Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Syltetøy?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-08-08, 16:43   #1
Inanna
Juniormedlem
 
Inanna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Ungarn
Alder: 39
Innlegg: 26
Inanna er på en erverdig vei

Syltetøy?

er det noen som vet hvordan man kan lage syltetøy?
har så stor craving, men stoler ikke på det som er å kjøpe i butikker.

har lett på nettet, men klarer ikke finne noe

Inanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert/Atkins Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 16:51   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Syltetøy???

Fant en oppskrift her: http://nuftenoft.wordpress.com/2007/...denfor-sukker/ da jeg søkte på nettet. Om du har tenkt å gå på Atkins, så er ikke bær tillatt før en stund ut i vedvarendestigen.
Når det er sagt: Kravings går over! Det er ikke naturlig å ha dem, og om man klarer å stå løpet ut er de borte for alltid.
Men om du først skal lage, så ville jeg ha bytta ut fruktosen i oppskrifte i linken med splenda, natreen, eller stevia om du er så heldig å få tak i det.
Det finnes usukrede syltetøy i butikken; Heistad f.eks. Jeg ville holdt en knapp på de som inneholder sucralose (splenda), da jeg er skeptisk til aspartam.
Men kunstig sukker kan opprettholde søtsuget, ettersom hjernen ikke gjør forskjell på det og ekte sukker, og opplevelsen blir den samme.
Kunstig søtning kan også for noen være en partystopper.

Lykke til

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 19:59   #3
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Syltetøy???

Lerum har også syltetøy uten sukker, søtet med isomalt og sukralose 10 gr karbo pr 100 gr, så det går til nød.

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 12:42   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Syltetøy?

Du kan kjøpe frosne bær, og røre dem med egnet søtstoff. Det har vi gjort ganske mye.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:18   #5
xeena82
Medlem
 
xeena82 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Alta
Alder: 41
Innlegg: 220
xeena82 har en fantastisk aura rundt segxeena82 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Syltetøy?

Opprinnelig lagt inn av Inanna, her.

er det noen som vet hvordan man kan lage syltetøy?
har så stor craving, men stoler ikke på det som er å kjøpe i butikker.

har lett på nettet, men klarer ikke finne noe

Ehm..... heistad syltetøy. Det er laget for diabetikere! det er syltetøyet for de som går på lavkarbo!!! Og godt er det også

xeena82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 14:24   #6
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Sv: Syltetøy?

Opprinnelig lagt inn av xeena82, her.

Ehm..... heistad syltetøy. Det er laget for diabetikere! det er syltetøyet for de som går på lavkarbo!!! Og godt er det også

...og smaker nesten ingenting.... Det er bare 45% bær i heistad sine. Jeg foretrekker å lage mitt eget, for da blir det mer bær og mindre tilsetningsstoffer. Heller fryse dem i små porsjoner så de ikke "går ut på dato". Tar ikke lange tiden heller.

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 16:20   #7
xeena82
Medlem
 
xeena82 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Alta
Alder: 41
Innlegg: 220
xeena82 har en fantastisk aura rundt segxeena82 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Syltetøy?

Opprinnelig lagt inn av dingpot, her.

...og smaker nesten ingenting.... Det er bare 45% bær i heistad sine. Jeg foretrekker å lage mitt eget, for da blir det mer bær og mindre tilsetningsstoffer. Heller fryse dem i små porsjoner så de ikke "går ut på dato". Tar ikke lange tiden heller.

jeg synes de smaker godt jeg! men smaken er som baken; den er DELT!

xeena82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 16:47   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Syltetøy?

Synes Lerum sitt uten sukker er ganske godt. Åtti prosent bær

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 17:37   #9
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Syltetøy?

Enig med Photo

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 10:44   #10
Inanna
Juniormedlem
 
Inanna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Ungarn
Alder: 39
Innlegg: 26
Inanna er på en erverdig vei

Sv: Syltetøy?

tusen takk for alle svar =)

nå er jeg glad, kan få i meg syltetøy en gang i blant også.
dette føles ikke som en diett lenger

tusen takk igjen

Inanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert/Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Finnes det lavkarbo-syltetøy? Tette80 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 08-08-11 14:21
Nora 100% frukt og bær syltetøy? dingpot Lavkarbo generelt 18 13-09-09 07:53
Ketose,sult og syltetøy ... Momsa Ketolysekuren 8 22-07-08 20:50
Drøm om 0-carb syltetøy Fæhtfløytå Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 18-07-08 00:14
Barnehagen tror prim og banos er sunnere enn syltetøy! elian Barns kosthold 24 10-07-06 23:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no