Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Hvordan få ned spirulina, chlorella og hvetegress?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-09-11, 08:04   #1
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Hvordan få ned spirulina, chlorella og hvetegress?

Heisann! Jeg begynte i dag med å ta spirulina, chlorella og kamut (hvetegress), og ble helt sjokkert over den forferdelige smaken. Det smaker jo som.. ja, sånn som fiskemat lukter! Yuck. Greit vi snakker om alger liksom, men dette virker ganske håpløst på meg. Jeg endte opp med evigvarende brekninger, føles det som..


Kunne noen kommet med tips til hvordan det går an å få i seg disse greiene uten å bli helt dårlig av det?

Jeg har sett at folk har kommet med ulike forslag på andre tråder osv, men jeg tenkte at det kunne være greit å få det samlet på ett sted - det kan da ikke være bare meg som sliter med dette?

MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 19:56   #2
Lavkarbonoob
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 35
Lavkarbonoob er ny på veien

Sv: Hvordan få ned spirulina, chlorella og hvetegress?

Gjør som meg, ta det i kapsler! Jeg klarer heller ikke smaken, så kapsler har reddet meg. Jeg kjøpte først pulver, men innså at jeg ikke kom til å klare å drikke noe uten å spy. Løsningen var å bestille tomme kapsler for å ikke kaste det pulveret jeg allerede hadde kjøpt.

Kjøpte disse som jeg fylte selv med pinsett:


http://www.iherb.com/Now-Foods-Doubl...0&rcode=JOM782

Anbefaler Pure Planet sine produkter (selges også i Norge, men til dobbel pris)

Spirulina i kapselform:

http://www.iherb.com/Organic-by-Natu...0&rcode=JOM782


Chlorella i tablettform:

http://www.iherb.com/Organic-by-Natu...0&rcode=JOM782


Hvetegress i kapselform:

http://www.iherb.com/Organic-by-Natu...0&rcode=JOM782

Jeg er stamkunde hos iHerb, og er storfornøyd. De har billig frakt (2-6$) så hvis man kommer over 200kr. grensa er det bare å bestille flere pakker.

Håper dette er litt til hjelp!

Lavkarbonoob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Supermat, lavkarbo, paleo Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 01:20   #3
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Hvordan få ned spirulina, chlorella og hvetegress?

Kapsler! Åh, kanskje det kan være redningen - legger inn bestilling med en gang jeg Tusen takk, jeg har nemlig gitt helt opp nå jeg

Har ellers bare sett forslag til hva pulveret kan blandes i (lunket vann er visstnok bedre enn kaldt), og noen som sa at en sprut sitron kunne hjelpe på, men ingen av disse funket for meg..

Hehe, og det verste er at jeg helt til jeg fikk pulveret, trodde at de som sa det var så kjipt å drikke var litt pysete, rett og slett. I take it all back! Hihi

MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 09:35   #4
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Hvordan få ned spirulina, chlorella og hvetegress?

Jeg slet også veldig med smaken til å begynne med, så de første to ukene blanda jeg det i en smoothie med blåbær, da smakte ikke spirulinaen og hvetegresset så mye, men etter det har jeg tatt det i vann, har vent meg til det, men har altid et glass med rent vann ved siden av som jeg forter meg å drikke av, da syns jeg det går greit. Til å begynne med tok jeg lave doser å mye vann, da er ikke smaken så ille.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 09:54   #5
Lavkarbonoob
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 35
Lavkarbonoob er ny på veien

Sv: Hvordan få ned spirulina, chlorella og hvetegress?

Du bør ikke bruke sitrusfrukter sammen med alger og gress. Det ødelegger opptaket av næringsstoffene.

Tines juice med eple og mango er den jeg synes tar vekk smaken mest. Har heldigvis ikke pulver lengre...

Lavkarbonoob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Supermat, lavkarbo, paleo Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 18:01   #6
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Hvordan få ned spirulina, chlorella og hvetegress?

Opprinnelig lagt inn av Lavkarbonoob, her.

Du bør ikke bruke sitrusfrukter sammen med alger og gress. Det ødelegger opptaket av næringsstoffene.

Oi, det ante jeg virkelig ikke - takk!

MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 15:36   #7
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan få ned spirulina, chlorella og hvetegress?

Jeg har kjøpt det i tablettform, men jeg greier ikke svelge hele da, så jeg tygger de litt. SMaker ikke så mye egentlig. Men jeg greier å tygge paracet og da jeg har tatt en av hver, men fant ut at i forhold til å ta ss med det, så må jeg ta mange flere tabletter. iiik!

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 16:12   #8
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Hvordan få ned spirulina, chlorella og hvetegress?

Hihi! Ja, ikke helt greit det der! Jeg tar lett hvor mange tabletter som helst, men jeg regna litt på det, og det blir jo innmari dyrt å kjøpe alt i tablettform og ta så mange tabletter som man "skal" hver dag

Jeg prøvde i dag å blande pulveret med avokado- og limesmoothie, men HERRE det smakte hagg altså! Burde vel kanskje valgt noe med litt mer intens smak på, men det er eneste smoothien jeg drikker

MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 16:40   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan få ned spirulina, chlorella og hvetegress?

Jeg måtte returnere mitt "greens"pulver, så skjønner hva du mener. SElv om det sikkert smaker bra i forhold. Spirulina og chlorella har jeg kjøpt i tablettform og har inntatt dt uten problem da, men har ikke orket så mange daglig. Merker at det ikke bare er å hive innpå. Det jeg lurer på er om en av disse algene eller gressene faktisk smaker ok, eller, altså; hvilke smaker best slik at dt kunne brukes i salat som krydder f.eks?

Noen som har smakt blåbærpulver?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 19:58   #10
Lavkarbonoob
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 35
Lavkarbonoob er ny på veien

Sv: Hvordan få ned spirulina, chlorella og hvetegress?

Kapsler smaker heldigvis ingenting. Problemet er at man vil aldri få de samme fordelene som algene i noe annet kosttilskudd. Hadde det vært det hadde jeg lett byttet.

Lavkarbonoob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Supermat, lavkarbo, paleo Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 13:41   #11
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan få ned spirulina, chlorella og hvetegress?

Har du sett på prisene på iherb da? jeg tror ikke jeg betalte så mye for et beger med 500 x 500 mg spirulina. Kanskje 19 dollar. tror de har 1 grams og. skal ha det neste gang.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 14:44   #12
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Hvordan få ned spirulina, chlorella og hvetegress?

Joda, bestiller fra iherb jeg.. Men mener jeg kom frem til at tabletter ble ganske mye dyrere da jeg regnet litt på det, på grunn av at en må ta såpass mange for å komme opp i anbefalt daglig inntak. Eller noe sånt.

MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 19:21   #13
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan få ned spirulina, chlorella og hvetegress?

Okei, skjønner :/

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 22:03   #14
Lavkarbonoob
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 35
Lavkarbonoob er ny på veien

Sv: Hvordan få ned spirulina, chlorella og hvetegress?

For min del er kapsler den eneste måten jeg får det ned, så da gjør det meg ikke så mye at det koster litt ekstra.

Lavkarbonoob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Supermat, lavkarbo, paleo Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 02:56   #15
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Hvordan få ned spirulina, chlorella og hvetegress?

Ser den! Håper virkelig jeg venner meg til smaken eller at dette kapsel-systemet funker for meg altså!

MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 11:12   #16
ketto
Medlem
 
ketto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 261
ketto er på en erverdig vei

Sv: Hvordan få ned spirulina, chlorella og hvetegress?

Jeg fyller munnen med vann. Hiver innpå 1/2 ts og svelger ned med mer vann... Rører jeg det ut i noe brekker jeg meg..

Men, hvor mye tar dere egentlig av de tre typene? Jeg tar en god ts hvetegress, 1 ts spirulina og 1/2 ts chlorella..

__________________
Vil i gang etter pause og kilo på 😔
ketto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 11:18   #17
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Hvordan få ned spirulina, chlorella og hvetegress?

Opprinnelig lagt inn av ketto, her.

Jeg fyller munnen med vann. Hiver innpå 1/2 ts og svelger ned med mer vann... Rører jeg det ut i noe brekker jeg meg..

Men, hvor mye tar dere egentlig av de tre typene? Jeg tar en god ts hvetegress, 1 ts spirulina og 1/2 ts chlorella..

Jeg tar ca 2 ts med hvetegress, 5 ts med spirulina og 1 ts med chorella, men den tar jeg ikke hver dag.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 11:19   #18
ketto
Medlem
 
ketto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 261
ketto er på en erverdig vei

Sv: Hvordan få ned spirulina, chlorella og hvetegress?

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

Jeg tar ca 2 ts med hvetegress, 5 ts med spirulina og 1 ts med chorella, men den tar jeg ikke hver dag.

Oi, så mye.. Kan øke litt da ser jeg. Har tatt det som står bak på glasset jeg.. Er det en grunn til at du tar hele 5 ts med spirulina?

__________________
Vil i gang etter pause og kilo på 😔
ketto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 11:24   #19
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Hvordan få ned spirulina, chlorella og hvetegress?

Opprinnelig lagt inn av ketto, her.

Oi, så mye.. Kan øke litt da ser jeg. Har tatt det som står bak på glasset jeg.. Er det en grunn til at du tar hele 5 ts med spirulina?

har brukt spirulina så lenge, å føler meg bedre om jeg tar en høy dose, men tskjeene er ikke toppa, blir ca 10 gram, og jeg tar det fordelt på to ganger per dag. Du trenger ikke å øke, syns det ser ut som en fin dose, men kroppen min har altid trengt litt høyere doser enn mange andre for å få en virkning.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 18:40   #20
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Hvordan få ned spirulina, chlorella og hvetegress?

Opprinnelig lagt inn av ketto, her.

Jeg fyller munnen med vann. Hiver innpå 1/2 ts og svelger ned med mer vann... Rører jeg det ut i noe brekker jeg meg..

Men, hvor mye tar dere egentlig av de tre typene? Jeg tar en god ts hvetegress, 1 ts spirulina og 1/2 ts chlorella..


Tjohei, se der har vi en metode jeg ikke har prøvd! Da er planen for i morgen klar

Jeg tar den mengden som er anbefalt på boksene, og måler i gram, ikke teskjeer

MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spørsmål om hvetegress, spirulina og chlorella Hansen83 Kosttilskudd 2 19-09-11 17:51
Chlorella, sjokolade og magetrøbbel |Ingrrid Kosttilskudd 6 19-09-11 10:37
Spirulina + hvetegress MissX Generell ernæringsdebatt 1 08-06-11 13:54
Kamut hvetegress ToveH Spørsmål og svar 4 03-11-10 18:32
spirulina??? tess81 Kosttilskudd 2 01-09-06 15:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no