Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Søtningsmiddel, koffein og ketose

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-10-12, 10:48   #1
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Søtningsmiddel, koffein og ketose

Kostdoktoren har kastet seg inn i Pepsi Max-defatten og gjennomført et par skikkelig interessante forsøk på kaffe og pepsimax. Han har fulgt eget ketonnivå og eget blodsukkernivå etter faste brutt med hhv pepsimax og kaffe (for å kontrollere pepsimax-resultatet for koffeinvirkning.)

Les mer her (pepsimax)
http://www.kostdoktorn.se/pepsi-max-...-for-din-vikt/
og her (kaffe)
http://www.kostdoktorn.se/kaffe-och-ketoner-resultatet/

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 11:34   #2
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Søtningsmiddel, koffein og ketose

intresang lesning!

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 12:28   #3
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Søtningsmiddel, koffein og ketose

Jøss.....
Kanskje jeg skal være glad jeg ikke er spesielt glad i Pepsi Max.... Og ikke drikker kafffe etter at jeg begynte med lavkarbo...
Hehe..
Men kunne vært fascinerende å se hva slags utslag Redbull uten sukker ga..
(Nei, går ikke mye av dette heller i grunn, men det er en observasjon jeg har gjort av andre som lever på lavkarbo inntar noe av)

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 12:44   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Søtningsmiddel, koffein og ketose

Kaffe-resultatene så jo da rimelig ufarlige ut...

Forøvrig synes jeg at folk skal få spise det de vil, men at man kanskje bør gjøre det med åpne øyne om at det kanskje man motvirke noen av de resultatene man ønsker å oppnå. (Altså på samme måte som jeg må spise min sjokolade innimellom... )

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 12:47   #5
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Søtningsmiddel, koffein og ketose

Selvfølgelig, men jeg tror ikke det er bra heller... (Selvom det ikke er sukker i det, så tror jeg ikke det er bra med for mye likevel!)...

Jeg må ha sjokoladen min av og til jeg også... :P Jeg spiser den gjerne med glede

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Koffein sukkerdronningen Atkins kosthold 8 16-08-10 09:14
Koffein Polleke Spørsmål og svar 12 13-07-09 17:46
Koffein.. Hennie Spørsmål og svar 6 12-04-06 23:57
Koffein-skadevirkninger Kalorine Atkins kosthold 3 13-10-04 18:23
Koffein Kristian Lavkarbo generelt 4 20-03-04 22:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no