Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Flere som meg her?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-11, 09:44   #1
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Flere som meg her?

hei jeg har i flere år hatt spiseforstyrrelser (anorexi), og prøver nå å "spise meg opp" ved hjelp av lavkarbo! er det flere her inne som er i samme båt?

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 09:28   #2
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: flere som meg her?

dytter litt på denne jeg :P

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 19:23   #3
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Flere som meg her?

Har du hatt noen suksess?

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 23:02   #4
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Flere som meg her?

Jeg har ikke hatt spiseforstyrrelser - ut over det de fleste damer bedriver - men jeg må jo si jeg har et utrolig deilig og avslappet forhold til mat på dette kostholdet! Så lenge jeg forsøkte å spise lite/ofte/magert og trene mye, var mat ofte forbundet med dårlig samvittighet hos meg. Nå er det ikke en issue lenger. Jeg spiser med god samvittighet - mat jeg liker og som jeg legger mye arbeid i - og vekten tikker nedover mot et sted jeg kan trives Siden kosten er såpass apetittregulerende slipper jeg å hele tiden sloss mot et fallende blodsukker - spiser når jeg er sulten og til jeg er mett!

Edit: Mener å ha lest at flere brukere her inne har slitt med spiseforstyrrelser tidligere, men de får stå fram selv

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 23:12   #5
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Flere som meg her?

ja, det er det jeg også vil - å kunne nyte alt den gode maten som følger med dette kostholdet - med god samvittighet! det går fremover og jeg klarer gradvis og føre mer og mer fett inn i kosten og har kommet ganske langt på kort tid, så er ganske stolt av meg selv jeg må vel bare pøse på med så mye fett som mulig jeg da, for å komme meg opp i vekt?! noen som vet ca hvor mange prosent av inntaket som skal komme fra fett?

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 17:44   #6
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Flere som meg her?

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88, her.

ja, det er det jeg også vil - å kunne nyte alt den gode maten som følger med dette kostholdet - med god samvittighet! det går fremover og jeg klarer gradvis og føre mer og mer fett inn i kosten og har kommet ganske langt på kort tid, så er ganske stolt av meg selv jeg må vel bare pøse på med så mye fett som mulig jeg da, for å komme meg opp i vekt?! noen som vet ca hvor mange prosent av inntaket som skal komme fra fett?

Rundt 70% på ketolyse.

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 22:50   #7
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Flere som meg her?

okei. jeg har ikke tenkt til å følge ketolyse, men et vanlig LCHF kosthold. Men da vet jeg sånn ca hva jeg burde ligge på, tusen takk for svar

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 22:55   #8
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Flere som meg her?

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88, her.

ja, det er det jeg også vil - å kunne nyte alt den gode maten som følger med dette kostholdet - med god samvittighet! det går fremover og jeg klarer gradvis og føre mer og mer fett inn i kosten og har kommet ganske langt på kort tid, så er ganske stolt av meg selv jeg må vel bare pøse på med så mye fett som mulig jeg da, for å komme meg opp i vekt?! noen som vet ca hvor mange prosent av inntaket som skal komme fra fett?

Jeg spiser ganske masse fett og går ned i vekt - men nå er jeg overvektig, da. Dersom det jeg har lest om LCHF stemmer, så vil du legge på deg av kosten - siden den virker vektregulerende og stabiliserende. Det er altså vanskelig å bli både overvektig og undervektig på denne kosten Nå er jo ikke kroppene våre maskiner, og alle reagerer forskjellig, men jeg vil tro at du som skal opp i vekt kanskje kan spise noe mer karbohydrater enn en som vil ned i vekt - men andre som har bedre greie på det enn meg får uttale seg - jeg har jo aldri vært i din situasjon.

Ønsker deg uansett masse lykke til, og håper at du får et godt forhold til både maten og en sunnere kropp

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 23:20   #9
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Flere som meg her?

Har vel hatt/har spiseforstyrrelse, men det er i så fall bulimi og må ikke spise meg opp i vekt. Men det hjelper meg da lavkarbo hjelper på å holde humør stabilt. Da er det lettere å holde kontroll på følelsene og sånn ikke gi etter når det røyner på. Men det blir jo ikke riktig samme utgangspunkt.

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 23:30   #10
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Flere som meg her?

tusen takk camomillla ja, siden det skal virke vektstabiliserende vil jeg nok gå opp, får kanskje bare ta tiden til hjelp! men merker allerede andre positive sider ved kosten, som feks finere hud og er mindre oppblåst Masse lykke til til deg også!

tjeldberg: hvis dette kan hjelpe til å få følelsene litt mer under kontroll, vil det kanskje hjelpe meg også?! for de fleste med spiseforstyrrelser handler det jo mye om følelser, uansett hvordan den utarter seg.

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 01:18   #11
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Flere som meg her?

Jeg måtte bare skrive her, for jeg synes det er så godt å høre at du er på vei ut av spiseforstyrrelsen (vet ikke hvor lenge det er siden du evt hadde den, eller om du fortsatt har den), og bruker LCHF til å hjelpe deg til en sunnere og friskere deg!
Både du og kroppen din fortjener all den gode næringen dette kostholdet gir for styrke både fysisk og psykisk, og en bedre livskvalitet
Lykke til, og hold oss oppdatert!!

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 07:53   #12
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Flere som meg her?

[quote=ltjeldberg: hvis dette kan hjelpe til å få følelsene litt mer under kontroll, vil det kanskje hjelpe meg også?! for de fleste med spiseforstyrrelser handler det jo mye om følelser, uansett hvordan den utarter seg.[/QUOTE]

Jo det tror jeg Mente bare at jeg ikke kunne helt relatere til hvordan du har det!

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 08:17   #13
Bæstemor
Juniormedlem
 
Bæstemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Innlegg: 48
Bæstemor er på en erverdig vei

Sv: Flere som meg her?

Ønsker deg lykke til. det å slippe dårlig samvittighet for å spise god mat er befriende, og da blir det lettere å jobbe med "det mellom ørene".

__________________
Livet er ikke for amatører.










Bæstemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 09:44   #14
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Flere som meg her?

tusen takk alle sammen jeg vet ikke om det er kostholdet eller behandlingen (eller en kombinasjon av disse), men jeg føler at hverdagen ser litt lysere ut allerede, og den dårlige samvittigheten begynner så smått å slippe taket! kjempe deilig tror jeg og LCHF kommer til å knytte sterke bånd

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Flere? Peach Blodtypedietten 5 30-08-11 19:41
Er det flere enn meg som går på vekta flere ganger om dagen? marjusen Ketolysekuren 15 08-09-10 11:34
Flere nye på Skaldemann? Homer Simpson Spis deg ned i vekt med Skaldeman 84 19-08-10 23:52
Flere nye? akakula Ketolysekuren 18 25-09-09 13:32
Flere spm Anti Ketolysekuren 6 10-12-07 11:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no