Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Kost og gravide- for de som må ha det inn med teskje..

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-12-11, 15:48   #1
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Kost og gravide- for de som må ha det inn med teskje..

Kan de som er gravide spise ubegrenset grønnsaker og tillate seg litt frukt samt spise kjøtt/fisk/melkeprodukter (ost, fløte, biola osv)? Er det en fullverdig kost? Er det enda lchf da eller blir det generell lavkarbo?

Vet at det anbefales å øke kh inntak til 50+ under en graviditet men hvordan får man i seg nok uten å kludre til kostholdet? 50+ virker som veldig mye for de som er vant til ca 15kh..

Er de tnoen som kan hjelpe meg å lage en ukesmeny sånn at jeg ser svart på hvitt hva som er fornuftig?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 19:20   #2
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kost og gravide- for de som må ha det inn med teskje..

Dytter opp denne

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 19:42   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kost og gravide- for de som må ha det inn med teskje..

Fedon Lindbergs liberale lavkarbo- filosofi er glimrende for gravide som ikke har svangerskapsdiabetes! Les deg opp om det om du lurer. Han har vel menyer i bøkene sine også!


Det sies at man ikke bør være i ketose når man er gravid, derav råd om å ligge godt over 50 karber pr dag. Det har ikke noe med hva DEN GRAVIDE mener er bra for HENNE, men hva som er bra for LITEN BABY!

Alle typer grønnsaker, litt frukt, grovt brød og melk, så er man fort over ketosegrensen uten å ta for hardt i !

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 20:43   #4
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kost og gravide- for de som må ha det inn med teskje..

Takk for svar!

Selvsagt handler det om hva som er best for babyen, det syntes jeg sier seg selv? Må man spise brød? Kan jeg ikke spise ubegrenset grønnsaker, kjøtt, ost, fett og litt frukt? Eller er det bare dumt og vanskelig av meg?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 20:58   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kost og gravide- for de som må ha det inn med teskje..

Du må ikke spise brød, men en skive eller 2 grovt Lindbergbrød pr dag øker karbene uten å ta av liksom! Er bare 18k/100g så 2 tynne skiver med masse digg lavkarbopålegg/proteiner gir deg både karber og masse annet sunt!

Desverre er det langt fra alle som mener hensynet til babyen veier tyngst. Heldigvis er det en selvfølge for de fleste av oss, men har opplevd urovekkende ting både som privatperson og som sykepleier. Noen er så opphengt i å holde vekten lavest mulig gjennom svangerskapet at de ikke tar hensyn til hverken babyen eller seg selv!

Det finnes en flott mellomting og jeg og maaaange med meg mener Lindberg er et glimrende kosthold under et svangerskap!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 22:54   #6
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Kost og gravide- for de som må ha det inn med teskje..

Jeg spiste Lindberg-mat under siste svangerskap.

Ikke noe brød, men litt knekkebrød: Fiberrik eller Fiberplus har lite karbohydrater. Nå lager jeg selv istedet, og de smaker mye bedre. Tror de jeg lager er de samme som heter Nannahs knekkebrød her inne, jeg fant oppskriften i boka til Hexeberg.

Ellers spiste jeg litt linser og bønner, og der er en god del karbohydrater. Grønnsaker og bær, og jeg spiste også en frukt iblant.

Jeg var i kjempegod form på dette kostholdet, og hadde betydelig mer energi enn i første svangerskap på "normalt" kosthold. Alle prøver var kjempefine hele veien.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 00:25   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kost og gravide- for de som må ha det inn med teskje..

Linser, bønner og fullkornsris kan brukes i stedet for brød.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg MÅ visst ha det inn med teskje! Kristin1964 Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 28 22-03-13 12:25
Hvor mange gram er en teskje tahini? Yrla Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 22-11-11 16:59
En liten teskje sukker Chunky Lavkarbo generelt 12 08-07-09 13:55
En teskje med info, takk Tess Lavkarbo generelt 5 28-02-08 12:35
hva med gravide?? syl Lavkarbo generelt 5 10-09-04 17:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no