Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

C- vitamin gir større vekttap

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-07-04, 20:34   #1
Amygdala
Medlem
 
Amygdala sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 96
Amygdala er ny på veien

C- vitamin gir større vekttap

3 g er anbefalt i Atkins boken, er det noen av dere som spiser så mye?

Amygdala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 25-07-04, 18:36   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Når jeg er flink å ta C-vitamin så tar jeg mellom 1,5g og ca 5g daglig...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 25-07-04, 19:51   #3
Amygdala
Medlem
 
Amygdala sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 96
Amygdala er ny på veien

Ble anbefalt av iset og ta 750 g.

men leser i boken at de hadde gode resultater om en tok mer. Er det ingen som følger vitamin rådene hans??

Opprinnelig lagt inn av HP

Når jeg er flink å ta C-vitamin så tar jeg mellom 1,5g og ca 5g daglig...

Amygdala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 25-07-04, 20:02   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Jeg er en stor Fan av kosttilskudds rådene til Atkins... Meeeen det er litt vanskelig å følge dem i Norge... Jeg hadde helt klart vært mer motivert til å ta kosttilskudd om jeg hadde fått tak i dem i virksomme doser og til overkommelige priser.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 26-07-04, 10:28   #5
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Jeg er forsiktig med å ta noe enkelt kosttilskudd i store doser.

Vit og min virker inn på hverandre - får du for mye av noe, tømmes kroppen for noe annet, og det blir ubalanse.

Hvordan det stiller seg med akkurat c-vitamin, vet jeg ikke.

Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-04, 11:57   #6
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Du kan vanskelig ta for stor dose med c.vitamin da det kommer ut igjen med vannlatingen.Jeg gomler kjempemasse c.vit om dagene fordi jeg plages med vannlating,kanskje jeg har fått urinveisinfeksjon.Har ikke gått opp i vekt selv om jeg ikke spiser lavkarbo om dagene,men kan nå ikke tro at evnt c.vit skulle slå så fort inn...?Vet ikke hvordan det er med c.vit og andre mineraler,men det anbefales jo å kombinere jern og c.vit..

magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-08-04, 11:52   #7
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Vanligvis tar jeg 2 gram c - vitamin pr dag. ( Askobinsyre kjøpt på apotek ca 500 kr for 1 kg).

Hvis jeg har anntydning til betenelser( noe jeg sliter med i perioder) så øker jeg dosen til jeg får en reaksjon fra magen eller ca 20 gram dag.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 13-08-04, 13:39   #8
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Begod

så øker jeg dosen til jeg får en reaksjon fra magen eller ca 20 gram dag.

20 gram daglig? Det var sterke saker... Magen min tåler max 1 gram i timen, - da måtte jeg jo ha holdt meg våken om natten også for å ta hver time... Puh, hvor mye tar du i slengen?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 14-08-04, 10:32   #9
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Magen din tåler nok mer når du har en infeksjon i kroppen. Når du er frisk er nok 3g maks av hva du tåler men når du er syk så kan du ta 20g før du merker det på magen.

Selv tar jeg bare C-vitamin hvis jeg brygger på noe eller har utsatt kroppen min for stor belastning.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 16-08-04, 09:54   #10
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Tar en liten teskje i slengen. ( greier ikke å ta mer, for det er så fryktelig surt)
Kristian har helt rett ang 20 gram og infeksjon.

Faktisk så er fremgansmåten for å finne ut hvor mye C- vtamin man bør ta slik:

Begynn med 1 gram pr. dag og øk gradvis til man får reaksjon fra magen, reduser da dosen noe.

Da vil du ha optimal tilgang på C- vitamin.

Når man går på høye doser c-vitamin bør man gjøre som Lise, ta lite og ofte.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 18:38   #11
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Amygdala

3 g er anbefalt i Atkins boken, er det noen av dere som spiser så mye?

Jøss - dette visste jeg ikke! (Igjen - jeg må lese DANDR!)

Hva er argumentene til Atkins for de 3 grammene?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 19:43   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

Jøss - dette visste jeg ikke! (Igjen - jeg må lese DANDR!)

Hva er argumentene til Atkins for de 3 grammene?

Atkins sin egen multivitamin Basic #3 formula inneholder 360 mg - altså 0.36 gram. Han mener det skal være nok. Det er ikke her feilen ligger da ?? At det er en kommafeil ?? Jeg finner ikke 3 gram nevnt noe sted jeg...... har lest kapittelet om vitaminer flere ganger......Men det står kanskje et annet sted i boka ? 360 mg er 600 % av dagsbehovet anbefalt av amerikanske myndigheter. Vet ikke hvor mye Norge har lagt seg på !!

I den norske boka står det at han begynner på doser fra 500 mg .... og at "Nyere forskning bekrefter de langvarige ved å bruke dette næringsstoffet for fettstoffskiftet. Etter min mening er vitamin C hjørnestenen i forebyggende medisin"
Men husk at den norske boka er basert på 1992 utgaven og er utdatert. Det er den siste som gjelder !

Selv spiser jeg 750 mg x 2 - altså 1.5 gram c vitamin pr dag.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 20:47   #13
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

ADI i Norge var 60 mg - men har nettopp blitt økt til 75 mg.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hensikten med Vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 4 11-06-14 21:24
C- vitamin istedet for antibiotika Begod Kosttilskudd 8 11-02-05 22:42
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no