Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Karber i helmelk, poly ... noe, sukkeralkoholer osv?!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-07-09, 18:27   #1
Amagetha
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 67
Amagetha er på en erverdig vei

Karber i helmelk, poly ... noe, sukkeralkoholer osv?!

Ooops... nå har jeg drukket 3 dl. med tine melk helmelk.. iden tro at det var 0 karber siden det stod følgende:

karbhydrater: 4,6
sukkerarter 4,6

Stund siden jeg har gått på lavkarbo ordentlig nå, og her har jeg vel tenkt helt feil iom at jeg tenkte at da var det null karber.. slo meg plutselig at dette var feil, nemlig, for jeg kunne da ikke drikke helmelk sist gang. Eller kan jeg drikke det? Men hva heter det man kan trekke ifra da? Og kan man trekke fra.. poly.. et eller annet..? Noen som er gode på ord og som kan hjelpe meg litt?

Går forøvrig på atkins/noe ala atkins og det funker bra for meg teller ikke karber men har neppe gått over 30 karber iløpet av mine 7 første dager.

Så da har jeg drukket ca 14 karber..? høhø. BUHU!

__________________
Amagetha
Amagetha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 19:45   #2
Egg hver dag
Medlem
 
Egg hver dag sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 134
Egg hver dag er på en erverdig vei

Sv: Karber i helmelk, poly ... noe, sukkeralkoholer osv?!

Sukkerarter er ikke bra nei, det er nok desverre sukker. Ja, du har fått i deg ca 14 karber av å drikke melk...kjipt.
Sukkeralkoholer/polyoler/polyols kan du trekke fra.

__________________
Første delmål:

Egg hver dag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 22:54   #3
Amagetha
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 67
Amagetha er på en erverdig vei

Sv: Karber i helmelk, poly ... noe, sukkeralkoholer osv?!

Ahh.. tusen takk for svaret! Jaja, da har jeg tabbet meg litt ut i dag, hehe. Det går seg til, lærer noe nytt hver dag på lavkarbo, altså.

Har en sjokolade (for når søthungern er på det verste) som inneholder 28 gram kullhydrat, 21 gram polyoler og 4 gram sukker pr. 100 gram. Hele sjokoladen er på 48 gram og jeg spiser ikke mer enn en to tredjeldeler på det meste.. vil det si at jeg har spist (ca) 2,24 karbiser og at det da er greit? Bruker ellers ikke reagere på kunstig søtning..

Den heter forresten Cachet (No sugar added) og jeg har variantene almond og vanilla (belgian chocolate).

__________________
Amagetha
Amagetha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 23:21   #4
Egg hver dag
Medlem
 
Egg hver dag sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 134
Egg hver dag er på en erverdig vei

Sv: Karber i helmelk, poly ... noe, sukkeralkoholer osv?!

Opprinnelig lagt inn av Amagetha, her.

Har en sjokolade (for når søthungern er på det verste) som inneholder 28 gram kullhydrat, 21 gram polyoler og 4 gram sukker pr. 100 gram. Hele sjokoladen er på 48 gram og jeg spiser ikke mer enn en to tredjeldeler på det meste.. vil det si at jeg har spist (ca) 2,24 karbiser og at det da er greit? Bruker ellers ikke reagere på kunstig søtning..

Det stemmer det med 2,24 karbohydrater på 2/3 sjokolade. Det må jo være lovlig lite karbohydrat på en sjokolade

__________________
Første delmål:

Egg hver dag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 18:05   #5
Tonjenic
Juniormedlem
 
Tonjenic sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 48
Tonjenic er på en erverdig vei

Sv: Karber i helmelk, poly ... noe, sukkeralkoholer osv?!

Sambo drakk et stort glass helmek i dag, men kom ikke utav ketose. Tror man kan få unne seg iblandt

__________________
I'm a winner, and so are YOU!



Tonjenic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketogent Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 18:08   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Karber i helmelk, poly ... noe, sukkeralkoholer osv?!

Opprinnelig lagt inn av Tonjenic, her.

Sambo drakk et stort glass helmek i dag, men kom ikke utav ketose. Tror man kan få unne seg iblandt

Uansett så er det sukker i melka
Og er man på ketosebaserte dietter så skal det unngås

Man kan være i ketose opptil 40-50 karber dagen. Men det er ikke sikkert man går ned i vekt. Det har med hva man har i seg

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 18:21   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Karber i helmelk, poly ... noe, sukkeralkoholer osv?!

... men jeg vil nå si at melk er bedre enn sjokolade da - uansett. Rett og slett fordi melk er nærmere mat enn sjokolade er. Så sånn sett er det nok bedre å "sprekke" på melk.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 15:53   #8
Tonjenic
Juniormedlem
 
Tonjenic sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 48
Tonjenic er på en erverdig vei

Sv: Karber i helmelk, poly ... noe, sukkeralkoholer osv?!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Uansett så er det sukker i melka
Og er man på ketosebaserte dietter så skal det unngås

Man kan være i ketose opptil 40-50 karber dagen. Men det er ikke sikkert man går ned i vekt. Det har med hva man har i seg

Ja, men om man tåler det så! Sambo var minus 1 kg på vekta i dag, så han har tydelig ikke tatt skade av det

__________________
I'm a winner, and so are YOU!



Tonjenic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er det med sukkeralkoholer? Sandy Spørsmål og svar 8 14-09-11 14:48
sukkeralkoholer og karber mocca75 Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 1 16-06-08 23:53
sukkeralkoholer og karber mocca75 Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 1 16-06-08 23:08
Sukkeralkoholer Guffen Spørsmål og svar 4 09-04-08 09:24
Gi barna helmelk! Sol Barns kosthold 7 10-03-08 08:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no