å bake midt på natta faktisk :P Fordi jeg så gjerne ville ha brødmat til frokost. Så nå har det blitt salami og majones<3 Kjempe deilig å kunne kose seg med det uten å få dårlig samvittighet! Takk, Lollypop og Krissi

linnipinni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 19:00   #104
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Beklager at jeg ikke gjorde det før (viste ikke at det gikk ann), men nå er hovedinnlegget redigert slik at de to tingene som manglet kar kommet på plass.

Enjoy!!! :-)

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 19:25   #105
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Oi, oi!! Jeg er som sagt i bakemodus for tiden, og jobber videre med det gode grunnlaget Lollypop har laget i dette brødet....

Dagens oppskrift ble:

1 boks cc - 4,5 kb
7 egg - 3,6 kb
0,5 dl olje (jeg bruker MCT)
100 gr sesamfrø - 4,5 kb
100 gr valnøtter - 6,2 kb
200 gr linfrø
1 ts salt

Jeg kjørte først egg/cc/olje/salt godt sammen med stavmikser.
Valnøttene knuste jeg i ei kaffekvern. Det samme gjorde jeg med sesamfrøene.
Blandet de knuste valnøttene og sesamfrøene sammen med egg/cc/olje/salt med stavmikser. Kjørte en god stund for å få knust resten av valnøttene som ikke var helt pulverisert og for å få blandet at godt sammen.
Toppet alt med linfrø som jeg blandet godt inn (brukte gaffel).

Helte det i brødform og stekte som vanlig.

NAM-NAM!!! Dette brødet ble saftigere, men fast og fint likevel. Bare "vanlige" ingredienser og enda mindre karber!
Brødet ble ca. 970 gram tungt, og bare 18,8 karber tilsammen. Me like!!!

Jeg har brødformer som er belagt med ett eller annet belegg som gjør at jeg ikke har noen problemer med å få brødene ut. De skvetter ut så snart jeg tipper forma. Veldig praktisk.

Krissi

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 19:47   #106
SkinnyToBe
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 72
SkinnyToBe er ny på veien

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Det er da mye MER karber.
Lollypop-oppskriften er nesten 2000 gram...

__________________

SkinnyToBe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt ettet Lindberg. Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 20:19   #107
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Ja, du har rett i det - siden brødene mine (med bakemix = 1000 gr, valnøtter = 970 gr) er lettere.

Men jeg har brukt samme forma til alle, og får et brød som gir meg ca. 15 skiver. Det siste brødet vil da gi ca. 1,2 kb pr brødskive (hver skive i overkant av 50 gr).

Det synes jeg er helt OK.

Tillegg: Dessuten blir det ekstra fett fra valnøttene... sammen med MCT olja... og det er jo fint!

__________________
Mine Tanita-tall



Sist redigert av KrissiFontaine : 24-09-07 kl 21:45.
KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:43   #108
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Legg gjerne til i hovedinnlegget at man må bruke papir i formene også. Det er veldig surt når man glemmer det, nemlig.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 22:25   #109
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Jeg brukte ikke papir sist da. Men det kommer nok litt ann på forma. Jeg legger det inn for sikkerhets skyld.

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 11:35   #110
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Hei. Har akkurat lagt linfrø i vann for å prøve Lollypop-brødet. Men så har jeg Axa go green linfrø og på esken står det anbefalt døgndose på 1-2 ss linfrø og at det ikke er bra å spise store mengder. I dette brødet er det jo veldig mye linfrø..... Er det noen som vet noe om dette????

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 11:56   #111
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Fikk omsider bakt brødet, men jeg synes det ble FOR saftig, kjennes nesten uferdig ut, men det er ikke det.Så neste gang tror jeg jeg skal prøve uten å bløtlegge frøene...
Men ellers smakte det greit med ei skive brød med pålegg og jeg føler ikke at jeg gjør noe galt i forholdt til å spise annen mat enn ungene, for det har jeg sklitt endel med, at dette er mammas mat liksom... Ofte vil de ha det jeg spiser, typisk...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 15:00   #112
*Mette*
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 99
*Mette* er på en erverdig vei

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 3 g karbo per 100 g!

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Er nå født. Hehe. Jeg tok utgangspunkt i det nabobrødet og bearbeidet det en del. Fjernet noe, og la til noe.
Dette er et brød som ikke inneholder de spesialingrediensene som er dyre/vanskelige å få tak i.
Bare vanlig matbutikkingredienser. Billig og bra.
Brødet henger godt sammen, og smaker supert.
Det ser ut, kjennes og smaker som vanlig grøvbrød.

Lollypops Ketolysegrøvbrød:

3 dl (en boks) Cottage Cheese
7 egg
œ ts salt
100 g kruskakli
100 g sesamfrø
200 g linfrø
1/2 dl matolje

Linfrøene legges i bløt i 2-3 timer. Avrennes godt i sikt. Skyll gjerne frøene i sikta mens du rører rundt for å "vaske bort" litt av guggen.

Ta egg og CC i en bolle, og mos det mes stavmikser, kjøkkenmaskin el.l.
Bland så alle ingrediensene godt, og hell dem i brødform(er).
Brødet hever bittelitt, men ikke mye.

Må stekes leeeenge. Ca to timer på 190 grader.
Når brødet er ferdigstekt må det legges til avkjøling på rist over natten (hele dagen om du steker det på morgenen).
Det ikke får avkjøles luftig/stekes lenge nok blir det lett klissete.
Husk å smør forma godt, eller med fordel bruke bakepapir i forma.


HERLIG brød. Faller ikke sammen når det er avkjølt heller.
Det inneholder i underkant av 3 g karbo g karbo per 100 gram, litt avhengig av merket på ingrediensene, så man kan tillate seg å spise litt av det også. Jeg vil gjerne høre hva dere syns. :-)

da skal jeg ENDELIG få prøvd meg på oppskrifta de Lollypopp, men siden jeg har bakemixen i hus så tar jeg å bytter ut kruskaklien ut med den... Har lagt linfrøene i vann nå så om et par timer er jeg klar Gleder meg!!!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wVVl4aF/]


Start: 17.09.2007
Dagbok: Min kamp mot kiloene...
*Mette* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 17:19   #113
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Nå er Lollypop-brødet mitt ferdig. Var greit men syntes ikke det var så innmari godt. Tror jeg skal prøve med på ziggylappene neste gang

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 17:56   #114
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Opprinnelig lagt inn av Fnutte, her.

Nå er Lollypop-brødet mitt ferdig. Var greit men syntes ikke det var så innmari godt. Tror jeg skal prøve med på ziggylappene neste gang

Jeg er stooooor Ziggylapp-fan... digger de!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 21:46   #115
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Dette brødet er perfekt dersom man IKKE legger linfrø i bløt først!!

Har bakt det flere ganger nå - og har faktisk blitt avhengig.

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 22:13   #116
*Mette*
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 99
*Mette* er på en erverdig vei

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Nå har jeg bakt det og jeg syntes også det var altfor mye linfrø i det... det smakte "sånn passe - det går ann"... Å kaste det er ikke siden det er det nærmeste brødet jeg kommer Og fordi ketolyse bakemix er så sinsyyyykt dyr (!!!)

Kanskje jeg prøver uten linfrø neste gang og heller tar kruskaklien

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wVVl4aF/]


Start: 17.09.2007
Dagbok: Min kamp mot kiloene...
*Mette* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 22:20   #117
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Som Nett skriver, så skal ikke jeg heller legge i bløt linfrøene...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 12:58   #118
prilla
Juniormedlem
 
prilla sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 47
Innlegg: 32
prilla er på en erverdig vei

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Opprinnelig lagt inn av Fnutte, her.

Hei. Har akkurat lagt linfrø i vann for å prøve Lollypop-brødet. Men så har jeg Axa go green linfrø og på esken står det anbefalt døgndose på 1-2 ss linfrø og at det ikke er bra å spise store mengder. I dette brødet er det jo veldig mye linfrø..... Er det noen som vet noe om dette????

Man spiser jo ikke hele brødet på en gang

Er visst noen stoffer i linfrø som omdannes til blåsyre i kroppen, men det skal veldig store doser til før dette er noe problem og dessuten skjer visst ikke dette om linfrøene varmebehandles først. Brødet stekes jo temmelig lenge og da går jeg ut fra at dette ikke er noe problem.

prilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 14:19   #119
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Opprinnelig lagt inn av prilla, her.

Man spiser jo ikke hele brødet på en gang

Er visst noen stoffer i linfrø som omdannes til blåsyre i kroppen, men det skal veldig store doser til før dette er noe problem og dessuten skjer visst ikke dette om linfrøene varmebehandles først. Brødet stekes jo temmelig lenge og da går jeg ut fra at dette ikke er noe problem.


Ja brødet er varmebehandlet lenge nok det.
Og man spiser jo som du sier ikke hele på en dag.
OG, det er ikke et problem lenger når frøene har ligget i bløt.
Ikke et problem om man ikke bløter linfrøene heller da. :-)

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 16:25   #120
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Dette brødet høres veldig godt ut! Begynner å bli veldig lei nøtte-brødet nå.

Kruskakli, er det det samme som hvetekli? 18,5 karber pr. 100 g. blir jo egentlig ikke så mye pr. brødskive, når jeg tenker meg om. Har hatt et litt anstrengt forhold til korn- og melprodukter må jeg innrømme. Tror jeg skal bake dette i morgen.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 20:16   #121
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Ja det er det samme. Møllerens kruskakli har minst karber.
Jeg liker ikke nøtter i det hele tatt, så jeg mikset min egen oppskrift.
Brødet er kjempegodt, men det er viktig at du steker lenge nok og avkjøler over natten på rist. Og bløter du linfrøene (jeg annbefaler det) så rør gjerne rundt i dem med en sleiv mens du skyller de i rennede vann mens de ligger i dørslaget. Da får du bort mye av den seige gugga som kommer ut av frøene, og brødet er lettere å få til bra. Lykke til. :-)

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 18:27   #122
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Da er brødet i ovnen. Jeg tok litt bakepulver i - så vi får se hvordan det går...

"Deigen" så jo ut som et skikkelig godt grovbrød! Gleder meg til det er ferdig!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:08   #123
Toots
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 52
Innlegg: 90
Toots er på en erverdig vei

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Lagde brødet nå i kveld, og det ble ganske godt!!
La ikke linfrøene i vann.
Det er to timer siden jeg tok det ut av ovnen og konsistensen er helt topp, har spist tre skiver

Mitt brød hevet seg så og si ikke i det hele tatt, lurer på hvorfor?
Jeg var påpasselig og miksa eggene og CC GODT med stavmikseren, blandingen ble helt flytende og ikke en klump igjen tror jeg.
Var jeg for hard kanskje?

Det var så deilig å få spise noe brød igjen, og det vil bli så enkelt og greit for meg å ha med på jobben.
Tusen takk Lollypop for oppskriften

Toots er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:25   #124
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Ingen årsak. Det var så kjekt med et brød som faktisk er brød (syns så mye annet på bakstsiden smaker omelett), så jeg la det ut i tilfelle noen andre også kom til å like det. :-)
Jeg tror ikke miksingen skal ha noe å si for hevingen.
Det er jo bare eggene som hever, så mye er det jo ikke.
1-1,5 cm hevet det hos meg ca. Kanskje har det hevet bittelitt uten at du merker det?

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 09:34   #125
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Jeg lagde dette for et par dager siden og ble VELDIG fornøyd. Det ble ikke et brød som metter så veldig, men det er deilig å ha et brød som nesten ikke har karb og som smaker skikkelig grovbrød. Utrolig deilig med hjemmelaget jordbærsyltetøy!

Takk for oppskriften!

SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
brød, lollypopbrød


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett Ziggy Optimal Ernæring 139 16-11-13 11:33
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-) Caxa Åpne dagbøker 257 31-08-06 14:00
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no