Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Kjøttdeig går an?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-08-05, 23:35   #1
Sturemmt
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Fyllingsdalen
Alder: 38
Innlegg: 166
Sturemmt er ny på veien

Kjøttdeig går an?

Hallaisen!

Har nå i dag holdt på i akkurat én måned på Atkins-dietten, og begynner å bli rimelig matlei. Har stort sett blitt egg, kylling, koteletter, biff, salat, brokkoli, osv, altså veldig lite variering.

Jeg har lest litt her inne og sett at kjøttdeig er veldig utbredt som middagsmat, men inneholder ikke dette stivelse? Altså noe man ikke bør få i seg på Atkins, hvis jeg har fortstått det riktig?

Mener dere at jeg kan spise det? I alle Atkins faser?

__________________


Sist redigert av Sturemmt : 22-08-05 kl 11:24.
Sturemmt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-08-05, 00:21   #2
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Velkommen Remi Sture!
Synes du har vært flink som har holdt ut så lenge med lite variasjon i kosten. Hvor mye har du gått ned?
Om du ser på linken under, og leser boken vil du se at Atkins har flere faser, med forskjellig mengde karbohydrater. Følger du dette går du ikke så fort lei.
Kjøttdeig har kanskje litt forskjellig karbohydratinnhold, men i næringsmiddeltabellen står det 0.9 g pr 100 g kjøttdeig.(se ellers næringsinnholdet på pakningen). Karbonadedeigen er rent kjøtt og inneholder 0 g karbohydrater pr 100 g. Bruk gjerne kjøttdeig, men regn alltid med karbohydratinnholdet. Husk grønnsaker og mye vann!
Lykke til!

http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=7

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 22-08-05, 09:41   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Velkommen

Håper du har hatt litt grønnsaker med de proteinkildene der.

Her kan du lese mer: http://www.lavkarbo.no/lavkarbo_ressurser.html

Den ene linken under Atkins heter tillatte matvarer på induskjonen. Grønnsakene er en viktig del av det

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 22-08-05, 11:07   #4
Sturemmt
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Fyllingsdalen
Alder: 38
Innlegg: 166
Sturemmt er ny på veien

Takk for det, folkens!

Jeg var 106 da jeg begynte, og er nå 96. Tenkte meg ned til 80, så derfor holder jeg fase 1 litt lenger enn de 2 ukene det står i boken.

Men det var jo stivelsen jeg egentlig lurte på. Har alltid hørt at dette er bannlyst på Atkins. Stemmer ikke dette da?

__________________

Sturemmt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-08-05, 11:12   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Det er ikke stivelse i det som selges som kjøttdeig. Det inneholder kjøtt med fett, vann og salt. Får også kjøpt uten vann og salt.

Kjøttkaker og karbonader inneholder stivelse.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 22-08-05, 11:18   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Remi Sture

Men det var jo stivelsen jeg egentlig lurte på. Har alltid hørt at dette er bannlyst på Atkins. Stemmer ikke dette da?

Det er ikke så mye stivelse i kjøttedeigen at det gjør noe. Og bannlyst er vel et noe sterkt ord. Det er forskjell på å barbere seg å skjære hue av seg, - for å si det sånn. Selv om jeg er en av dem som har blitt kalt "fanatisk/hysterisk" her inne så bruker jeg hue og spiser bl.a. kjøttdeig om jeg har lyst på. Så spis din kjøttdeig med god samvittighet du !!

Ta en titt i oppskriftsdelen av forumet også. Der finner di mange variasjonsmuligheter for kyllingretter, kjøttretter etc. Mulighetene for variasjon over temaet egg, kylling, koteletter, biff, salat og grønnsaker er så mange at du ikke behøver å bli matlei. Liker du fisk forresten, det er noen skamgode fiskeoppskrifter der også !!
Konsentrer deg om alt du KAN spise - det er masse !! Min familie sier iallefall at de alrdi har fått så mye god mat som etter at jeg fikk inn for 100% Atkins kosthold !

Lykke til videre

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-08-05, 11:24   #7
Sturemmt
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Fyllingsdalen
Alder: 38
Innlegg: 166
Sturemmt er ny på veien

Tusen takk folkens! Å få kjøttdeig inn på menyen tror jeg hjelper MYE! Hehe

__________________

Sturemmt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-08-05, 02:12   #8
Sturemmt
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Fyllingsdalen
Alder: 38
Innlegg: 166
Sturemmt er ny på veien

Når vi først snakker om kjøttdeig, kan jeg jo komme med et par spørsmål til her:

Jeg har fått med meg at dere fraråder å bruke ferdigposer med taco-krydder, og anbefaler Hindu sitt, eller hva det heter. Men har dere noe tips til taco-saus/salsa? Er jo greit å ha noe slikt på kjøttdeigen for å gi litt ekstra smak. De jeg har sett inneholder ganske mye karber (over 10%). Eventuelt noe pasta-sauser/tomat-puré-aktig/ketchup-som-kan-spises-på-atkins?

__________________


Sist redigert av Sturemmt : 24-08-05 kl 15:45.
Sturemmt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-08-05, 18:47   #9
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Kommer jo litt an på hvor mye du bruker, da. En skje eller to av salsa eller helst tomatpure i en pakke kjøttdeig skulle ikke gjøre noen stor fare, men du kan jo bare regne litt på det... Hvis det er f eks 10g karber i 100 g, er det antakelig ca 2 g i en god ss. Sammen med krydder burde det gi en del smak.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-05, 21:41   #10
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sitat:

...har dere noe tips til taco-saus/salsa?

Jeg har mye brukt First Price sin Tacosaus. Den synes jeg er god og har bare 3,6g karbohydrater pr. 100 g saus.
Prøv den!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 23-09-05, 13:54   #11
Sturemmt
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Fyllingsdalen
Alder: 38
Innlegg: 166
Sturemmt er ny på veien

Hvor får man egentlig kjøpt Hindu sitt tacokrydder? De har det ikke på Rema eller Rimi i hvert fall. Hvilke kjeder er det som fører merket Hindu?

__________________

Sturemmt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-09-05, 13:56   #12
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Jeg vet meny har det, og spar.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 23-09-05, 14:13   #13
ajn
Gjest
 
Innlegg: n/a

Og jeg har kjøpt det på Ultra, ICA burde vel også ha ?

AjN

  Svar med sitat
Gammel 23-09-05, 14:26   #14
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Jeg har kjøpt i en privateid butikk, men det finnes det jo ikke så mange av lenger.
Erfaringsmessig er en privateide butikk mer velvillig til å skaffe produkter en har behov for. Kjedebutikkene fører jo stort sett varesorter som er bestemt fra "høyere hold".

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 23-09-05, 14:45   #15
Sturemmt
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Fyllingsdalen
Alder: 38
Innlegg: 166
Sturemmt er ny på veien

Oki, får ta meg en kjøretur rundt omkring å sjekke jeg da! Hehe.

__________________

Sturemmt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-09-05, 17:30   #16
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Ta deg en tur til meny på nesttun de har alt! super lavkarbobutikk.. utenom dagen etter flomen da var alle kjøttvarer og sånt vekke fordi strømmen hadde vert vekke (meny på bystasjonen har jo veldig mye og, og litt mer sentralt)

men VELKOMMEN! og prøv å start å variere snart.. jeg spiste lite variert kost og nå er jeg så lei av kjøtt at bare tanken får meg til å brekke meg nesten. skylder på liten variasjon i begynnelsen..

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-05, 19:34   #17
Sturemmt
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Fyllingsdalen
Alder: 38
Innlegg: 166
Sturemmt er ny på veien

Fant meg en Kiwi-butikk på vei hjem fra skolen. Der fant jeg First Price' taco saus med 3,6 karber til kun 10 kr. Glimrende! Så leitet jeg etter taco-krydderet til Hindu også, men det hadde de ikke der, så endte opp med "Hot chili" eller noe sånn.

__________________

Sturemmt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Det går så treeeigt! Daizy Mer enn 30 kg overvekt 26 13-07-05 12:43
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33
Forferdelig kløe i går donjuanwannabe Vedvarende vekttap 5 02-06-04 15:46
jeg har vært så sulten idag og i går... skjønner det ikke Iset Induksjonen 2 23-02-04 17:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no