Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Myk og deilig mage :-)

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-06-06, 21:59   #1
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Myk og deilig mage :-)

Da min datter var fire-fem år gammel, satt hun på fanget mitt og strøk over magen min. Plutselig utbrøt hun: "Mamma! Når jeg blir stor ... da skal jeg få sånn myk og deilig mage som du har!"

Smelte, smelte ... :-)

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 11-06-06, 22:01   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Myk og deilig mage :-)

Herlig! Barn plumper av og til ut med de søteste komplimenter.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 08:14   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Myk og deilig mage :-)

Slikt varmer mammahjertet

Jeg ble fortalt av min sønn da han var på samme alder at; mamma, du har så myk og god mage du

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 09:01   #4
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Myk og deilig mage :-)

Jeg fikk servert at jeg hadde "tykk mage", mens junior klemte og "elta" på den....og så laga jeg surkeleppe...hvorpå poden utbrøt forklarende; " Jammen mamma, det e jo en KOSEMAGE!"
Og det er vel ikke det verste en mamma kan ha?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 09:03   #5
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Myk og deilig mage :-)

Magen min er i allefall favoritthodeputa når det er barne-TV.

  Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 14:32   #6
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Myk og deilig mage :-)

Mine engler er ikke sååå engleaktige i sine kommentarer.. For mellomsten dro en dag opp trøya mi og sa konstant.. Mamma.. du er tjukk du! Men jeg fikk plaster på såret fra eldstemann for han kvitterte med.. Jammen mamma var tjukkere før.. og så kom vesla og gav meg suklekyss på øvre michellindekket.. Kanke bli sinna av sånt..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 14:53   #7
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Myk og deilig mage :-)

Nå har jeg ikke barn, så jeg har vel egentlig ikke rett til å uttale meg her.

Men jeg tror foreldres utsagn om seg selv må virke kraftig inn på barnas oppfatning av både foreldres og andres kropper. En mor som kaller seg selv tykk foran barna vil jo innprente i dem at det er noe galt med henne.

Jeg har jo hengt litt rundt på forum for folk med spiseforstyrrelser, og en av mødrene der nærmest skrøt av at hennes 7 år gamle datter sa ting som "Mamma, du ser tjukk ut i dag", "Mamma, du må slanke deg". Hun mente at hun ble motivert av det..

Edit: Det er jo selvsagt ikke bare foreldrenes kommentarer som spiller inn. Samfunnet rundt og det barna får høre av kommentarer om feit/tynn spiller jo inn. Sier f.eks ikke at Fjonken har stått foran ungen og sagt "Guuud, jeg er så feit".

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 15:07   #8
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Myk og deilig mage :-)

Opprinnelig lagt inn av Zen

Nå har jeg ikke barn, så jeg har vel egentlig ikke rett til å uttale meg her.

Men jeg tror foreldres utsagn om seg selv må virke kraftig inn på barnas oppfatning av både foreldres og andres kropper. En mor som kaller seg selv tykk foran barna vil jo innprente i dem at det er noe galt med henne.

Jeg har jo hengt litt rundt på forum for folk med spiseforstyrrelser, og en av mødrene der nærmest skrøt av at hennes 7 år gamle datter sa ting som "Mamma, du ser tjukk ut i dag", "Mamma, du må slanke deg". Hun mente at hun ble motivert av det..

Edit: Det er jo selvsagt ikke bare foreldrenes kommentarer som spiller inn. Samfunnet rundt og det barna får høre av kommentarer om feit/tynn spiller jo inn. Sier f.eks ikke at Fjonken har stått foran ungen og sagt "Guuud, jeg er så feit".

Nei, gudene forby. Jeg har imidlertid tatt ungene for meg og forklart hvorfor jeg og gubben spiser litt anderledes enn de og folk flest gjør. Og det har gått inn hos de eldste som nå er våre vektvoktere og snopesoldater.. Ser også at min eldste sønn blir litt påvirket av mors og fars nye kosthold. Uten noe som helst oppfordring eller påbud eller pekefinger fra oss har han selv kommet til den konklusjonen at han bør bevege seg mer og også spise sunnere. Ergo har han plutselig fått interesse for hva som er sunt eller ikke og graver og spør endel om hva han bør spise for å gå ned i vekt. Det er en positiv utvikling fordi han er temmelig overvektig. Men ikke misforstå meg.. Jeg driver han ikke inn i systematisk slanking altså. Jeg bare oppfordrer ham til å tenke litt mer på hva han faktisk putter i munnen..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 15:16   #9
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Myk og deilig mage :-)

Vi har 2 smågutter, og vi pleier snakke om god og dårlig "bensin" til kroppen!
Og angående det at mamma eter andre ting til middag, så er det liksom en del av middagen, som de også kan velge, hvis de vil. F.eks når de eter pasta eller koktepoteter, og jeg gomler brokkoli og/eller salat, så er ikke det noe rart. Maten står på bordet, mamma har mest lyst på brokkoli, og ikke poteter. De kan velge selv....og det blir sjeldn brokkoli!
Som eldstekaren sa, da jeg lot ham få litt salat..."-æsj, græss!!"

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 16:35   #10
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Myk og deilig mage :-)

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Nei, gudene forby. Jeg har imidlertid tatt ungene for meg og forklart hvorfor jeg og gubben spiser litt anderledes enn de og folk flest gjør. Og det har gått inn hos de eldste som nå er våre vektvoktere og snopesoldater.. Ser også at min eldste sønn blir litt påvirket av mors og fars nye kosthold. Uten noe som helst oppfordring eller påbud eller pekefinger fra oss har han selv kommet til den konklusjonen at han bør bevege seg mer og også spise sunnere. Ergo har han plutselig fått interesse for hva som er sunt eller ikke og graver og spør endel om hva han bør spise for å gå ned i vekt. Det er en positiv utvikling fordi han er temmelig overvektig. Men ikke misforstå meg.. Jeg driver han ikke inn i systematisk slanking altså. Jeg bare oppfordrer ham til å tenke litt mer på hva han faktisk putter i munnen..

Det du nevner sist her er jo en viktig problemstilling, som kunne fortjent en egen tråd. Jeg bare kommentere den nå.
Mange har jo en holdning til at "barn ikke skal slankes", og lar barna spise akkurat hva de vil, uansett hvor overvektige de er (og så har vi det andre ytterpunktet, foreldre som omtrent setter ungene på grete roede-kur). Det er jo bevist at overvektige barn svært ofte blir overvektige voksne, for ikke å snakke om de sosiale problemene de får i oppveksten ved å være langt over normalvekt. Å styre barna inn på en god, sunn vei i form av å være gode eksempler tror jeg alt for få praktiserer. Barn som lærer hvordan man kan gå ned i vekt på en sunn, naturlig måte er jo mindre tilbøyelige til å sette igang med ekstremslankekurer når de når tenårene. Og vi vet alle hvordan de kurene ender..


Sist redigert av Sugarpill : 12-06-06 kl 17:49.
Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 20:19   #11
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Myk og deilig mage :-)

Jeg er i mot systematisk slanking av unger. Det fører bare til negativt fokus og er en kort vei inn i jo-jo-land. Jeg har mer tro på forsiktig lirking av gjeldene kosthold og stor tro på å innpode nye kunnskaper i ungene gjennom å være et forbilde og ved å forklare og fortelle og tegne ned hva maten faktisk betyr for kroppens og toppens ve og vel..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 21:14   #12
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Myk og deilig mage :-)

Man skal ikke slanke barn, men det betyr jo ikke at de skal få spise hva de vil.. for det blir ofte noe søtt.

Man må være like bevisst på barns sitt kosthold som sitt eget. Lære de å vurdere om den maten de spiser er bra for kroppen. Fortelle de hva som er lurt.. det er ingen som blir født med ferdig kunnskap om hva som er sunt.

Vi foreldre har et svært viktig oppgave her om vi skal greie å styre ungene unna den verste junkfooden og mengder med cola. At ungene går den veien i ungdomsårene er jeg ikke superbekymret for, fordi om de har fått viktig grunnleggende kunnskap om riktig mat så finner de veien tilbake selv, når de blir voksne

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hard mage og kramper, samt stillestående vekt. apple Lavkarbo generelt 13 12-04-07 08:01
Hard mage raptor Spørsmål og svar 50 28-08-06 15:36
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 13:44
HJELP.... noen med råd mot treg mage? TheOnly Ketolysekuren 10 10-04-05 20:26
Hengearmer og oppblåst mage littlestream Trening 7 26-11-04 07:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no