Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

NY samlet Easyliftråd

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-02-09, 11:50   #1
balloon
Medlem
 
balloon sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 57
Innlegg: 257
balloon er ny på veien
Smile

NY samlet Easyliftråd

Jeg syns det var forvirrende med flere tråder, så jeg prøver her å samle alle som går på Easylife.

Håpet er at vi kan slippe store diskusjoner her inne. Ikke at jeg syns det er viktig med skepsis og diskusjon, men jeg savnet en egen tråd, der vi som har valgt denne veien kan dele erfaringer og backe opp hverandre, uten å bli "avbrutt" hele tiden.

Det er noen som velger pulver, og det fungerer for dem,
det er noen som velger ketogen kost og det fungerer for dem,
de fleste syns sikkert kurset er dyrt, men valgte konseptet allikevel.

VELKOMMEN til å fortelle om dine oppturer og nedturer!

__________________



balloon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng Fedon - går på Easylife kurs. Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 10:00   #2
BadSanta
Nytt Medlem
 
BadSanta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 8
BadSanta er på en erverdig vei
Post

Sv: NY samlet Easyliftråd

Jeg startet på Easylife i februar i år etter anbefalinger fra både venner og bekjente som hadde deltatt tidligere. Og litt over 3 uker inn i programmet er jeg veldig fornøyd med konseptet. Jeg blir mindre over midjen for hver uke, og har mistet litt over 11 kg på disse ukene. Jeg har fått mye backing fra de personlige trenerne ved studioet, noe som har inspirert meg i treningen, og jeg trener nå fast 4-5 ganger i uken.

Å bruker bare pulver i en fase har for meg både vært positivt og negativt. Det har vært mentalt slitsomt i perioder, spesielt de 3 første dagene før jeg kom i ketose. I ketosen har det gått veldig bra, men unntak av ett par dager da, hvor livet virkelig føltes som bare dritt. Men utover det har jeg ikke gått rundt med en sultfølelse, heller et ønske om å spise fordi hodet vil det. Etter 20 dager bestemte jeg meg for å tilføre mat, da i form av proteiner siden pulveret dekker opp behovet for andre stoffer, inkludert karbohydrater. Og følelsen av å kunne sette meg ned ved middagsbordet med familien, og faktisk tygge igjen var eventyrlig!

Har bestemt meg for å holde meg i ketose så lenge jeg klarer. Det og at jeg klarer å etablere et godt tilpasset og inspirerende treningsregime til meg selv, som igjen viser resultater, er svært motiverende. Og at kurset lærer meg om kosthold og jobber med mental trening i tillegg til tett oppfølging ser jeg som en kjempefordel! For min del, så føles det som om jeg har valgt det riktige programmet, selv om det er dyrt. Veldig dyrt! Men setter det på posten investering i helse, og det er verd det, ikke sant?

BadSanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 10:40   #3
balloon
Medlem
 
balloon sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 57
Innlegg: 257
balloon er ny på veien

Sv: NY samlet Easyliftråd

Opprinnelig lagt inn av BadSanta, her.

! For min del, så føles det som om jeg har valgt det riktige programmet, selv om det er dyrt. Veldig dyrt! Men setter det på posten investering i helse, og det er verd det, ikke sant?

Sånn tenker jeg og

Gratulerer med 11 kg. minus!! Tenker du føler deg lettere både fysisk og psykisk!

Jeg har valgt å ikke bruke kosterstatteren, men heller komme i ketose med lavkarbo-mat. Det har gått fint i de 12 dagene jeg har holdt på, og jeg også håper at jeg klarer å holde meg i ketose til jeg har nådd målet.

Lykke til videre!

__________________



balloon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng Fedon - går på Easylife kurs. Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 11:52   #4
BadSanta
Nytt Medlem
 
BadSanta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 8
BadSanta er på en erverdig vei

Sv: NY samlet Easyliftråd

Sitat:

Jeg har valgt å ikke bruke kosterstatteren, men heller komme i ketose med lavkarbo-mat.

Jeg ser den ja. Merker at 60-65 gram karbo om dagen, som kosterstatterne gir totalt over dagen, er mye ift å klare å holde ketosen. Falt ut en gang, men var fort tilbake igjen, så litt Learning By Doing på matfronten i denne fasen kan en si.

Også får du jo tygge da! Jeg gikk 19 dager på bare kosterstatter, og når jeg da satte tennene mine i noe for første gang, så er det vanskelig å beskrive den eventyrlige følelsen! Men for min del, så var det bra, både for mental trening, og også for bevisstgjøring av vaner, så er fornøyd med valget mitt, men har stor forståelse for å gjøre ting på en annen måte også. Har jo følt meg som et sosialt utskudd sammen med familien, når jeg fullstendig sluttet å spise sammen med dem, og heller gjør noe annet. Selv om jeg får all verdens av støtte og forståelse for det da. Men godt å være tilbake rundt middagsbordet uansett!

BadSanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 09:25   #5
Minert
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 6
Minert er på en erverdig vei
Wink

Sv: NY samlet Easyliftråd

Jeg har valgt å ikke bruke kosterstatteren, men heller komme i ketose med lavkarbo-mat. Det har gått fint i de 12 dagene jeg har holdt på, og jeg også håper at jeg klarer å holde meg i ketose til jeg har nådd målet.




Hei!

Jeg har nå fått store problemer med å få i meg det pulveret som instruktøren på Easy Life anbefaler på det sterkeste.
Dessuten er det altfor dyrt til at jeg og min samboer har råd til det. Vi har de siste 4 ukene spist 2 mat måltider, og "shaket" 2 måltider...
Du skriver at du holder det til lav-karbo mat. Hvordan ser en typisk dag ut for deg når det gjelder mat? Hva spiser du?

Vi vurderer å finne en annen form for "shake" vi kan bruke i stedet for Easy Life sin, en som er billigere slik at vi kan fortsette å "shake" to ganger daglig. Men vi aner ikke hvilken av de som finnes der ute vi evt. skal bruke..

Det vi frykter mest er å komme ut av ketosen... Vi skal ned ganske mange kilo begge to, så det er viktig for oss å holde oss der vi er nå! Selv om det går litt tregere så lenge vi spiser mat..

Ønsker gode råd for hva vi skal gjøre!!!
Takker alle sammen for råd på forhånd

Minert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easy Life Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 16:06   #6
balloon
Medlem
 
balloon sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 57
Innlegg: 257
balloon er ny på veien

Sv: NY samlet Easyliftråd

Opprinnelig lagt inn av Minert, her.

Jeg har nå fått store problemer med å få i meg det pulveret som instruktøren på Easy Life anbefaler på det sterkeste.
Dessuten er det altfor dyrt til at jeg og min samboer har råd til det. Vi har de siste 4 ukene spist 2 mat måltider, og "shaket" 2 måltider...
Du skriver at du holder det til lav-karbo mat. Hvordan ser en typisk dag ut for deg når det gjelder mat? Hva spiser du?

Vi vurderer å finne en annen form for "shake" vi kan bruke i stedet for Easy Life sin, en som er billigere slik at vi kan fortsette å "shake" to ganger daglig. Men vi aner ikke hvilken av de som finnes der ute vi evt. skal bruke..

Det vi frykter mest er å komme ut av ketosen... Vi skal ned ganske mange kilo begge to, så det er viktig for oss å holde oss der vi er nå! Selv om det går litt tregere så lenge vi spiser mat..

Ønsker gode råd for hva vi skal gjøre!!!
Takker alle sammen for råd på forhånd

Det går fint an å være i ketose og spise seg mett. Du finner masse stoff om det her inne. Mange gode oppskrifter også.

Jeg vil si at ketose-mat i hovedtrekk er rent og kjøtt og fisk av alle slag, alle grønnsaker (unntatt de som vokser under bakken) og egg.
Det betyr at du ikke skal ha, poter, pasta, ris, brød og frukt (pga. fruktsukkeret) De fleste bær er derimot "lov"

Du skal ikke tenke på kalorier og fett i kosten, men på minst mulig karbo.

Noe av det vanligste til frokost og lunsj er egg, bacon, salater, evt. egne ketosebrød, som du finner oppskrift på her inne. Middager syns jeg er det minste problemet, og jeg har laget mange av de gode oppskriftene her inne.

Lykke til med både kosthold og trening!

__________________



balloon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng Fedon - går på Easylife kurs. Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 09:16   #7
BadSanta
Nytt Medlem
 
BadSanta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 8
BadSanta er på en erverdig vei

Sv: NY samlet Easyliftråd

Sitat:

Du skal ikke tenke på kalorier og fett i kosten, men på minst mulig karbo.

Poenget med Easylife er at de kosterstatterne inneholder endel karbo, slik at for min del når jeg skal tilføre måltid, så er det snakk om minimale mengder karbo som skal til for å være i grenseland for hva ketosen takler.. Det blir mest proteiner det går i, da i ulike varianter, som mitt ekstra måltid for dagen..

Ift lavkarbo diett, så er det som Balloon skriver, tenke minst mulig karbo, men samtidig har du muligheten til å bruke eks. grøntprodukter m.m. som inneholder karbo i større grad, og likevel holde ketosen..! Mener at Easylife ligger på rundt 55-62g karbo om dagen på bare kosterstattere.. Slik at her snakker du om å tenke nesten null-karbo for å holde deg når du tilfører mat.. Ihvertfall i mitt tilfelle..

Må innrømme at det pulveret ikke er verdens beste hver dag, noen ganger er det bare crap, andre dager smaker det ingenting, og ellers går det greit.. Men det er rimelig heftige priser på det da..!

Håper dere finner en balanse som passer dere.. Det er vel egentlig det viktigste ift slanking, at det fungerer for dere.. Personlig er jeg fornøyd med Easylife etter 4+ uker jeg også, men merker at det gjør solide innhugg i pengeboka også da..

Sitat:

Lykke til med både kosthold og trening!

Støtter denne ja! Lykke til!

__________________


BadSanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 11:43   #8
Minert
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 6
Minert er på en erverdig vei

Sv: NY samlet Easyliftråd

Vi kjøpte Nutralett og Allevo kosterstattere til å bruke i stedet for Easy Life sin.
700kr for en eske som for to mennesker holder i 5 dager er altfor mye penger å bruke for oss! I tillegg så er jo kurset i seg selv ganske så dyrt, så vi måtte finne et annet alternativ.. Selv om det er viktig for oss å gå ned i vekt nå så kan vi ikke blakke oss helt! Må ha penger til faste utgifter osv også, så vi måtte skjære ned litt

Vi satser på at det fremdeles vi gi oss de resultatene vi er ute etter, selv uten Easy Life kosterstatter. Treninga går av seg selv nesten 100% nå, så da er det bare matinntaket som bremser litt...

Håper på bedre tider nå!!

Minert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easy Life Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 12:13   #9
balloon
Medlem
 
balloon sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 57
Innlegg: 257
balloon er ny på veien

Sv: NY samlet Easyliftråd

Opprinnelig lagt inn av Minert, her.

Håper på bedre tider nå!!

Det går seg sikkert til!

Lykke til fremover!

__________________



balloon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng Fedon - går på Easylife kurs. Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 17:45   #10
balloon
Medlem
 
balloon sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 57
Innlegg: 257
balloon er ny på veien

Sv: NY samlet Easyliftråd

Etter 2 og en halv uke på ketosemat gikk jeg over til mer Lindbergish kost. Der fokuseres det jo på GI, og den filosofien følger EL også, til en viss grad.

Nå har jeg holdt på i 4 uker. Første uken raste jeg ned 3 kg, siden har jeg stått stille.

Er det noen av dere som har erfaring med overgang fra kosterstatter til tallerkenmodellen, og hvordan vekten har tålt overgangen?

__________________



balloon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng Fedon - går på Easylife kurs. Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 18:47   #11
Knewt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1
Knewt er på en erverdig vei

Sv: NY samlet Easyliftråd

Jeg begynte på EasyLife-kurs i Arendal i høst.

Jeg veide da jeg begynte rundt 125 kilo. Nå veier jeg rundt 90. Jeg tenker fortsatt at jeg skal nedover. Gikk vel 10 uker på bare pulver og et par uker til i en overgangsfase til mat. I løpet av de 10 ukene kan jeg si at jeg ikke hadde EN utskeiing. Det ble liksom bare en vane. Da kan du tro at det smakte godt å sette tennene i en svinebiff.

Nå, et halvt år etter, spiser jeg sunt og trener 3 ganger i uka. Jeg har lagt alle uvanene på hylla. Jeg spiser sunt i uka og skeier ut på lørdagen (med litt feitere mat og litt godteri). Det har godt veldig fint. Ang. trening anbefaler jeg, basert på min efaring, spinning. Det er veldig gøy hvis det er en god instruktør, og det forbrenner fettet lett.

Jeg kan avslutte med å si at jeg er 16 år. (vet at det er 18-årsgrense, men instruktøren gjorde et unntak). Jeg har masse vilje (derfor klarte jeg mange uker på pulver). Det jeg skrev over er sant (om noen skulle tvile). Jeg har ingen glede av å juge om dette.

Knewt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Andre Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 19:53   #12
balloon
Medlem
 
balloon sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 57
Innlegg: 257
balloon er ny på veien

Sv: NY samlet Easyliftråd

Opprinnelig lagt inn av Knewt, her.

Jeg begynte på EasyLife-kurs i Arendal i høst.

Jeg veide da jeg begynte rundt 125 kilo. Nå veier jeg rundt 90. Jeg tenker fortsatt at jeg skal nedover. Gikk vel 10 uker på bare pulver og et par uker til i en overgangsfase til mat. I løpet av de 10 ukene kan jeg si at jeg ikke hadde EN utskeiing. Det ble liksom bare en vane. Da kan du tro at det smakte godt å sette tennene i en svinebiff.

Nå, et halvt år etter, spiser jeg sunt og trener 3 ganger i uka. Jeg har lagt alle uvanene på hylla. Jeg spiser sunt i uka og skeier ut på lørdagen (med litt feitere mat og litt godteri). Det har godt veldig fint. Ang. trening anbefaler jeg, basert på min efaring, spinning. Det er veldig gøy hvis det er en god instruktør, og det forbrenner fettet lett.

Jeg kan avslutte med å si at jeg er 16 år. (vet at det er 18-årsgrense, men instruktøren gjorde et unntak). Jeg har masse vilje (derfor klarte jeg mange uker på pulver). Det jeg skrev over er sant (om noen skulle tvile). Jeg har ingen glede av å juge om dette.

Dette er imponerende! Du har vært stanhaftig og sterk. Gratulerer!

__________________



balloon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng Fedon - går på Easylife kurs. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Her er det alle verdens smileyer samlet Iset Generell diskusjon 3 23-03-06 16:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no