Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ulvehunger hver eneste kveld!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-03-09, 22:00   #1
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Ulvehunger hver eneste kveld!

Nå de siste ca 2 ukene har jeg hatt en skikkelig ulvehunger på kveldene. Gir seg heller ikke med mat... Da har jeg gjerne spist middag ca 17-17.30-tiden. Jeg har ikke spist stort på kvelden før, for jeg pleier ikke være så sulten da. Tar litt grønnsaker om så er.
Men nå, herlighet... Kan ikke ha det som dette, er helt ødelagt innvendig. Vanskelig å sovne også, fordi jeg er så ufattelig sulten...

Er også svimmel store deler av kvelden, og det er nok kanksje pga sult.

Hva som gjør dette da?

Hjelp?

__________________
Aphro sin journal








Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 22:06   #2
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Ulvehunger hver neste kveld!

Spiser du fett? Det døyver sulten.

Får du i deg nok vann og vitaminer/mineraler?

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 22:07   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ulvehunger hver neste kveld!

Fett, fett, fett!

Spiser du nok fett?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 22:10   #4
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Ulvehunger hver neste kveld!

Tja... jeg prøver å få i meg fett, men kunne kanksje vært enda flinkere. Skal prøve å få det til nå, og se om det blir bedre

Jeg spiser 2 kapsler med Omega 3 multi (Nycomed) hver dag. Vet ikke om det rekker, men de inneholder en del vitaminer og mineraler også. Kanksje jeg egentlig skulle hatt noe helt annet?

Jeg drikker mye vann, 3 liter minst fordelt utover dagen. Som regel sikkert mer

__________________
Aphro sin journal








Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 22:12   #5
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Ulvehunger hver neste kveld!

Opprinnelig lagt inn av Aphrodithe, her.

Tja... jeg prøver å få i meg fett, men kunne kanksje vært enda flinkere. Skal prøve å få det til nå, og se om det blir bedre

Jeg spiser 2 kapsler med Omega 3 multi (Nycomed) hver dag. Vet ikke om det rekker, men de inneholder en del vitaminer og mineraler også. Kanksje jeg egentlig skulle hatt noe helt annet?

Jeg drikker mye vann, 3 liter minst fordelt utover dagen. Som regel sikkert mer

Nok vann i hvert fall, så det skulle være greit.

Hva slags fett, ikke margarin håper jeg? SMØR.

Evt. kokosolje (ekstra virgin) eller rød palmeolje.

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 22:12   #6
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Ulvehunger hver neste kveld!

Nei, bruker smør, sånn setersmør. Syns det er så god smak på det. Den er vel ok å spise eller?

__________________
Aphro sin journal








Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 22:12   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ulvehunger hver neste kveld!

Når du tror du har fått i deg nok fett, ta litt til!

Et gammelt jungel- ord fra Guru- Gerd!

Smør, masse smør!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 22:13   #8
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Ulvehunger hver neste kveld!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Når du tror du har fått i deg nok fett, ta litt til!

Et gammelt jungel- ord fra Guru- Gerd!

Det skal jeg skrive bak øret

__________________
Aphro sin journal








Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 22:14   #9
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Ulvehunger hver neste kveld!

Opprinnelig lagt inn av Aphrodithe, her.

Nei, bruker smør, sånn setersmør. Syns det er så god smak på det. Den er vel ok å spise eller?

Glimrende!

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 22:16   #10
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Ulvehunger hver neste kveld!

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Glimrende!

Goodie!

__________________
Aphro sin journal








Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 12:20   #11
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Ulvehunger hver neste kveld!

få se hva du spiser da? Kanskje du rett og slett spiser for lite??

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 19:34   #12
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Ulvehunger hver eneste kveld!

Skaviseeeee

Frokost: 1 skive lavkarbo-brød med smør og ost og agurk og salatblad på, pluss et halvt beger CC med lavkarbosyltetøy.
Eller Omelett med fløte og litt krydder stekt i smør. Og litt grønnsaker til.

Lunsj: 2 skiver lavkarbo-brød med det samme som over på.
Eller salat.

Mellom: Som regel en Yoplait Dobbel 0 % som jeg har stående på jobb i tilfelle jeg må ha noe mellom lunsj og middag.

Middag: Kjøtt, kylling eller fisk av en eller annen sort, stekt i smør. Diverse grønnsaker til, og kanskje feta-ost om vi har noe det passer til. Rømme på salaten hvis jeg føler for det.

Kveld: Spiser lite da, men kanksje noen biter blomkål eller en yoghurt (samme som over), eller Oooopsie-rolls med ost skinke og salat på. Nå disse dagene med denne hungeren har jeg spist alt mulig rart (innenfor lavkarbo da.)....



Bare å skrike om jeg er på den riv ruskende gale veien

__________________
Aphro sin journal








Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 19:38   #13
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Ulvehunger hver eneste kveld!

Ville spist litt mer, jeg. Hvor lenge har du vært på lavkarboslanker'n?

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 19:54   #14
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Ulvehunger hver eneste kveld!

Siden januar.
Har kjørt mitt eget opplegg, og trivdes med det. Men ikke de siste par ukene på kveldene Føler meg helt ødelagt... Som nå, nå begynner det igjen, var fin for 30 min siden. *skrike*
Hva annet kan jeg spise mer av? Og hvordan?

__________________
Aphro sin journal








Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 20:03   #15
Madamim
Medlem
 
Madamim sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 45
Innlegg: 124
Madamim er ny på veien

Sv: Ulvehunger hver eneste kveld!

Drikker du nok da? Kanskje sulten forveksles med tørst?

Madamim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 20:08   #16
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Ulvehunger hver eneste kveld!

Drikker mye, iallefall 3 liter vann for dagen. Eneste jeg drikker, men drikker litt kaffe på jobb også.

__________________
Aphro sin journal








Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 21:59   #17
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Ulvehunger hver eneste kveld!

Skaviseeeee

Frokost: 1 skive lavkarbo-brød med smør og ost og agurk og salatblad på, pluss et halvt beger CC med lavkarbosyltetøy. Én skive brød er ikke nok. Sånn er det bare. Dessuten er lavkarbo-brød ikke annet enn frø med litt rømme. Er man sensitiv for karbohydrater, er brøderstatning ikke gode nyheter, dessverre.

Eller Omelett med fløte og litt krydder stekt i smør. Og litt grønnsaker til. Godt!

Lunsj: 2 skiver lavkarbo-brød med det samme som over på.
Eller salat. Samme som over. Veldig lite å bli mett på her.

Mellom: Som regel en Yoplait Dobbel 0 % som jeg har stående på jobb i tilfelle jeg må ha noe mellom lunsj og middag. Det skal ikke være nødvendig å spise mellommåltid når man går på lavkarbokost.

Middag: Kjøtt, kylling eller fisk av en eller annen sort, stekt i smør. Diverse grønnsaker til, og kanskje feta-ost om vi har noe det passer til. Rømme på salaten hvis jeg føler for det.
"Hvis du føler for det" høres ut som om du sliter litt med fettskrekk - noe som vi alle gjør i begynnelsen. Det er egentlig ikke så rart siden vi har fått høre det siden vi ble født - at "fett er farlig".

Kveld: Spiser lite da, men kanksje noen biter blomkål eller en yoghurt (samme som over), eller Oooopsie-rolls med ost skinke og salat på. Nå disse dagene med denne hungeren har jeg spist alt mulig rart (innenfor lavkarbo da.)....

Spis mere fett!


Bare å skrike om jeg er på den riv ruskende gale veien

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 20:35   #18
Sisla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 28
Sisla er på en erverdig vei

Sv: Ulvehunger hver eneste kveld!

Jeg kunne aldri gått på Grete Roede fordi jeg orket ikke dette peset med å skulle spise hele tiden. Hver fjerde time er et stress uten like for meg.
Ketolyse/lavkarbo er fint fordi du ikke trenger å spise så ofte, og jeg liker maten bedre. Spiser du nok fett så ligger det lengre i magen og du har det behagelig i mange timer.

Min erfaring er at hver gang jeg spiser for lite fett så kommer sulten hyppigere, selv om jeg har spist flere måltider i løpet av dagen. Så da er det bare å komme seg hjem, steke bacon, lage broccoli/blomkålgrateng, kaste i seg noe Brie og drikke kaffe med fløte i.

Har jeg ikke ork eller lyst til å brase og styre så spiser jeg salat med mye olje i, fetaost og tunfisk. Evt deler jeg en avokado i to, fyller godt med majones i "hullet" og topper det hele med reker. Det er faktisk ganske godt og kan med hell brukes som forrett om du har gjester.

Uanstt, fett stopper sultmaset for en stund

__________________



Startet på Ketolyse i begynnelsen av februar 2009 et sted. Muskulært smertefri.
Sisla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ut av ketose HVER kveld? Aina2 Ketolysekuren 6 18-02-09 21:13
Er lavkarbo den eneste riktige veien? Sophie Lavkarbo generelt 13 26-07-08 19:15
Farge på stix i går kveld, men ikke i kveld ...? Gladys Spørsmål og svar 13 29-03-08 20:45
Det eneste som gjør at jeg vil sprekke Seigdama Ketolysekuren 5 21-07-06 11:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no