Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Back in style!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-01-12, 10:41   #301
Censone
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 20
Censone er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Jeg blir med begynte på ketolyse for 2 år siden med 97 som startvekt , gikk ned 20 kg i løpet av 9 mnd, så skulle begynne på "vanlig lavkarbo" som sklei ut og resulterte med dagens 88 ( So here i am, back in track, ready to join you all on your journy

__________________


Censone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 22:58   #302
begulno
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 57
Innlegg: 23
begulno er på en erverdig vei
Smile

Sv: Back in style!

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Huff.. da kryper jeg tilbake enda en gang.. Har gått opp skammelige 17 kg siden 5 oktober.. Jeg er direkte sint på meg selv! Men, jeg har jo ikke spist annet enn marie kjeks, knekkebrød med billig sjokolade pålegg og annet pga økonomien, og det faktum at vi ikke har kjøkken..

Men, nå kommer jeg meg ikke inn i noen av klærene mine så nå er det virkelig på tide å komme tilbake igjen, uansett hvor flaut det måtte være!

Så jeg begynte igår med hele 87 kg på vekta.
Hørte jeg et lykke til? For det trengs virkelig!


Lykke til ;-) dette klarer du...er en del lavkarbomat som ikke trenger koste så mye...men er jo kjekt å få ferdig kjøkken da...men stå på

__________________



begulno er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo,egenkomponert, første 2 uker med spisdegslank :-) Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 18:46   #303
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Hei damer. Nå er det nesten fire mnd siden jeg startet og har gått ned 18 kg. Veldig fornøyd, men merker motivasjonen svinner ut...
Lei av all mat og deppa, men. Har en skeie-ut dag i uka, og skal fortsette sånn.
Det lavkarbo brødet fra helsekosten med 1 karbo er veldig godt, men best varmt. Visste dere også at vi kan spise de Jacobs utvalgte pølsene på Meny? De er kjempegode og 0,1 gram karbo per 100. Perfekt!

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 01:59   #304
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien

Sv: Back in style!

Opprinnelig lagt inn av beate, her.

Kremt.... Ehh..... Det har ikke vært helt lavkarbo her i jula nei Spist MYE snop m.m. Middag å sånt er ikke noe problem, er så innprentet med lite ulovlig tilbehør t maten etter flere år på dette forumet

Velger å ikke kalle det direkte utskeielse om jeg spiser litt potet e.l jeg da for det er ikke så ofte egentlig. Bestemte meg forøvrig for en stund siden for å ikke være i ketose heller da, men prøve å balansere vekta så godt jeg kan og det går ganske bra. Var opp en kilo etter de første dagene, men det er bare å stramme inn litt igjen så er den borte. Så føler i grunn at å stabilisere er noe jeg takler ganske bra nå.

Da er det vel værre med å klare å gå ned mer i vekt, men har som mål å gå ned litt i 2012 også da. Men starter ikke opp skikkelig før 3 januar om det ikke blir enda senere da. Har planer om røykeslutt, og tror det vil bli mitt viktigste mål til å begynne med i det nye året selv om jeg selvfølgelig også gjerne vil ned i vekt. Frykter imidlertid at det vil bli vanskeligere med alt om jeg skal ta alt på en gang. Men vi får se hva som skjer, jeg ønsker ihvertfall ikke vektoppgang pga røykeslutt så jeg er veldig spent på hvordan det går


Da har jeg hatt ny veiedag, og vekta viste + 0.6 kg. Ikke overraskende da det har vært en del karbo i løpet av det nye året sålangt. Har strammet inn idag så jeg håper at jeg er på riktig vei igjen nå, og ikke sprekker igjen i morgen Kjenner abstinensen, og har hatt litt ulvehunger idag!

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 14:41   #305
Nina L
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 49
Nina L er ny på veien

Sv: Back in style!

Jeg får vel krype tilbake jeg også. Godt å se det ikke bare er meg som har falt av lasset

Det er litt over et år siden jeg begynte med ketolyse, og fram til juli gikk jeg ned 7 kilo, og syntes det gikk ganske sakte.. Så kom sommeren, med 'pause' mens jeg var 3 uker i USA og deretter skulle jeg slutte å røyke (noe som jeg har klart, så jeg har i hvert fall noe å være stolt av ), og så var det masse jobbstress med påfølgende magesår, så kom jula.. Og nå har jeg gått tom for unnskyldninger for ikke å begynne opp igjen. Og de 7 kiloene jeg mistet.. De er tilbake igjen

Det jeg har lært, som kanskje er viktigst er å ha god tid. Jeg syntes det var helt forferdelig å gå på ketolyse, både pga maten, men mest pga. tiden. Med 150% stilling og 6 treningstimer i uka, samt en hund og samboer, og et hus som krevde min oppmerksomhet, var det ikke mye tid igjen på kjøkkenet. Jeg kunne stå til klokken to på natta bare for å rekke å lage lunsj til dagen etterpå, og middagen tok som regel aalt for lang tid å tilbrede, når alt måtte lages fra bunnen av. hele dagen gikk med på å saumfare nettet for gode 'erstatninger' til brød, ris, snop og alt annet. Jeg ble helt besatt av mat! Tilslutt sa samboeren min stopp, fordi jeg rett og slett kjørte meg selv helt ned, og jeg skjønte tilslutt at dette var noe jeg ikke kunne leve med i lengden.

Jeg kommer derfor til å følge et mindre strengt kosthold enn sist, og jeg må jobbe litt mer trinnvis, og ikke ville for mye på engang. Så planen min er å først kutte ut alt av søtsaker, så gradvis kutte ned på brød, ris, pasta og poteter, og heller innse at disse kiloene vil bli seige. Så jeg må bare ta meg god tid og være tålmodig.

Håper på litt insiprasjon herfra, selv om jeg ikke kommer til å bruke så mye tid på forumet som før. (og selv om jeg ikke lever så 'striks' lavkarbo som mange her, så håper jeg fortsatt at jeg er velkommen, alle er jo så koselige her)

Jeg synes et forsiktig mål for meg vil være å miste mine 7 kilo i løpet av året, så får det heller være en bonus om jeg går ned mer. (skal ned 17 tilsammen)

Beklager så langt innlegg, men deilig å få det ut og få en frisk start

__________________


Nina L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 15:51   #306
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Back in style!

Lykke til med ny start Nina L!!! Du får ta det i ditt eget tempo Det er ikke noe vits i å repetere det du gjorde ifjor Kanskje Fedon Lindberg-kost er noe for deg i stedet for ketolyse? Verdt å lese litt om hans kosthold. Lykke til iallfall!

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 17:16   #307
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Back in style er jo her ennå jo

Alt gikk rett til ...... like før og en liten stund etter jul.
Men nå er jeg mere motivert enn noen gang
Det er vel kanskje bikinisesongen som "frister" ??!!??
Da er det bare å brette opp ermene å spise, gleder meg...

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 08:19   #308
Nina L
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 49
Nina L er ny på veien

Sv: Back in style!

God ide, jeg tror jeg skal forske mer på Fedon

__________________


Nina L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 09:18   #309
Tutta112
Medlem
 
Tutta112 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: nord
Alder: 51
Innlegg: 76
Tutta112 er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Ser at det ikke er bare meg som prøver å liste meg stille inn her igjen jula gikk som det måtte gå med høykarbo++++ men problemet er at jeg ikke har kommet meg tilbake på lavkarbo, så nå er jeg her for å finne motivasjon og styrke til å brette opp armene igjen. Nå sitter jeg her nyopperert i en skulder og kan ikke bevege meg så mye så nå kanjeg bruke tiden på å finnemotivasjon og styrke

__________________

Begynte på 70 og skal ned til 60
Tutta112 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 22:16   #310
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien

Sv: Back in style!

Ser at noen er kommet tilbake her, men vi lager ikke så mye liv akkurat da Jeg henger fortsatt med. Spiser greit nok, men ikke optimalt. Er på hotell denne uka, og skal det også i uke 7 så jeg føler at jeg liksom ikke helt kommer skikkelig igang. Er igang med røykeslutt også så det blir vel for mye på en gang Men hovedprioritet er å slutte med røyken for det er faktisk viktigst akkurat nå!! Går det ikke nå skal jeg fortsette til jeg forhåpentligvis klarer det, og satser på minst mulig vektøkning i mellomtiden

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 09:42   #311
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Så bra at det er noen som fortsatt er her da
Vi får stå på å motivere hverandre, men husk en stor slump med vilje må også være tilstede. Vil vi bli slank, å i såfall, er vi villige til å gjøre det som skal til for å bli det?
Har kommet godt igang med ketolyse igjen nå. Er på min andre uke og det går faktisk ganske bra. Må bare konsentrere meg om å ta en dag av gangen. Blir så stesset ellers.
Det største "problemet" er at jeg ikke har noe matlyst. Kanskje et luksus problem, men en merker jo at kroppen blir slapp når en ikke spiser det man skal. I går smeltet jeg en god klump med smør og blandet det i litt nøtteblanding+ 1 tomat. Fikk nå allefall nok fett

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 10:16   #312
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Back in style!

Jeg er her jeg også, men jeg er ikke på lavkarbo lenger, selv om jeg forsøker å komme meg i form til sommeren, så jeg har holdt meg borte fra forumet siden jeg ikke trodde jeg kunne være her når jeg ikke er på ketolyse osv. Jeg bare spiser sunt, og variert, og legger det inn i dagboken min, så den regner ut aktiviteten, i forhold til kcal hver dag.

Jeg skriver dagbok på diett.no , å jobber det jeg kan for å komme i form, så kanskje astma`en min kommer seg
Legen spør hele tiden hvordan det går, så må få til dette nå

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 15:54   #313
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

jeg er også
vil vil vil vil vil bli tynn NÅ! går ikke fort nokk for min del altså.. vekta rykter nesten ikke på seg

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 15:54   #314
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Hei damer. Nå er det nesten fire mnd siden jeg startet og har gått ned 18 kg. Veldig fornøyd, men merker motivasjonen svinner ut...
Lei av all mat og deppa, men. Har en skeie-ut dag i uka, og skal fortsette sånn.
Det lavkarbo brødet fra helsekosten med 1 karbo er veldig godt, men best varmt. Visste dere også at vi kan spise de Jacobs utvalgte pølsene på Meny? De er kjempegode og 0,1 gram karbo per 100. Perfekt!


wooooooow grattis med så masse nedgang.. noen tips??

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 08:59   #315
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Hei på dere . Jeg er jo også her. Men ikke på lavkarbo akkurat nå. Nå holder jeg på med lavkalori (ca 1000 -1100) per dag. Ønsker dere en fin helg

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 07:48   #316
Tutta112
Medlem
 
Tutta112 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: nord
Alder: 51
Innlegg: 76
Tutta112 er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Jeg ser at flere av dere er gått over til å spise lavkarbo og ikke i ketose , det jeg lurer på er om dere merker noen nedgang ,?

__________________

Begynte på 70 og skal ned til 60
Tutta112 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 08:25   #317
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Jeg prøvde meg på lavkarbo i desember og januar. Gikk ikke helt bra nei Hadde så liten kontroll på maten at det sklei ut hele tiden, og de kiloene som jeg hadde gått ned før jul kom snikende tilbake.
Med ketolyse så har jeg "stålkotroll" hele tiden, og det er da jeg går ned i vekt.
Så "kampen" om å klare et lavkarbokosthold får jeg ta etter jeg har gått ned det jeg skal, for det er jo slik jeg skal leve etter dette

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 14:42   #318
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

hei, jeg teller kalorier son ca. 1100 per dag.spiser masse deilig mat - mye grønt og frukt og drikker milkshake noen ganger i uka. går ikke sulten. resultat -4 kg på 3 uker . har vært i ketose i 6 måneder i fjor med en eneste sprekk på 2 dager og gått ned 12 kg på den tiden. jeg synes at det går fortere nå.

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 17:35   #319
Tutta112
Medlem
 
Tutta112 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: nord
Alder: 51
Innlegg: 76
Tutta112 er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Opprinnelig lagt inn av 1979, her.

Jeg prøvde meg på lavkarbo i desember og januar. Gikk ikke helt bra nei Hadde så liten kontroll på maten at det sklei ut hele tiden, og de kiloene som jeg hadde gått ned før jul kom snikende tilbake.
Med ketolyse så har jeg "stålkotroll" hele tiden, og det er da jeg går ned i vekt.
Så "kampen" om å klare et lavkarbokosthold får jeg ta etter jeg har gått ned det jeg skal, for det er jo slik jeg skal leve etter dette

Det er akkurat slik jeg også har det, nå jobber jeg med å komme med tilbake til mitt ketose kosthold og finne motivasjonen til det

__________________

Begynte på 70 og skal ned til 60
Tutta112 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 23:11   #320
Tutta112
Medlem
 
Tutta112 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: nord
Alder: 51
Innlegg: 76
Tutta112 er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Opprinnelig lagt inn av nisse, her.

hei, jeg teller kalorier son ca. 1100 per dag.spiser masse deilig mat - mye grønt og frukt og drikker milkshake noen ganger i uka. går ikke sulten. resultat -4 kg på 3 uker . har vært i ketose i 6 måneder i fjor med en eneste sprekk på 2 dager og gått ned 12 kg på den tiden. jeg synes at det går fortere nå.

Jeg er mer en imponert over din innsats utrolig godt gjort, men nÅr jeg ikke er i ketose kosthold detter jeg helt ut , men jeg ønsker at jeg en dag klarer å spise slik som deg

__________________

Begynte på 70 og skal ned til 60
Tutta112 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 09:50   #321
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

tilbake på ketolyse nå. lavkalori fungerer og det er lett å følge uten å bli sulten men det gir meg ikke overskud til mye annent. derfor skal jeg være i ketose til vi drar på tur i slutten av march. skal ikke skli ut og ikke noen atkins barer. men det blir nok en del pepsi. skal prøve å kutte ned på ost. fløte må inn i kaffen . håper virkelig på å kvitte meg med noen ekstra kg. snart -5kg siden 20.1

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 08:19   #322
nina75
Juniormedlem
 
nina75 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 33
nina75 er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

I forigårs startet jeg opp igjen! Gikk ned 10 kg forrige gang og har nå gått opp masse - 18 kg - og må gjøre noe med saken. Håper jeg skal klare å komme ned de ønskede kilo denne gangen, selv om det nå er ennå mer jeg må ned denne gangen. Målet er ned ca 35-40 kg. Startvekt er 108 kg. Mål før sommeren? 95? Denne gangen skal jeg trene masse også - håper jeg... trenger bare den gode starten nå.

__________________


nina75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 10:04   #323
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

En stund siden det var noe liv her!
Gått rett vest med meg, aldri vært så tung som nå....

Er det noen som har lyst til å brette opp armene sammen med meg å gjøre et nytt forsøk?

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 16:48   #324
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Å ja, jeg blir med deg!!!

Noen kg ned en del kg opp

Men nå må jeg bare bestemme meg. Må bare ha det klart i hodet at det å være slank smaker bedre enn sjokolade

Var på vekta i dag, 76 kg. Reiser på ferie om ca 7 uker, har så lyst til å se 60-tallet til da....

Med tett oppfølging av deg så er jeg nå sikker på at dette skal gå min vei...

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 18:07   #325
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Så bra!
Jeg trodde denne var helt død nå..
Men kanskje det dukker opp flere og etterhvert Både gamle kjente og nye kjente

Vi får lage litt liv i tråden igjen da!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Chili Texas style Photobscura Middag 194 16-01-20 20:56
Farmors pølsegryte – Lavkarbo style! Trulten Middag 4 19-10-10 18:01
I'm back leyla73 Lavkarbo generelt 0 25-08-09 10:44
Fylte paprika Skaldeman/lavkarbo-style magan Middag 10 21-06-09 21:27
New York Style cheesecake paprika Kake/dessert og snacks 2 23-04-06 17:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no