Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

6 mnd på vei, på an igjen med lavkarbo

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-12-11, 13:41   #26
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: 6 mnd på vei, på an igjen med lavkarbo

Jeg reagerte også med undring på det du skrev, Hypah. Det var vanskelig å forstå hva du ville frem til med å skrive de tingene du gjorde i denne tråden. Nå som du forklarer det skjønner jeg at du bare er nysgjerrig, men det du kanskje ikke forstår helt er at konteksten du skriver i også har noe å si. Nå er jo dette en personlig tråd startet av Bøtt, så da er det naturlig å tro at du henvender deg til henne og synser om hennes situasjon. Det er viktig å lese igjennom det du svarer på, det har noe med respekt å gjøre. Start heller en egen tråd om du lurer på noe, det blir mye ryddigere.


Sist redigert av Huldr : 05-12-11 kl 13:48.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 15:01   #27
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 6 mnd på vei, på an igjen med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Om du leser ørlite mer, ser du at jeg heter Charlott, uten e

Charlott uten e, den er mottatt!

Sitat:

[... ]det er kanskje fordi dette er et kvinnedominert forum [...]?

, ok, der blei mine innerste tanker bekreftet gitt...

  Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 15:03   #28
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 6 mnd på vei, på an igjen med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Nå som du forklarer det skjønner jeg at du bare er nysgjerrig, men det du kanskje ikke forstår helt er at konteksten du skriver i også har noe å si.

Ja, konteksten er viktig å få med seg... Kanskje vi alle kan la være å tolke så mye også?

  Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 15:05   #29
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: 6 mnd på vei, på an igjen med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

, ok, der blei mine innerste tanker bekreftet gitt...

Høhø, du må lese myyye mindre, og få med deg enda mindre, enn hva jeg først trodde, om dèt kom som en overraskelse.....

*nok et beklager til TS, skal ikke bidra med mer til herping av tråden din *

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 15:16   #30
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: 6 mnd på vei, på an igjen med lavkarbo

Kan ikke skjønne at det skal være så egosistisk å slanke seg når man er gravid? Det er jo mange måter å slanke seg på. Jeg har heller ikke helt forstått hvorfor man ikke skal være i ketose når man er gravid? Jeg vet at man ikke skal være det når man ammer, men det er da snakk om folk som er overvektige og som begynner å slanke seg da. Da frigjør man miljøgifter i morsmelken som selvfølgelig ikke er heldig for barnet.
Da jeg var gravid med min eldste datter, for 22 år siden, ante jeg ingen ting om ketose. Jeg var ekstremt kvalm i 9 mnd, fikk knapt i meg næring, og gikk masse ned. Var sannsynligvis i ketose under hele svangerskapet, og veide mindre da jeg fødte enn da jeg ble gravid. Dette var jo ekstremt og ikke å anbefale, men barnet var det ikke noen fare med, hun fikk det hun trengte av næring hun, det var meg det gikk utover. Så jeg måtte passe på å få i meg vitaminer og mineraler, og det gikk jo bra det hele.
Da jeg var gravid med nummer tre nå for 3 år siden slanket jeg meg ikke, men jeg passet på å spise lavglykemisk mat (Fedon) for ikke å gå så mye opp. Jeg opplevde et bra svangerskap uten noen særlige matkick, og det tror jeg har med stabilt blodsukker å gjøre. Gikk opp 12 kg, og 3 mnd etter var disse borte, og ett år etter var fire kilo til borte. Jeg fikk underveis påvist svangerskapsdiabetes (alle over 38 år må ta en slik test), mens dette kostholdet bidro til et så stabilt nivå på blodsukkeret (måtte måle det 3 ganger daglig i en periode) at man ikke tok noen notis av dette under fødselen. Jenta mi var heller ikke så stor, 3820 gram, og kostholdet har nok hatt mye å si der!

Lykke til Bøtt, og gratulerer!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 15:17   #31
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 6 mnd på vei, på an igjen med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Høhø, du må lese myyye mindre, og få med deg enda mindre, enn hva jeg først trodde, om dèt kom som en overraskelse.....

*nok et beklager til TS, skal ikke bidra med mer til herping av tråden din *

Ja, jeg er jo mann... så det bør ikke komme som noen overraskelse kanskje?

  Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 16:25   #32
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: 6 mnd på vei, på an igjen med lavkarbo



Eh ..her var det jo skjedd mye siden sist jeg var innom

Bare så det er sagt så SKAL jeg ikke slanke meg nå i svangeskapet...
Det har jeg ingen grunn til og ikke har jeg sagt at jeg skal slanke meg heller.Det var bare en tråd hvor en kunne få litt tips om kostholdet i graviditet og om andre som evt.skulle ha barn snart...

Så diskusjon om graviditet og slanking får finne sted en annen plass en her tenker jeg

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vanskelig å begynne med lavkarbo igjen Anos Generell diskusjon 18 30-09-11 15:13
Lavkarbo og overraskende mens, igjen Castanja Fysisk og mental helse 11 05-09-09 12:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no