Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Sjokoladekake på 5 minutter i en kopp

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-03-11, 22:15   #51
anirac1985
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 1
anirac1985 er på en erverdig vei

Sv: Sjokoladekake på 5 minutter i en kopp

Den var veldig god...prøvde i går med natreen, hadde ikke sukrin og jeg måtte ha noe søtt. den ble kjempegod. var å kjøpte sukrin idag og lagde den på nytt, men jeg anbefaller natreen. brukte malte/hakkete mandler igår og mandelmel idag...det var best med malte mandler/hakkete...

anirac1985 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 22:35   #52
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sjokoladekake på 5 minutter i en kopp

Lagd denne flere ganger,men droppa kakao (ikke så glad i det) hadde oppi vaniljepulver og fryste bringebær + soyamelk i stedet for fløte kveldsmat og frokost dette hehe

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:26   #53
Øystein
Medlem
 
Øystein sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 196
Øystein er på en erverdig vei

Sv: Sjokoladekake på 5 minutter i en kopp

Farlig enkelt dette her

__________________

Øystein er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:40   #54
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Sjokoladekake på 5 minutter i en kopp

Høres helt fantastisk ut!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 14:11   #55
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladekake på 5 minutter i en kopp

Inspirert av denne herligheten lagde jeg en hvor jeg droppa kakaoen, byttet ut endel sukrin med toffee stevia og mandelmel med kokosmel + litt ekstra fløte. Rømme med toffeestevia på toppen. Smaskens.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 14:19   #56
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladekake på 5 minutter i en kopp

Jeg klarer rett og slett ikke sukrinsmaken lengre. Jeg må kanskje gå til anskaffelse av Stevia jeg også siden jeg mer eller mindre også har kuttet ut kunstig søtning.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 14:21   #57
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladekake på 5 minutter i en kopp

Jeg hater sukrinsmaken, men her brukte jeg bare 1 ss av den og 6-7 dråper med stevia og da var det ikke noe sukrinsmak i det hele tatt. Ikke noe ekkel steviasmak heller.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 14:32   #58
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladekake på 5 minutter i en kopp

Hvilken smak anbefaler du? Nå kommer jeg ikke på noe annet jeg kommer til å bruke søtt i enn pisket krem da, og kanskje hjemmelaget is hvis jeg surrer meg til å kjøpe en ismaskin, men stevia har kanskje lang holdbarhet?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 14:36   #59
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladekake på 5 minutter i en kopp

Har bare smakt den med toffee jeg.. God i Gresk yoghurt og sikkert i krem også, men da blir det jo med den smaken da.

Anbefaler vel egentlig ingen smak. Godt i førsten, men så blir man/jeg ganske lei. Kanskje bedre å satse på en uten smak? Er ikke så glad i Stevia egentlig, for synes det fort blir veldig bittert. Også blir jeg jo svimmel da. Men innimellom må bare søtsuget stagges

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 14:38   #60
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sjokoladekake på 5 minutter i en kopp

Lage den nå, med glutenmel, funka fint, hadde litt lite søtning i, men skal bli mandler neste gang ja
Nydelig hvertfall og enkelt ikke minst!

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 14:40   #61
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladekake på 5 minutter i en kopp

Nøytral smak er sikkert det beste da, siden jeg ikke skal bruke det så mye.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 12:58   #62
NinjaNina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 12
NinjaNina er på en erverdig vei

Sv: Sjokoladekake på 5 minutter i en kopp

Hei! Ble veldig fristet til å prøve denne i kveld... Jeg bare lurte på hva slags kakao dere bruker? Vanlig bakekakao fra butikken?

Lurte også på hvor mye natreen dere bruker, dere som byttet ut sukrinen... Jeg bruker nemlig kun flytende natreen, og har sikkert fem flasker i skapet (livredd for å gå tom! :P). Så slipper jeg å bruke penger på sukrinen Lavkarbo er dyrt nok fra før :P

På forhånd takk for svar!

NinjaNina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketose Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 13:07   #63
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladekake på 5 minutter i en kopp

Bruker vanlig bakekakao
Når det gjelder natreen, prøv deg frem. Det står vel på flaska hvor mange dråper som tilsvarer 1 ts eller ss sukker og forholdet sukker-sukrin er omtrent 1 til 1, og så er det jo bare å smake litt på røra om du syns den er søt nok før du nuker den

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 15:54   #64
NinjaNina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 12
NinjaNina er på en erverdig vei

Sv: Sjokoladekake på 5 minutter i en kopp

Ja det står på flasken ja tusen takk for nyttig informasjon om forholdet sukrin-sukker, det blir det nok bruk for i flere oppskrifter! GLEDER MEG!

NinjaNina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketose Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 12:06   #65
NinjaNina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 12
NinjaNina er på en erverdig vei

Sv: Sjokoladekake på 5 minutter i en kopp

Laget denne igår, og den var god, men kanskje litt mye mandelsmak for min del. Noen teorier fra dere mer erfarne bakere om det kan gå an å bytte mandelmelet med proteinpulver? Liker bedre smaken på pulveret Med mindre jeg får noen meget avskrekkende svar angående dette så tenkte jeg å prøve imorgen, så kan jeg gi en tilbakemelding på det

NinjaNina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketose Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 23:22   #66
Zuma
Medlem
 
Zuma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Der ingen skulle tru... at nokon kunne bu
Alder: 44
Innlegg: 202
Zuma er ny på veien

Sv: Sjokoladekake på 5 minutter i en kopp

Å herrejemini denne var god! Jeg er solgt!
Toppet kaka med en liten dæsj pisket krem og to-tre jordbær. Delicious!

__________________

Vendepunktet...
- Zuma -
Zuma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 22:00   #67
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Sjokoladekake på 5 minutter i en kopp

Denne redda meg i kveld, med noen få modifikasjoner.

1egg
3 ss smelta smør
2 ss mandelmel + 1 ss kokosmel
Noen dråper stevia sjokolade + noen dråper natreen
1 ss bakekakao
4 ss kremfløte

Ble ordentlig god. Lagd på 5 minutter

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 21:59   #68
Bente_me
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 8
Bente_me er på en erverdig vei

Sv: Sjokoladekake på 5 minutter i en kopp

Ahhh herlige!! Eg dryssa små dråper av 70 prosents sjokolade over mens den var varm...nam

Bente_me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 01:51   #69
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Sjokoladekake på 5 minutter i en kopp

Da be det endelig sjokoladekake på meg også
Har hatt høykarbobursdag i dag og den kaka har jeg bare såvidt prøvesmakt på for å sjekke at den var som den skulle.
Nå unnet jeg meg en kopp-kake og litt rester av vaniljesaus (ikke så voldsomt sunt med den vaniljesausen da, men det var bare litt

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-07-15, 20:19   #70
Skramle
Medlem
 
Skramle sin avatar
 
Medlem siden: May 2015
Hvor: Oslo
Alder: 33
Innlegg: 83
Skramle er ny på veien

Sv: Sjokoladekake på 5 minutter i en kopp

måtte prøve ut denne idag! Brukte smør istedenfor olje. Knallgod! Regnet også ut kcal og g kh

522 kcal, 3,6 g kh for de som lurte på det

__________________


Besøk gjerne dagboken min! --> Skramles Dagbok
Skramle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokoladekake på 3 minutter Iset Kake/dessert og snacks 130 14-05-14 19:09
Taco i kopp! SunnhetMedSirrup Middag 17 19-10-09 20:05
Middag på 5 minutter! Sunda Middag 0 29-01-08 21:08
20 minutter om dagen Maz Trening 7 20-03-04 13:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no