Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Cottage Cheese, noen som vet?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-03-04, 20:03   #1
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk
Question

Cottage Cheese, noen som vet?

Hei!

Jeg sto å kokte grøt til poden, blandet cottage cheese i, og av gammel vane lot jeg være å banke av siste resten, og slikket skjeen ren... Fikk i meg ca 1 bs cottage cheese...

Og 10 minutter etter satt det et akutt søtsug - craving...
(Har spist alt annet etter boken, og har ikke hatt søtsug de siste dagene...)

Noen som vet hvorfor cottage cheese ikke er tillatt på induksjonen?

Og vet dere om andre med tilsvarende erfaringer?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 05-03-04, 20:23   #2
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Nei det vet jeg ikke,men HP,sa ikke du at du skulle kutte ut melkeprodukter på grunn av Candida?

Jeg tror årsaken ligger der. Karbohunger når du får i deg noe du ikke tåler

Og dessuten er det en god del mer carbohydrater mer i Cottage cheese enn i annen ost,bortsett fra brunost da,men den er det jo totalforbud på:-)

Så vidt jeg husker er det lite fett i cottage cheese også i forhold til vanlig ost.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 05-03-04, 20:35   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Tenkte den tanken selv... Mitt candidaproblem tror jeg ikke er noe videre alvorlig... jeg bare kombinerer de to fordi jeg mistenkte meieriprodukter i utgangspunktet og uansett ville kuttet dem ut, så en kombinasjon er enkelt...

Men det kan jo være en sammenheng likevel... Jeg spiste mindre enn 10g... Og, ja jeg skal holde meg unna meieriprodukter, men hva gjør man når man pluttselig står der med en tom skje og ostesmak i munnen...

Men jeg lurer på hvorfor Atkins sier Cottage Cheese er fy?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 05-03-04, 21:10   #4
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Det er jo bare fy på induksjonen da,og jeg tror det har med innholdet av karbo å gjøre,men jeg får sende den videre og se om det finnes noen med et bedre svar.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 31-03-05, 19:53   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP


Men jeg lurer på hvorfor Atkins sier Cottage Cheese er fy?

Jeg lurer også på det her...

Jeg driver jo med induksjon nå (oi, der var DET offisielt ) - og vi var nettopp på butikken, og jeg kjøpte CC, inneholder jo 1.9 pr. 100 gram.

Men jeg tenkte sånn.. det er jo greit å spise det, hvis jeg allikevel kommer i ketose? Bare at det ikke blir helt.. Atkins? Hvis jeg holder meg under 20, liksom?

Herlighet, jeg føler meg skikkelig som nybegynner igjen jeg nå

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 31-03-05, 20:05   #6
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av mofe

Men jeg tenkte sånn.. det er jo greit å spise det, hvis jeg allikevel kommer i ketose? Bare at det ikke blir helt.. Atkins? Hvis jeg holder meg under 20, liksom? Herlighet, jeg føler meg skikkelig som nybegynner igjen jeg nå

Du høres ut som meg

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 05-04-05, 15:07   #7
nøtte
Medlem
 
nøtte sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 45
Innlegg: 63
nøtte er på en erverdig vei

jeg har lest at det ikke er lov m cottage chees pga karb inholdet (som er en del høyere enn i andre oster), men det stod i den norske boka da..

nøtte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 05-04-05, 17:36   #8
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Jo hardere ost, jo større grad av fett og proteiner, og jo mindre grad av melkesukker.

Cottage cheese er såkalt ferskost, den har blant annet ikke fått silt fra mysen. Det er mysen som inneholder det meste av melkesukkeret etter at melken har skilt seg og ostemassen har klumpet seg. Denne mysen er det som ellers blir brunost. Brunost er melkesukkerkaramell

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 05-04-05, 21:48   #9
Roy82
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 41
Innlegg: 67
Roy82 er ny på veien

Hva bruker man cottage cheese til? bortsett fra mhm pannekaka?

Roy82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-04-05, 21:50   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Roy82

Hva bruker man cottage cheese til? bortsett fra mhm pannekaka?

Veldig godt i havregrøt

også alene, med litt fløte/rømme i, og masssssse kanel

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 14:17   #11
Tingeling
Medlem
 
Tingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 40
Innlegg: 182
Tingeling er en juvelTingeling er en juvelTingeling er en juvel

Jeg har brukt cottage cheese i tunfisk salat - det er veldig godt.
Også godt med gottage cheese og varme bær som et lite "snack".
Jeg har brukt en del CC og fremdeles vært i ketose...

Tingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 14:19   #12
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Jeg bruker det sammen med egg til eggerøre/omelett... stavmixes og svoop så er det klart!

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 14:20   #13
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Jeg lurer fortsatt på hvorfor CC er fy på atkins. Utifra egne erfaringer så tror jeg ikke det har bare med karbohydratinnholdet å gjøre...

CC er farlig godt...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 14:48   #14
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Er CC fy på atkins??? Skal ikke det introduseres på stigen 'ferskoster' osv??

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 14:54   #15
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Jupp, men hvorfor er det fy lengre ned på stigen?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 17:35   #16
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

*skjønner ikkeno*

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 21:05   #17
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Det har med laktosen/melkesukkeret + antall karber å gjøre mener jeg.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 22:03   #18
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Mener dere at cc er fy under hele atkins nå? eller bare under induksjonen?? Jeg trodde det bare var under sistnevnte...

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 22:44   #19
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Bare under induksjonen. På vedvarende er CC OK !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 22:50   #20
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Jupp, men hvorfor er det fy lengre ned på stigen?

Den der skjønte jeg ikke HP. Stigen er laget ut fra karbeinnhold og GI. Mer grønnsaker kommer først, men OM man ikke orker mer grønt, kan man gå direkte til steg 2 - CC. Stigen er bare en anbefaling......

Uke
1. (25 karbohydrater pr dag) Mer salat og grønnsaker fra tillatte matvare lista
2. (30 karbohydrater pr dag) Friske oster (som cottage cheese etc)
3. (35 karbohydrater pr dag) Frø og nøtter
4. (40 karbohydrater pr dag) Bær og visse meloner
5. (45 karbohydrater pr dag) Vin & andre lavkarbo spiritus
6. (50 karbohydrater pr dag) Belgfrukter, bønner
7. (55 karbohydrater pr dag) Frukt (utenom bær og meloner)
8. (60 karbohydrater pr dag) Stivelsesholdige grønnsaker
9. (65 karbohydrater pr dag) Korn

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
noen som vet? ayliah Induksjonen 11 03-05-04 16:23
Ned 0.6 kg fra igår tross fløte og cottage cheese... cathrine Induksjonen 8 25-02-04 20:09
er det noen som vet?? ayliah Atkins kosthold 9 19-02-04 14:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no