Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er det flere enn meg som går på vekta flere ganger om dagen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-09-10, 13:21   #1
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Er det flere enn meg som går på vekta flere ganger om dagen?

Heisann.

Jeg har en liten uvane som gjør at jeg løper på vekta ganske ofte. Faktisk så ofte at jeg har bestemt meg for å flytte vekta ut av huset.

Det jeg la merke til er at jeg varierer i vekta 3 kg opp fra morran. Altså om morran i går veide jeg feks 111,8 mens da jeg la meg i går kveld veide jeg 114,9. Det er over 3 kg opp gjennom dagen.

Er det minstevekt som er det man skal gå etter, eller ett gjennomsnitt av minstevekt og kveldsvekt?

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 13:24   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Er det flere enn meg som går på vekta flere ganger om dagen?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Heisann.

Jeg har en liten uvane som gjør at jeg løper på vekta ganske ofte. Faktisk så ofte at jeg har bestemt meg for å flytte vekta ut av huset.

Det jeg la merke til er at jeg varierer i vekta 3 kg opp fra morran. Altså om morran i går veide jeg feks 111,8 mens da jeg la meg i går kveld veide jeg 114,9. Det er over 3 kg opp gjennom dagen.

Er det minstevekt som er det man skal gå etter, eller ett gjennomsnitt av minstevekt og kveldsvekt?

Marius

Man skal veie seg om morgenen, etter dobesøk, men før man kler på seg / drikker / spiser - da får man nettovekta. Mener jeg.

Jeg har det litt morsomt med å veie meg om kvelden for så å se at jeg har gått ned over en kg i løpet av natten. Men det er morgenvekten jeg går etter da.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 13:28   #3
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Er det flere enn meg som går på vekta flere ganger om dagen?

Var aldri opptatt av å gå på vekten før jeg. Gikk på den kanskje 1 gang i måneden. Og nå løper jeg på den flere ganger om dagen

Haff, merker det er litt slitsomt å KUN tenke lavkarbo, vekt, mat, hva skal jeg spise, bla bla bla bla.

Håper jeg kommer over på stadiet hvor det blir en hverdagsting og ikke noe som opptar meg sååå mye som det har gjort nå første to ukene

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 13:34   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Er det flere enn meg som går på vekta flere ganger om dagen?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Var aldri opptatt av å gå på vekten før jeg. Gikk på den kanskje 1 gang i måneden. Og nå løper jeg på den flere ganger om dagen

Haff, merker det er litt slitsomt å KUN tenke lavkarbo, vekt, mat, hva skal jeg spise, bla bla bla bla.

Håper jeg kommer over på stadiet hvor det blir en hverdagsting og ikke noe som opptar meg sååå mye som det har gjort nå første to ukene

Marius

Jeg er jo ikke i ketose så jeg er ikke så streng som du er, men jeg synes det går helt greit nå. Så prøv å senk skuldrene litt og ikke vær så opphengt i vekta og maten, men det er lett å si...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 13:41   #5
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det flere enn meg som går på vekta flere ganger om dagen?

Og jeg som synes at jeg er litt ille som veier meg hver dag..

Det er nok lurest å gå etter morgenvekt ja, for den varierer minst i forhold til faktorer som klær, væskeinntak og tidspunkt i forholdt til måltid.

Selv veier jeg meg på Wii'en om kvelden etter at ungene har lagt seg, og jeg merker at vekten går mye mer opp og ned enn den gjorde før når jeg veide meg på morgenen. Men det blir allikevel mest praktisk for meg å gjøre det på den måten. Så lenge jeg vet at det er sånn og ser på trender i stedet for enkeltmålinger så går det helt greit.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 13:42   #6
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Er det flere enn meg som går på vekta flere ganger om dagen?

Synes veldig synd på samboern min også haha. Og dattera mi på 7 måneder kommer vel til å si ketose eller lavkarbo som sitt første ord:P

Men satser på at jeg får det mer i fingrene..

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 13:56   #7
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Er det flere enn meg som går på vekta flere ganger om dagen?

Lurt å få den vekta litt unna deg. Det å se at vekta varierer så mye i løpet av en dag er nok mer nedbrytende enn oppbyggende. Sett en fast dag, og en fast tid, en gang i uka, eller til og med annahver uke. Da får du et mer realistisk bilde av hva du faktisk kvitter deg med av kilo over tid.

Husk at hvis du lar deg stresse av målinger, så kan stresset påvirke vekttapet ditt også.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 14:06   #8
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det flere enn meg som går på vekta flere ganger om dagen?

Be samboeren hjelpe deg med begrensningene. Jeg har satt vekta på et flatt og stabilt sted på badet, og jeg har i lengre tid veid meg morgen og kveld (fører til og med tall på dette...) Tallet som gjelder er på morgenen etter toalettbesøk, helt naken. Prøv å unngå kvelds-veiingen eller etter-mat-veiing, for da blir du bare stresset. Husk at maten du lager og spiser har en vekt den også, og den må jo ut en eller annen gang

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 14:15   #9
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Er det flere enn meg som går på vekta flere ganger om dagen?

Jeg synes det er litt gøy jeg, å veie meg på kvelden i tillegg til morgenen. Så prøver jeg å gjette hva vekta viser morgenen etter. Synes ikke det er stress i det heletatt Ser jo at vekta kan variere med opptil flere kilo fra dag til dag, - og fra morgen til kveld, men tar det som en ekstra puff til å være skikkelig flink med vanndrikkinga dagen etter. And it works!
Tickeren viser forøvrig hele tiden bestenoteringen min, - for å ha noe å strekke meg etter. Blir et lite mini-delmål å oppdatere den. Det er jo ikke sikkert dette er det optimale for andre, men jeg trives med det slik.

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 14:17   #10
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Er det flere enn meg som går på vekta flere ganger om dagen?

Det verste er når vekta står på baderomsgulvet som ikke er heelt jevnt.. Og plutselig sto det 110,3 der... Men fader, da var det jo såklart bare fordi vekta sto litt ujevnt her om dagen. Holdt på å dævve jeg hehehe

Men nå gleder jeg meg til bestenoteringen er under 110 Og det tror jeg er realistisk i løpet av neste uke

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 01:01   #11
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Er det flere enn meg som går på vekta flere ganger om dagen?

Jeg har veid meg flere ganger daglig, men for meg er det ikke lurt. Hvis jeg går på vekta 2 ganger daglig så har jeg veid meg seks ganger på tre dager. Hvis jeg på den tiden har gått ned 300 gram så vil 300 gram på seks veiinger føles lite. Når jeg begrenset meg til to ganger daglig så hadde jeg plutselig gått ned 300 gram fra en gang til en annen og da føltes det ikke som om vekten sto like stille. Derfor prøvde jeg å begrense meg til to ganger i uka. Da var det ofte nok til å få tilfredsstilt nysgjerrigheten og holdt motivasjonen oppe, men sjelden nok til å ikke bli manisk opptatt av den (noe jeg strevde med å ikke være). Nå som jeg er i mål med slankingen så veier jeg meg 1-2 ganger i uka fordi jeg er ny på vektstabilisering og ikke stoler 100 % på at det faktisk er sant. Jeg tar meg ofte i å tenke at jeg er ÅTTIfem eller SØTTIfem selv om jeg i realiteten er SEKSTIfem. Det er så uvant.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 01:24   #12
hansola
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 52
Innlegg: 44
hansola er på en erverdig vei

Sv: Er det flere enn meg som går på vekta flere ganger om dagen?

Jeg veier meg hver dag jeg. Jeg noterer også hva jeg spiser. Da ser jeg med en gang hva jeg ikke tåler osv. Med veie dag en dag i uka aner man jo ikke hva som har påvirket vekten. Etter noen uker kan man jo se ett klart mønster i hva som hemmer vekt nedgangen. Du vil også feks se att spekeflesk binner vann, og du vil da vite att etter feks to dager vil vekten endre seg i positiv rettning, og man vil ikke bli stresset over att vekten har gått opp dagen derpå. Fordi man vet att om to dager har vekten godt ned... uff tungt forklart.. oppsummering.. ved å veie seg hver dag har man mye bedre kontroll enn å veie seg en dag i uken.

__________________
hansola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 23:55   #13
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Er det flere enn meg som går på vekta flere ganger om dagen?

Prøver å begrense meg til ca annenhver morgen. Men innimellom har jeg også litt moro av veiing om kvelden for å gjette hvor mye jeg 'går ned' i løpet av natten...
Jeg noterer også bestenotering på tickeren, selvom det kanskje ikke er på den vanlige veiedagen, men kanskje en dag eller to før.

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 09:25   #14
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Er det flere enn meg som går på vekta flere ganger om dagen?

Lurt å kvitte seg med vekta. Å gå på vekta hele tiden er en skikkelig demotivator (hvis det er et ord, hihi) for meg. Har vekt på jobben, og veide meg på den hver 14. dag. Nå gleder jeg meg til å gå på vekta neste gang, for har ikke fått veid meg på leenge, og kjenner på klærne at de er løsere enn før jeg ble gravid.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 09:37   #15
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Er det flere enn meg som går på vekta flere ganger om dagen?

Jeg går også på vekta hver dag sko ønske jeg klarte å holde meg til en gang pr uke men det er akkrat som vekta roper på meg om morgenen

Tror jeg skal få samboeren min til å gjemme den vekk ,vist ikke jeg klarer å lukte hvor den er da..hahah

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 12:34   #16
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Er det flere enn meg som går på vekta flere ganger om dagen?

Jeg fikk samboern min til å gjemme den. Så nå blir det veiedag en gang i uka Så det blir bra. Tror det er lettere å se vekttapet da.

I tilegg har jeg målt meg og skal måle meg engang i uka og føre opp i en bok. Så da blir det system, og litt lettere å se trenden Hurra

Har forresten fått en veievenn her innpå, så det er koselig. Vi veier omtrent likt og skal til samme målet

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor fort kommer man i ketose? Og flere som fikk diare første dagen? høna Ketolysekuren 6 27-11-10 13:22
Hvor mange ganger om dagen spiser man? eplekake Spørsmål og svar 2 19-02-09 11:56
Herregud... Veier meg flere ganger om dagen jeg nå... Chia Ketolysekuren 21 21-08-07 09:14
Hvor mange ganger om dagen? Hyper Spørsmål og svar 16 23-09-06 19:41
Ikke få i deg flere enn 12 biter Natreen om dagen! mofe Generell ernæringsdebatt 4 03-06-06 11:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no