Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Noe friskt

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-13, 23:52   #26
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Noe friskt

Oj, russisk yoghurt vil eg og ha

Her er oppskrifta på min smoothie, frisk og god

2 egg
1 ts tagatesse
75 gram frosne bringebær
25 gram valnøtter - hakkes litt før blender
1 god ss cocosa pure coconutoil

Pisk dosis av egg og tagatesse. Ha dosisen i blender
ilag med resten av ingrediensane. Køyr alt til
smoothie.
Dette er ett måltid for en person

Slenger med ett bilde


Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 12:39   #27
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Noe friskt

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ah! Har ikke sett den i noen av remaene her omkring, dessverre. Kanskje Meny? De har jo "alt". Finner liksom sjelden noen gode grunner til å dra til Storo.

Nå har du det

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 12:48   #28
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noe friskt

Opprinnelig lagt inn av JenJen, her.

Nå har du det

Jeg har vært der en gang før, og vet ikke helt om russisk yoghurt veier tungt nok, altså.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 12:53   #29
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noe friskt

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Finner liksom sjelden noen gode grunner til å dra til Storo.

det finnes alltid gode grunner til å dra til Storo!
Herregud, jeg savner Oslo!.....(og egentid)...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 12:57   #30
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noe friskt

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

det finnes alltid gode grunner til å dra til Storo!
Herregud, jeg savner Oslo!.....(og egentid)...

Which is?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 12:58   #31
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noe friskt

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Which is?

Shopping-terapi

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 13:03   #32
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Noe friskt

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ah! Har ikke sett den i noen av remaene her omkring, dessverre. Kanskje Meny? De har jo "alt". Finner liksom sjelden noen gode grunner til å dra til Storo.

Ingen Menybutikk jeg har vært innom (ringnes park, grønland, carl berner, city) har den. Ei heller noen av remaene, coop'ene eller kiwiene i strøket. Jepp, jeg er en aktiv russisk yoghurt-jeger!

(Beklager avsporingen fra tråden, forresten!)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 13:03   #33
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noe friskt

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Shopping-terapi

Haha, ok. Jeg er ikke så begeistra for kjøpesentre jeg, vett.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 22:05   #34
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noe friskt

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Oj, russisk yoghurt vil eg og ha

Her er oppskrifta på min smoothie, frisk og god

2 egg
1 ts tagatesse
75 gram frosne bringebær
25 gram valnøtter - hakkes litt før blender
1 god ss cocosa pure coconutoil

Pisk dosis av egg og tagatesse. Ha dosisen i blender
ilag med resten av ingrediensane. Køyr alt til
smoothie.
Dette er ett måltid for en person

Slenger med ett bilde


Ser deilig ut. Jeg er veldig allergisk mot valnøtter. Dessverre. Så jeg må droppe de.

Men opplever også at cocosaen blir veldig merkelig i smoothie fordi de Stovner ved romtemperatur.

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 22:16   #35
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Noe friskt

Opprinnelig lagt inn av Paris, her.

Ser deilig ut. Jeg er veldig allergisk mot valnøtter. Dessverre. Så jeg må droppe de.

Men opplever også at cocosaen blir veldig merkelig i smoothie fordi de Stovner ved romtemperatur.

Ja, den er veldig god
Når eg brukar cocosaen i smoothie merkar eg ikkje at den er der

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 23:04   #36
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noe friskt

Opprinnelig lagt inn av Paris, her.

Men opplever også at cocosaen blir veldig merkelig i smoothie fordi de Stovner ved romtemperatur.

Stovner, faktisk!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 18:42   #37
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Noe friskt

Angående lett

Jeg spiser en del fisk, har jo lest litt i forskjellige studier at fisk har såkalte "brune fettceller" som skal være så jæklig bra for forbrenningen av fett da.

Hva tror dere om dette ? Er det noe som kan stemme ? Har ikke hørt norske kostholdseksperter uttale seg om dette enda, men ser det blir nevnt her og der i diverse forskningsartikler

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 19:07   #38
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Noe friskt

Opprinnelig lagt inn av PrøveKanin, her.

Angående lett

Jeg spiser en del fisk, har jo lest litt i forskjellige studier at fisk har såkalte "brune fettceller" som skal være så jæklig bra for forbrenningen av fett da.

Hva tror dere om dette ? Er det noe som kan stemme ? Har ikke hørt norske kostholdseksperter uttale seg om dette enda, men ser det blir nevnt her og der i diverse forskningsartikler

Har du lest at det hjelper å spise de brune fettcellene? *nysgjerrig* Jeg har kun lest at man selv må bygge sine (og her er det å fryse et "hett" tips... )..

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 01:03   #39
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noe friskt

Nå har jeg også kjøpt russisk yoghurt. Smaken alene var jo så som så. Men sammen med bær er jo dette farlig godt. Her fant jeg den på Obs.
En fin dessert etter du kraftig måltid er det også!

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 02:16   #40
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Noe friskt

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Har du lest at det hjelper å spise de brune fettcellene? *nysgjerrig* Jeg har kun lest at man selv må bygge sine (og her er det å fryse et "hett" tips... )..

Har skjønt det sånn at de brune fettcellene eller hva de kalles i fisk forbrenner ekstra fett / Har en ekstra gunstig effekt generelt.

Men om dette er sant aner jeg ikke og norske ernæringseksperter tør ikke ha en formening om det

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 07:33   #41
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Noe friskt

Opprinnelig lagt inn av PrøveKanin, her.

Har skjønt det sånn at de brune fettcellene eller hva de kalles i fisk forbrenner ekstra fett / Har en ekstra gunstig effekt generelt.

Men om dette er sant aner jeg ikke og norske ernæringseksperter tør ikke ha en formening om det

Jeg regner med det er dette fenomenet du snakker om:
http://www.fitday.com/fitness-articl...brown-fat.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Brown_adipose_tissue
Men jeg har altså ikke vært borti påstander om man kan spise andres brune fett og ha samme nytten av det.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Friskt mot! Euroslankerinnen Eurodiett 10 03-01-10 16:03
Noe friskt hmmm Ketolysekuren 18 28-05-09 12:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no