Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kaffe og ketogent kosthold

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-12, 22:32   #1
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Kaffe og ketogent kosthold

Er det noen grenser for kaffeinntaket på Ketolysekuren?

Jeg er Kaffoholiker. Vekta går foreløpig nedover sakte men sikkert.
Kan jeg fint fortsette med mine 3-4 liter med daglig kaffeinntak.
(Jada det er mye, men etter at jeg kutta røyken for noen år siden, er kaffen den lasten jeg har igjen)

Rune

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 23:19   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kaffe og ketogent kosthold

Drikk kaffe du. Det er jo ikke noe kalorier i det. Drikk gjerne litt kaldt vann også.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 23:29   #3
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kaffe og ketogent kosthold

ingen karbohydrater i kaffe så sant du ikke har melk eller noe annet oppi

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 23:35   #4
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Kaffe og ketogent kosthold

Er det mulig?! Jeg synes gubben drikker mye kaffe, men du slår ham ned i støvla.
Ellers så har jeg ikke så mye greie på dette, så skal heller ikke si så mye. men går vekta ned er det vel greit?
Men det jeg hørt er at man ikke bør tilføre kroppen så mye syre hvis man skal ned i vekt. Er det ikke mye syre i kaffe?
Men, som sagt: Jeg vet ikke så mye, så NÅ skal jeg tie.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 00:18   #5
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Kaffe og ketogent kosthold

Det var sykt mye Har aldri hørt noe sånnt..det kan påvirke blodtrykket,magen,kolesterol og masse rart.Lykke til videre

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 01:39   #6
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Kaffe og ketogent kosthold

takker for alle svarene.
Jeg er kaffoholiker.
Aldri hatt maveproblemer av god kaffe.
Kolesterolet var 3,6 på sist måling.
Blodtrykket er greit, men går på blodtrykksmedusin.
Med mindre kaffen kan gi meg forhøyet blodsukker, eller føre til at jeg ikke går ned i vekt, er den uaktuell å kutte. God kaffe smaker himmelsk, det er varmt og gir meg kos og velvære.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 06:35   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kaffe og ketogent kosthold

Koffein er gift for kroppen, så leveren din jobber nok overtid. Det kan ta opp ressurser fra andre prosesser, samt øke nivået av stresshormoner, som igjen øker insulinproduksjonen. Du bør drikke to kopper vann pr kopp kaffe for å hjelpe kroppen å rense ut.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 06:56   #8
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Kaffe og ketogent kosthold

Ja, kaffe kan ha negativ virkning på vekta ved å øke blodsukkeret og insulinproduksjon. Jeg skriver kan, alle kropper er jo ikke like, så du må nesten avgjøre selv om du føler kaffen ødelegger for deg eller ikke. 3-4 liter er MYE, så du bør uansett prøve å iallefall halvere det inntaket.. Dersom du har diabetes eller er insulinresistent bør du holde deg helt unna kaffe til daglig.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 11:14   #9
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Kaffe og ketogent kosthold

Har diabetes ja.
Har ingen målbare forhøyninger av blodsukkeret sammen med kaffeinntaket.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor går grensen til ketogent kosthold? Gaupe Lavkarbo generelt 14 04-01-12 22:20
P-piller og ketogent kosthold Rikkem0r Spørsmål og svar 12 12-08-11 12:21
Savner ketogent kosthold Nero Dr Lindbergs 25 30-05-11 09:07
Kandidat til artikkel om Ketogent kosthold søkes Torkil Ketolysekuren 0 11-01-11 08:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no