Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
24-04-09, 18:02 | #1 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
|
PCO - bivirkning av Orfiril?Var hos gynekologen mandag og fikk påvist cycster på eggstokkene, noe jeg antar er en bivirkning av en medisin jeg går på. Vet naturligvis ikke, men PCO er listet opp under bivirkninger. Noen som har samme erfaring? Bruker Orfiril. |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med et snev av ketolysekur |
24-04-09, 20:11 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
|
Sv: PCO - bivirkning av Orfiril?Uffda - det var en kjip bivirkning isåfall. Jeg aner ikke , hva sa gynekologen? Skal du til videre utredning? |
Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon |
24-04-09, 21:44 | #3 |
Medlem
|
Sv: PCO - bivirkning av Orfiril?Gynekologen skulle sjekke litt opp. Skal i tillegg til legen neste torsdag og ta blodprøver. Han ville bl.a. sjekke stoffskiftet ettersom det ikke er sjekket på mange år. Vet ikke helt hvorfor stoffskiftet skal sjekkes men. Har PCO innvirkning på stoffskiftet? Hva kan jeg vente meg fremover? Kan det være at jeg ikke vil merke noe til at jeg har cyster? Ingen plager mener jeg. Grunnen til at det ble oppdaget såpass tidlig er at jeg tar innvendig ultralyd en gang i året, nettopp fordi medisinene har PCO som bivirkning. |
25-04-09, 14:16 | #4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
|
Sv: PCO - bivirkning av Orfiril?Det har vel virkning på hormoner i alle fall. man produserer for mye av mannlige hormon ved PCOS (jeg vet faktisk ikke helt forskjellen på PCO og PCOS) |
Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon |
25-04-09, 22:32 | #5 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
|
Sv: PCO - bivirkning av Orfiril?PCO er eggledere med cyster, PCOS er sykdommen hvor det oppstår. Men ikke alle med PCOS har cyster. |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ |
28-04-09, 14:04 | #6 |
Medlem
|
Sv: PCO - bivirkning av Orfiril?Vet ikke om jeg har PCOS Alt jeg vet er at jeg har fått cystene. Vet nok mer når jeg får svar på blodprøvene. Har nok ikke verdens beste forbrenning, men om jeg har insulinresistens aner jeg ikke. Er normalvektig nå (etter omlegging til lavkarbo), ihvertfall i forhold til BMI. Hva speilbildet sier er noe annet. En dag synes jeg at jeg er riktig så slank og fin, neste dag sier speilet noe annet |
28-04-09, 14:44 | #7 |
Supermoderator
|
Sv: PCO - bivirkning av Orfiril?
At du er normalvektig har mye å si for PCOS, faktisk. Dersom du har levd en stund på lavkarbo, så vil mest sannsynlig ikke prøver som f.eks c-peptid og glukosebelastning slå ut negativt mtp insulinresistens, fordi du holder blodsukkeret stabilt. |
28-04-09, 15:04 | #8 |
Seniormedlem
|
Haha! Veldig bra innstilling!
29-04-09, 10:40 | #9 |
Medlem
|
Sv: PCO - bivirkning av Orfiril?Ok...så i prinsippet kan jeg faktisk ha insulinresistens uten at det slår ut på testene... |
29-04-09, 15:04 | #10 |
Supermoderator
|
Altså, insulinresistens er en tilstand, og ikke direkte en sykdom, man kan kalle det prediabetes. Slår det ikke ut på testene har du det ikke, men det betyr ikke at du ikke får det igjen om du har hatt det dersom du begynner å spise høykarbo igjen. |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Fantastisk bivirkning | Sammy | Ketolysekuren | 6 | 05-01-09 12:49 |
Er dette en bivirkning? | Sammy | Ketolysekuren | 12 | 16-11-08 23:29 |