Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sjokolade

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-08-08, 23:14   #1
K`s choice
Medlem
 
K`s choice sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 41
Innlegg: 68
K`s choice er på en erverdig vei

Sjokolade

Hvilken type tyr dere til når der bare MÅ ha litt? Hvilket merke inneholder minst karbo? Jeg finner ingen som er OK, men har spist litt ChocoMix eller hva den heter, den kjekssjokoladen med rødt og hvitt papir.

Anyone? Jeg SLITER om jeg aldri kan spise litt sjokolade.. Det er min forbannelse i livet

K`s choice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tusler over til Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 23:16   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5003

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 23:18   #3
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade

Anton Bergs sukkerfrie.

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 23:31   #4
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Sjokolade

Har prøvd flere typer, men synes den sukkerfrie sjokoladen fra Galler er best.

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 10:33   #5
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Sjokolade

Opprinnelig lagt inn av K`s choice, her.

Hvilken type tyr dere til når der bare MÅ ha litt? Hvilket merke inneholder minst karbo? Jeg finner ingen som er OK, men har spist litt ChocoMix eller hva den heter, den kjekssjokoladen med rødt og hvitt papir.

Anyone? Jeg SLITER om jeg aldri kan spise litt sjokolade.. Det er min forbannelse i livet

Jeg føler din smerte.
Det jeg har gjort er å gradvis venne meg til mørk sjokolade. Prøvde først sukkerfri, men jeg tåler ikke maltitol spesielt bra.
Før koste jeg meg med Freias Premium Dark 70%, men nå klarer jeg å spise 86% også.
Det beste er å ta et par ruter med sjokolade og dyppe i rykende varm kaffe, så den smelter. NAAAAMMM!
70% har 38 gram karber og 86% har 19 gram, hvis jeg ikke hukommelsen min er helt på trynet.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 16:42   #6
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Sv: Sjokolade

Mørk sjokoladeeeeee..............

(foretrekker 85% til Lindt eller 86% til Freia/Cote D'or, eller Green&Black)

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 19:12   #7
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Sjokolade

Jeg tyr til Cavalier sin med melkesjokolade og nøtter. De synes jeg er best

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 19:15   #8
Magga Dutti
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 110
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sjokolade

Hvor mye karbo er det i slik sjokolade?
Er det bedre å spise dette enn Atkins barene?
Og vi er alle enige om at de barene inneholder 2 g karbohydrater?
Jeg banker de som lurer meg på dette, for nå har jeg dyttet i meg en hel en.

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 19:17   #9
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Magga Dutti, her.

Hvor mye karbo er det i slik sjokolade?
Er det bedre å spise dette enn Atkins barene?
Og vi er alle enige om at de barene inneholder 2 g karbohydrater?
Jeg banker de som lurer meg på dette, for nå har jeg dyttet i meg en hel en.

Hehe, du slepper å banke noen
Er bare 2 effektive karbs i denne
Jeg ville spist disse i stede for barene, men det er fordi jeg ikke liker de barene da....

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 19:30   #10
Magga Dutti
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 110
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Hehe, du slepper å banke noen
Er bare 2 effektive karbs i denne
Jeg ville spist disse i stede for barene, men det er fordi jeg ikke liker de barene da....

Åh, supert. Jeg elsker de barene. Har funnet to typer som er utrolig gode. Smaker ordentlig sjokolade, istedenfor det mørke og kunstige som jeg innbiller meg at de sukkerfrie sjokoladene smaker. Sukkerfri sjokolade liksom. Det er jo en selvmotsigelse.

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 20:00   #11
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Sjokolade

Freias 70% inneholder 30gr karbo og Freias 86% inneholder 19 gram.Altså 3 og 1.9gr pr rute.Og du klarer ikke spise så mye av de heller!Har nettopp lagt min elsk på Freia 86%.
Fant en soyamelk i butikken med 0,1gr pr dl,tenkte og prøve og lage kakao med den en gang jeg fyser MEN har aldri smakt soyamelk,så vet ikke om det blir suksess

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 20:24   #12
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Sjokolade

Opprinnelig lagt inn av magdalena, her.

Freias 70% inneholder 30gr karbo og Freias 86% inneholder 19 gram.Altså 3 og 1.9gr pr rute.Og du klarer ikke spise så mye av de heller!Har nettopp lagt min elsk på Freia 86%.
Fant en soyamelk i butikken med 0,1gr pr dl,tenkte og prøve og lage kakao med den en gang jeg fyser MEN har aldri smakt soyamelk,så vet ikke om det blir suksess

Soyamelk smaker veldig spesielt....
Men den med sukker er, SELVFØLGELIG, god da...
Om du skal lage kakao, kanskje du kan putte bittelitt splenda i?!
Jeg spiste soyaflak med soyamelk før til frokost men da MÅTTE jeg ha litt splenda i og litt syltetøy fra Heistad i for at det skulle bli litt godt.
Men er sikkert sånn: enten liker man den eller så liker man den ikke

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 20:29   #13
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Sjokolade

Lindts Excellence extra thins. 70% mørk sjokolade. Tynne små flak med masse smak. Spiser 2 flak hver dag, til kaffen uten at det ødelegger ketosen.

Vet dessverre ikke i hvilke butikker man får kjøpt denne. Jeg har bare kjøpt og fått venner til å kjøpe i taxfreebutikken på Gardermoen.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 21:03   #14
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Sjokolade

Jeg har funnet en sjokolade her i svergie,cloetta med 53g karber,12 sukekrarter og 40 sukkeralkoholer Den smaker som vanlig sjokolade og er kjempe god!!

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 21:28   #15
niomi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 47
niomi er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade

Jeg syns Anton Bergs sukkerfrie er god, jeg. Spanderte på samboer i går, og han lurte på hvorfor i alle dager jeg dyttet i meg vanlig mørk sjokolade - han merket ikke forskjell.

Men - hvor mange karber er det egentlig i Anton Berg sin? 3 g pr 100 g, sant?

__________________


niomi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 23:23   #16
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 43
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: Sjokolade

Jeg har kommet over noen gode sjokolader inne i Lillestrøm storsenter, nede i den fruktbua..
Merket heter cachet, dette er en belgisk sjokolade, og denne smaker nett som konfekt, og de hadde mange ulike typer...

NB!!Noen inneholdt mer karb. enn andre..

Men ikke ta for store doser...det betyr rumling, og toalettbesøk=)

Kan og lese litt om sjokolade på denne linken: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17116

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 12:25   #17
hvolga
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 45
Innlegg: 5
hvolga er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade

Jeg har falt helt for den mørke sjokoladen fra sukkerfritt.com.
pr.100gr har denne 50 gr karbohydrater, og 48 gr sukker alkoholer.
dvs 2 karbohydrater pr 100 gr, og platene er 75 gr!
Syns dette er helt topp.
Jeg kjøper denne på meny og rema 1000 butikker...

hvolga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 13:09   #18
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade

Kjøpte en i går på obs som jeg syns var veldig god:

Cloetta Mörk choklad 72% (pr 100 gram):
Karb: 35 gr hvorav 25 gr sukkeralkoholer og 1 gr sukkerarter
Kostfiber: 13 gr
Protein: 8.5 gr
Fett: 42 gr
Kcal: 510

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 16:55   #19
K`s choice
Medlem
 
K`s choice sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 41
Innlegg: 68
K`s choice er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade

Takk for gode svar!
Det er sånn at sukkeralkoholer "ikke teller", ikke sant?

__________________
Vekt 26 sept: 81, 9 kg.
Vekt 3 okt: 81,5 kg.
Vekt 10 okt: 81,0 kg.
Vekt 17. okt: 80,2 kg.
K`s choice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tusler over til Lindberg Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 17:05   #20
Cassie
Juniormedlem
 
Cassie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 13
Cassie er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade

Korrekt!!! Nå har jeg akkuart kost meg med en sukkerfri Anton Berg, himmelsk Lykke til med å finne din favoritt!!!

__________________



Cassie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 16:27   #21
mini me
Medlem
 
mini me sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 52
Innlegg: 63
mini me er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade

Jeg har vært sjokkoman så lenge jeg husker, og sånn er det med alle i min nærmeste familie. Så min måte å håndtere dette med sjokkolade/sukker/karbo suget er å minne meg selv på at dette er et VALG. Jeg må altså ikke ligge unna, men velger jeg å la være å spise det, så blir belønningen større. Føler det er lettere å kunne velge det bort fordi jeg vil, ennå ikke kunne.

__________________
Startdato: 03.07.2009



All is well and getting weller.
mini me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 10:01   #22
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Kjøpte en i går på obs som jeg syns var veldig god:

Cloetta Mörk choklad 72% (pr 100 gram):
Karb: 35 gr hvorav 25 gr sukkeralkoholer og 1 gr sukkerarter
Kostfiber: 13 gr
Protein: 8.5 gr
Fett: 42 gr
Kcal: 510

Hvis det er riktig, så inneholder denne her 10 karber per 100 gram. Altfor mye!!
Husk at dagsrasjonen på ketolyse er 15-20 karber daglig, og da bør man ikke bruke halvparten på sjokolade.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 10:32   #23
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Hvis det er riktig, så inneholder denne her 10 karber per 100 gram. Altfor mye!!
Husk at dagsrasjonen på ketolyse er 15-20 karber daglig, og da bør man ikke bruke halvparten på sjokolade.




Men så spiser jeg ikke sjokolade HVER dag heller...Å når jeg spiser så er det 2-3 ruter på lørdag så det er nok ikke noe stort problem....

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 10:33   #24
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Sjokolade

Hehe....Jeg svarte på feil innlegg,men jeg så å si samme sjokolade i svergie...Leste litt fort her....

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 13:45   #25
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Hvis det er riktig, så inneholder denne her 10 karber per 100 gram. Altfor mye!!
Husk at dagsrasjonen på ketolyse er 15-20 karber daglig, og da bør man ikke bruke halvparten på sjokolade.

Vel, jeg spiser ikke hele plata, og jeg spiser ikke hver dag, og jeg følger ikke ketolysekuren (riktig enda)

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
85% sjokolade dingpot Atkins kosthold 24 06-08-08 23:35
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 02:11
Sjokolade..... Fast-i-fisken Lavkarbo generelt 2 02-06-06 14:33
Ny sjokolade? t75 Lavkarbo generelt 8 15-04-05 00:41
70 % sjokolade kontra 85 % sjokolade donjuanwannabe Lavkarbo generelt 1 28-11-04 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no