Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Oppgitt og lei..

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-11-06, 22:44   #1
PotetGulla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 16
PotetGulla er på en erverdig vei
Unhappy

Oppgitt og lei..

heihei!
jeg har alltid vært glad i mat, men aldri hatt den ideale vekten.
..til jeg begynte å kaste opp alt jeg spiste for 2-3 måneder siden, flere ganger om dagen til hvert måltid.
jeg gikk ned 12 kilo på ca 2 måneder...
(ikke gjør dette, det ødelegger deg!)
ihvertfall..jeg har de siste ukene bestemt meg for å legge bort denne teite uvanen, og har lykkes bra hittil, kastet opp mindre, ikke sluttet helt enda.
jeg har drukket mer vann, og gått opp 5 kilo på en uke!
det gjør meg litt frustrert..
jeg må på do og "late vannet" 1-2 ganger i timen(!!) og syns dette er veldig rart, man gjør vel ikke det så ofte hvis kroppen holder igjen på vannet og får deg til å legge på deg "vannvekt"?
noen som har peil ?
(er forresten forsiktig med salt/sodium inntaket)

har også lyst til å begynne på diett, evt blodtypedietten for å få en annen type følelse av kontroll gjennom dette.

PotetGulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt av hvert Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 00:00   #2
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: oppgitt og lei..

Er ingen ekspert på dette, men vil si at først og fremst er det TOPP at du skjønner at du må kutte ut oppkastinga! Du vet sikkert alle argumentene hvorfor.
Dernest tror jeg du må kaste vekta di!!
Etter å omtrent ikke gitt kroppen næring på flere måneder, vil du nærmest garantert legge på deg LITT i starten. Kroppen din tror jo det har vært hungersnød i landet! Forbrenninga di er nok ute av lage, men vil stabilisere seg når du tilfører næringstoffer (proteiner først og fremt + antioksidanter!)
Du har antagelig (understreker antagelig) mistet en del muskelmasse, så JEG ville trent litt styrke. Det ville få forbrenninga i gjenge raskere...

Lykke til så masse!
Antar du får mange flere, og klokere svar snart!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 19:54   #3
Mainmy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordpå
Alder: 57
Innlegg: 13
Mainmy er på en erverdig vei

Sv: oppgitt og lei..

Opprinnelig lagt inn av PotetGulla, her.

heihei!
jeg har alltid vært glad i mat, men aldri hatt den ideale vekten.
..til jeg begynte å kaste opp alt jeg spiste for 2-3 måneder siden, flere ganger om dagen til hvert måltid.
jeg gikk ned 12 kilo på ca 2 måneder...
(ikke gjør dette, det ødelegger deg!)
ihvertfall..jeg har de siste ukene bestemt meg for å legge bort denne teite uvanen, og har lykkes bra hittil, kastet opp mindre, ikke sluttet helt enda.
jeg har drukket mer vann, og gått opp 5 kilo på en uke!
det gjør meg litt frustrert..
jeg må på do og "late vannet" 1-2 ganger i timen(!!) og syns dette er veldig rart, man gjør vel ikke det så ofte hvis kroppen holder igjen på vannet og får deg til å legge på deg "vannvekt"?
noen som har peil ?
(er forresten forsiktig med salt/sodium inntaket)

har også lyst til å begynne på diett, evt blodtypedietten for å få en annen type følelse av kontroll gjennom dette.


Hei Hei!!!


I likhet med deg har jeg spist og kastet opp, bare at jeg har gjort det i årevis UTEN å gå ned i vekt. Men nå etter at jeg begynte med lavkarbo har jeg ikke kastet opp en eneste gang!!! men har heller ikke gått noe ned i vekt da, foreløpig i allefall.......

Men gleden av å være kvitt oppkastspøkelset er fantastisk!
Så smått om senn kan jeg vel kanskje begynne å merke nedgang på vekta også. En annen fordel med lavkarbo er at jeg er blitt mye mykere i kroppen igjen, føler meg ikke stinn!!!

Så jeg har hatt gode fordeler allerede av lavkarbo, går jeg ned i vekt i tillegg er det et bonus ;O)

Lykke til til deg ;O)

Mainmy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 19:57   #4
Mainmy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordpå
Alder: 57
Innlegg: 13
Mainmy er på en erverdig vei

Sv: oppgitt og lei..

Opprinnelig lagt inn av Mainmy, her.

Hei Hei!!!


I likhet med deg har jeg spist og kastet opp, bare at jeg har gjort det i årevis UTEN å gå ned i vekt. Men nå etter at jeg begynte med lavkarbo har jeg ikke kastet opp en eneste gang!!! men har heller ikke gått noe ned i vekt da, foreløpig i allefall.......

Men gleden av å være kvitt oppkastspøkelset er fantastisk!
Så smått om senn kan jeg vel kanskje begynne å merke nedgang på vekta også. En annen fordel med lavkarbo er at jeg er blitt mye mykere i kroppen igjen, føler meg ikke stinn!!!

Så jeg har hatt gode fordeler allerede av lavkarbo, går jeg ned i vekt i tillegg er det et bonus ;O)

Lykke til til deg ;O)

Har gått på lavkarbo ca 1 mnd nå tror jeg???
og jeg kasta opp etter hvert måltid.... tom hvis jeg drakk for mye vann.
Likte ikke den tunge metthetsfølelsen jeg fikk i magen, men den er borte nå. Blir mett på en helt annen måte som ikke "setter seg tungt" i magen.
bare prøv ;O)

Mainmy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det flere enn meg som begynner å bli lei?(noen som har konstruktive tips?) paprika Lavkarbo generelt 18 19-06-06 13:29
Lei induksjonsmat Fjonken Spørsmål og svar 0 15-03-06 21:42
Lei av egg! Danioh Lavkarbo generelt 6 20-01-06 13:53
Jeg er så lei av å diskutere med folk som ikke har peiling men som TROR de har det!! Iset Generell diskusjon 32 14-11-05 14:37
Lei av maten Maria Eurodiett 8 02-12-04 10:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no