Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Tagatesse

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-07-12, 19:31   #1
Eirik N R
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 53
Eirik N R er på en erverdig vei

Tagatesse

Har akkurat kjøpt Tagatesse for første gang. Ble litt overrasket over utseende. Trodde det skulle være likt sukker, men så nesten mer ut som mel syntes jeg. Skal det være sånn? Regner med det, men ville bare få en bekreftelse fra noen som har brukt det.

Eirik N R er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, rundt 50 gr KH per dag Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 19:32   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tagatesse

Ja, det er mere finmalt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 19:38   #3
Eirik N R
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 53
Eirik N R er på en erverdig vei

Sv: Tagatesse

Takk for svar

Eirik N R er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, rundt 50 gr KH per dag Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 22:25   #4
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Tagatesse

Ja, det er finmalt. Eg anbefalar å la det få bli verande i posen det kom i, og steng posen med ei klype eller noko, då held det seg betre. Om det blir ekspnert for mykje til luft/luftfuktigheit endar det opp med å bli klissete og hardt.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 09:48   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Tagatesse

Kan det være en ide og hive oppi noen tørre erter eller sillicaposer (nb- ikke i direkte kontakt med mat) for å trekke ut fuktighet?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 18:50   #6
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Tagatesse

Jeg også ble overrasket over hvordan det så ut Men det er så de andre sier, det er nok finmalt. Blir spennende å prøve dette ut.

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 00:23   #7
Janeymaleney
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 41
Innlegg: 141
Janeymaleney er på en erverdig vei

Sv: Tagatesse

Kan jeg spørre hvor du kjøpte det? Fant ikke på iHerb...

Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 00:32   #8
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Tagatesse

Den lokale Megabutikken har det her, har også sett det på helsekosten i bygda. Så høyr med ein av dei om dei kan få tak i det? Den Tagatessen dei har her er belgisk.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 07:21   #9
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Tagatesse

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Den Tagatessen dei har her er belgisk.

Jeg har funnet den i helsebutikken der jeg bor

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 10:19   #10
Eirik N R
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 53
Eirik N R er på en erverdig vei

Sv: Tagatesse

Opprinnelig lagt inn av Janeymaleney, her.

Kan jeg spørre hvor du kjøpte det? Fant ikke på iHerb...

Helsekost. Det blir importert av Funksjonell mat, så man kan bestille via de også.


http://butikk.funksjonellmat.no/categories/tagatose

Eirik N R er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, rundt 50 gr KH per dag Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 13:16   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tagatesse

Opprinnelig lagt inn av Janeymaleney, her.

Kan jeg spørre hvor du kjøpte det? Fant ikke på iHerb...

Temmelig sikker på at de på kinsarvik naturkost har den, sånn hvis du ikke bor så langt unna.

Men obs på at det påvirker blodsukkeret, sannsynlivis mere enn pakka påstår. Og at om man doserer likt som sukker( som det står på pakka), så kan magen protestere veldig.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 20:44   #12
r.o
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 188
r.o er ny på veien

Sv: Tagatesse

Min mage reagerer også voldsomt. Har ikke målt hvordan det påvirker mitt blodsukker men kommer til å gjøre det snart. Har brukt en periode nå i god tro at den er trygg, men vekten min har hoppet opp 2 kg. Finner ingen andre grunner enn tagatose... bortsett fra at det er kansje ikke er noen spesiel grunn, bare naturlig variasjon. Hvorfor kommer de ekstra kiloene alltid på feil plass??? Kunne gjerne ta flere kilo om jeg kunne plassere de riktig



Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Temmelig sikker på at de på kinsarvik naturkost har den, sånn hvis du ikke bor så langt unna.

Men obs på at det påvirker blodsukkeret, sannsynlivis mere enn pakka påstår. Og at om man doserer likt som sukker( som det står på pakka), så kan magen protestere veldig.

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tagatesse - bivirkninger? ninaPCOliv Spørsmål og svar 30 04-03-14 18:33
Tagatesse? helenemor25 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 01-04-12 21:34
Tagatose/tagatesse? hekas Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 18-12-11 22:24
Bytte ut Tagatesse Engledans Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 03-12-11 20:43
Fortell meg om Tagatesse Bjella Spørsmål og svar 4 13-08-11 12:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no