Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

tilbake fra ferie.....

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-07-06, 20:38   #1
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

tilbake fra ferie.....

Hei hei.

Nå er jeg tilbake fra 2 ukers nydelig ferie i sverige. Jeg var såååå bekymret for å gå opp. Tok faktisk med vekta.klarte meg uten utskei på restauranter og det hele. Er jo superfornøyd med -3kg på turen. Må jo ha svetta det bort nesten hehe, det var jo så varmt. Nå begynner folk rundt meg og spørre MEG om råd for å gå ned i vekt, det er såååå koselig. Jeg er så glad at jeg valgte ketolyse, det er min vei. Har ikke vært hos legen enda for å sjekke kolestrol osv, har gått snart 5 mnd nå på kuren så jeg skulle vel vært.
Og nå er jeg helt sikker på at dette klarer jeg. Men jeg er ikke flink å trene og det merker jeg, spesielt på magen,lår og armer(løst skinn).
Bare noen tanker fra meg dette......fordi jeg er så fornøyd.

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-07-06, 22:57   #2
gurojenta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 48
Innlegg: 3
gurojenta er på en erverdig vei

Sv: tilbake fra ferie.....

Så utrolig flink du har vært!! Du har all grunn til å være stolt av deg selv:-)
Jeg starta på kuren tirsdag, men fredag og lørdag ble alt bare feil, mest på grunn av ferie og lite mulighet for å spise riktig. Men i dag er jeg i gang igjen. Grunnen til at jeg liker denne kuren så godt er at jeg faktisk ikke er spesielt sulten heller. Har ikke boka enda (treg med å få kommet meg ut i butikken) så jeg spiser etter råd og tips her samt bruker ketostix for å se om jeg er nogenlunde på rett vei.

Har forstått det slik at rent kjøtt er fullt tillatt, men er det noen grenser for hvor mye kjøtt man kan spise pr. dag?

gurojenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-07-06, 14:10   #3
Seigdama
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo city, hvem skulle trodd...
Alder: 40
Innlegg: 50
Seigdama er ny på veien

Sv: tilbake fra ferie.....

Opprinnelig lagt inn av gurojenta

Har forstått det slik at rent kjøtt er fullt tillatt, men er det noen grenser for hvor mye kjøtt man kan spise pr. dag?


Du kan spise ubegrenset av rent kjøtt (har jeg forstått), for det er minimalt med karbohydrater i det

Seigdama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-07-06, 15:21   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: tilbake fra ferie.....

Opprinnelig lagt inn av gurojenta

Har forstått det slik at rent kjøtt er fullt tillatt, men er det noen grenser for hvor mye kjøtt man kan spise pr. dag?

Det er grenser for hvor mye proteiner kroppen din klarer å nyttegjøre seg, - og spiser du store FOR mengder protein .... mer enn kroppen din trenger, - ja da lagres det.

Du kan ikke spise ubegrenset av noe som helst. For mye av det lovlige kan også være galt. Det anbefales IKKE å spise mer enn 250 gram kjøtt/fisk/fugl pr måltid uansett. Det er et helsemessig råd og gjelder alle dietter ! Og 250 gr - det er MYE !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-07-06, 18:00   #5
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: tilbake fra ferie.....

Opprinnelig lagt inn av gurojenta

Så utrolig flink du har vært!! Du har all grunn til å være stolt av deg selv:-)
Jeg starta på kuren tirsdag, men fredag og lørdag ble alt bare feil, mest på grunn av ferie og lite mulighet for å spise riktig. Men i dag er jeg i gang igjen. Grunnen til at jeg liker denne kuren så godt er at jeg faktisk ikke er spesielt sulten heller. Har ikke boka enda (treg med å få kommet meg ut i butikken) så jeg spiser etter råd og tips her samt bruker ketostix for å se om jeg er nogenlunde på rett vei.

Har forstått det slik at rent kjøtt er fullt tillatt, men er det noen grenser for hvor mye kjøtt man kan spise pr. dag?

Tusen takk gurojenta. Det var et lite helvete etpar dager også pga at jeg ikke fikk tak i noe mat jeg kunne ha men drakk cola light og spiste baconkrisp, ikke bra i lengden men d går for 1 dag eller to, gikk iallefall ned. Min erfaring er som de andre sier ikke for mye kjøtt, spis deg akkurat mett og etterhvert vil du trenge mindre mengder. Jeg har jo holdt på en stund nå og spiser mer salat, tomat, agurk enn i begynnelsen. Men jeg måtte kutte ut fløten helt for å gå ned, den hemma meg veldig i vektnedgangen. Jeg tåler mye berdre, lettbrusen, og atkins sjokoladene. Lager ingenting med fløte lenger.Stå på.....

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-07-06, 21:17   #6
gurojenta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 48
Innlegg: 3
gurojenta er på en erverdig vei

Sv: tilbake fra ferie.....

Tusen takk for tips med tanke på fløte og max mengde kjøtt:-)
Men hva er baconcrisp og er det virkelig tillatt å spise? Trodde det var et form for potetgull, jeg. Trenger noen tips om hva jeg kan "knaske" på utenom måltidene.
Forresten må jeg få med at jeg siden jeg begynte på mandag har jeg gått ned 1 kg!!! Kjempefornøyd (idag er det onsdag). Sikkert bare vann, men hvem vet,- kanskje det er et aldri så lite gram fett også?
Lov å håpe

gurojenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-07-06, 21:52   #7
Dorothy
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 245
Dorothy er ny på veien

Sv: tilbake fra ferie.....

Baconcrisp inneholder ca 0.5 gram karbohydrater pr. 100 gram, men bør vel spises med måte, ettersom det inneholder mye salt og binder derfor mye vann.

__________________


Dorothy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 26-07-06, 23:22   #8
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: tilbake fra ferie.....

Opprinnelig lagt inn av Dorothy

Baconcrisp inneholder ca 0.5 gram karbohydrater pr. 100 gram, men bør vel spises med måte, ettersom det inneholder mye salt og binder derfor mye vann.

Men vannet går jo vekk igjen så bare å spise seg mett på det ja.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-08-06, 18:06   #9
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: tilbake fra ferie.....

Opprinnelig lagt inn av gurojenta

Tusen takk for tips med tanke på fløte og max mengde kjøtt:-)
Men hva er baconcrisp og er det virkelig tillatt å spise? Trodde det var et form for potetgull, jeg. Trenger noen tips om hva jeg kan "knaske" på utenom måltidene.
Forresten må jeg få med at jeg siden jeg begynte på mandag har jeg gått ned 1 kg!!! Kjempefornøyd (idag er det onsdag). Sikkert bare vann, men hvem vet,- kanskje det er et aldri så lite gram fett også?
Lov å håpe

Hei hei.
Er desverre så sjeldent inne her for tiden så svaret kommer sent og kanskje du har fått svar allerede også. Baconkrisp er jo et potetgull men det er jo egentlig kun fett stekt i olje. Jeg har spist dette under hele kuren, nesten hver kveld og jeg har jo gått ned 23kg på 5 mnd så det går så greit atte. Men har jo ikke spist hele posen av gangen da hahaha.

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-08-06, 20:41   #10
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: tilbake fra ferie.....

Opprinnelig lagt inn av snupperella

Baconkrisp er jo et potetgull men det er jo egentlig kun fett stekt i olje.

Nei, nei, nei, bacon-crisp er ikke et potetgull. Det finnes ikke potet i det, det er jo rett og slett svoren fra grisen
Regner egentlig med at du visste det, og mente å si at det er en type snack eller noe sånt. Klarte bare ikke å dy meg jeg, måtte liksom motsi deg litt nå

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste

Sist redigert av nalana : 14-08-06 kl 21:24.
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 14-08-06, 21:18   #11
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: tilbake fra ferie.....

TØFT! Er det en snaks vi faktisk kan spise?? Trodde jeg måtte leve uten resten av livet jeg..

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 15-08-06, 09:07   #12
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: tilbake fra ferie.....

Hei
baconsvor kan spises på ketolysekuren, men neppe så mye på Lindberg, spesiellt ikke den gammeldagse type med mye fett.

Både ketolytikere og Lindbergnesere kan spise hjemmelaget ostechips ( Synnøve Finden, skivet lettost delt i fire og stekt øverst i ovnen på bakepapir til de er sprøe - men ikke brune - ca 5-7 min ved 200 gr)

Ellers agurk, paprika, stilkselleri (gulrøtter for lindbergnesere) i stenger med hjemmelaget dipp, seterrømme for Ketolytikere, kesam for Lindbergnesere.

Det er fantasien som setter grensene.

God appetitt

Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-08-06, 11:28   #13
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: tilbake fra ferie.....

QUOTE: Har forstått det slik at rent kjøtt er fullt tillatt, men er det noen grenser for hvor mye kjøtt man kan spise pr. dag?[/quote]

Hei Klippet dette som du vel ikke har lest.

Kjøtt inneholder 0 gram KH pr 100 gram. I prinsippet.
Protein nedbrytes i kroppen til ca 22 forskjellige aminosyrer som benyttes til å bygge nytt protein med. Overskuddet forbrennes. Ønsker man å være i ketose kan man ikke spise ubegrenset med protein. Overskuddet av protein nedbrytes nemlig til aminosyrer og i leveren forbrennes disse. Alle aminosyrer har et glukosemolekyl som "ryggrad". Det er årsaken til at kroppen aldri går tom for glukose når man er i ketose. Den nedbryter proteinets aminosyrer for å skaffe kroppen det minimum av glukose som trengs for normal kroppsfunksjon. Spiser man alt for mye protein vil det bli så mye glukose at kroppen slår over til normal forbrenning og slutter med å være i ketose.

Ønsker man å være i ketose kan man bare spise minimalt med karbohydrat og ikke ubegrenset med protein (kjøtt og fisk) hva er igjen? FETT!. altså er det viktig å spise mye fett når du ønsker å være i ketose og ikke for mye protein.
flæskesvor uten fett er overvejende protein. Med "fettet på undersiden" opprettholder man en høy fettandel i kosten og sikrer fortsatt ketose.

av samme grunn, spis fet fisk frem for mager ( laks for torsk) nakkekoteletter frem for skinkebiff. seterrømme fremfor lettrømme etc.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-08-06, 19:02   #14
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: tilbake fra ferie.....

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei
baconsvor kan spises på ketolysekuren, men neppe så mye på Lindberg, spesiellt ikke den gammeldagse type med mye fett.

Både ketolytikere og Lindbergnesere kan spise hjemmelaget ostechips ( Synnøve Finden, skivet lettost delt i fire og stekt øverst i ovnen på bakepapir til de er sprøe - men ikke brune - ca 5-7 min ved 200 gr)

Ellers agurk, paprika, stilkselleri (gulrøtter for lindbergnesere) i stenger med hjemmelaget dipp, seterrømme for Ketolytikere, kesam for Lindbergnesere.

Det er fantasien som setter grensene.

God appetitt

Torkil

OI. Takk for tipset. Må prøves. Kan jo krydres med feks. grillkrydder eller paprikakrydder.

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 23-08-06, 19:39   #15
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: tilbake fra ferie.....

Opprinnelig lagt inn av nalana

Nei, nei, nei, bacon-crisp er ikke et potetgull. Det finnes ikke potet i det, det er jo rett og slett svoren fra grisen
Regner egentlig med at du visste det, og mente å si at det er en type snack eller noe sånt. Klarte bare ikke å dy meg jeg, måtte liksom motsi deg litt nå

Ha ha ha, så greit atte du har jo så rett så rett. Mente egentlig å si det du sa, visste jo godt det var svoren uff å uff.

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-08-06, 19:40   #16
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: tilbake fra ferie.....

Nei guri nå har jeg klart å få dobbel ticker her. Ja ja det ordner seg vel...

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-08-06, 21:38   #17
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: tilbake fra ferie.....

Nå er det OK !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-08-06, 18:32   #18
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: tilbake fra ferie.....

Opprinnelig lagt inn av Nille

Nå er det OK !

Takk skal du ha. jeg klarer å få det til jeg...uff å uff. takknemlig for hjelpa.

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04
Trenger råd fra dere karbojunkies... HP Barns kosthold 8 21-07-04 10:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no